Sjalexperter sökes! : Artiklar i tidningar • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 11:15

Sjalexperter sökes!

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Sjalexperter sökes!

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 09:42

Det finns på förslag att utse några till sjalexperter som kan tänka sig att hjälpa till med att fylla faktadelen på forumet. Jag tänker mig att även huvudsajten kan behöva uppdateras på den fronten.

Är du intresserad eller vill nominera, skriv i denna tråd!

Uppdatering, 2014-12-19:
Det är kul att så många vill hjälpa till!

Min tanke, ni som har sjalar och vill skriva om dem, gör det i ett word-dokument eller liknande. Om ni har bilder, bifoga dem separat. Skicka sedan dokumentet och bilder till info [at] sjalbarn [punkt] se.

Om ni även tar med ert namn kommer ni få full credit för detta. Innehållet hamnar på sjalbarn.se (huvudsidan).
dbl
SjalVan
SjalVan

Re: Sjalexperter sökes!

Inläggav mammatillE » tor nov 27, 2014 09:53

Spännande :D
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Nina & lilla J » tor nov 27, 2014 10:46

.
Senast redigerad av Nina & lilla J tor nov 27, 2014 14:42, redigerad totalt 1 gång.
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav honungsmarmelad » tor nov 27, 2014 11:35

Vad är det för arvode?
honungsmarmelad
SjalVan
SjalVan

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 11:57

honungsmarmelad skrev:Vad är det för arvode?

Eventuellt arvode diskuterar jag med de som blir sjalexperter.
dbl
SjalVan
SjalVan

Inläggav ylvast » sön nov 30, 2014 11:53

Önskas det bara experter på just sjalar eller är experter på alla bärdon aktuella?

Ett problem för en eventuell expert är ju att det är väldigt dyrt att kunna uttala sig på ett personligt plan. Jag är t ex extremt nördig i selar och mei taier, men jag har bara personlig kunskap om tre selar och två MT's (varav en är hemmasydd, så den räknas knappast) och då kan man inte kalla sig för expert. Ett förslag är att man försöker ragga ett sjalföretag som lånar ut diverse bärdon till experterna (i utbyte mot lite reklam), som sedan får mäta, klämma, känna, fota, bära, bära, bära och skapa sig en egen uppfattning om bärdonet. Ungefär som den här kvinnan gör, fast hon kör ju med barnvagnar: http://www.barnvagnsblogg.com/. Sedan kan experten antingen skapa en egen recensionstråd eller svara i de trådar som kommer upp.

(Om det behövs en testare av selar/MT's så vet du var jag finns ;))
ylvast
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav marmite » sön nov 30, 2014 12:40

Jag kan skriva recensioner och tips om de bärdon jag använder/har använt... Men nån sjalexpert är jag inte, jag har mest burit i ergonomisk sele.
Stolt singelmamma till älskat barn 2012 :heart:
Bär då och då i en buckle waist Wallabi wrap tai toddler sydd av en girasol gleam of sun.
Utlånat- Sino, Beco Gemini, Boba 2g, Hippychick och ringsjal.
Användarvisningsbild
marmite
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Marina » sön nov 30, 2014 17:23

Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav moggleif » sön nov 30, 2014 22:58

Folk läser ändå bara korta texter...
Så vidare expert. Tja, det är nog många här på sb som provat hundra olika bärdon och snöat in på någon typ.

Jag skriver gratis mot arvodet att jag får göra det när jag har tid och lust med viss tidsbegränsning för att få det gjort alls. Och jag skriver på nivån för att locka nybörjare. Få dem att inse att det finns hundratals fler bärdon en babybjörn, vilket är det trista i Sverige.
Använder flitigt mei tai och ringsjal.

A. 20100507
M 20120111
M 20140708
Användarvisningsbild
moggleif
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Mary_Cherry » mån dec 01, 2014 06:52

Marina skrev:Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv

Har du kollat i bärsjalsgruppen på fb? Jag tycker mig ha burit rätt mycket, både på mage och rygg, i sjal och i sele men i den gruppen är jag helt lost. Det finns massor av nya knytningar som heter en massa förkortningar och nya sjalmärken, för att inte prata om att de pratar om sjalarnas tjocklek i g/m2 (tror jag det är). Ska det vara nån expert känns det som det birde vara nån som har koll på allt det nya.
Stora, lilla och bebisen, -06, -08, -15
Användarvisningsbild
Mary_Cherry
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Mary_Cherry » mån dec 01, 2014 08:04

Mary_Cherry skrev:
Marina skrev:Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Har du kollat i bärsjalsgruppen på fb? Jag tycker mig ha burit rätt mycket, både på mage och rygg, i sjal och i sele men i den gruppen är jag helt lost. Det finns massor av nya knytningar som heter en massa förkortningar och nya sjalmärken, för att inte prata om att de pratar om sjalarnas tjocklek i g/m2 (tror jag det är). Ska det vara nån expert känns det som det birde vara nån som har koll på allt det nya.

Ovanstående var inte bara riktat till dig marina, mer en allmän reflektion över hur mycket som verkar ha hänt på sjalfronten de senaste åren.
Användarvisningsbild
Mary_Cherry
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Andelle » mån dec 01, 2014 09:39

Mary_Cherry skrev:
Mary_Cherry skrev:

Ovanstående var inte bara riktat till dig marina, mer en allmän reflektion över hur mycket som verkar ha hänt på sjalfronten de senaste åren.

Ja alla nya märken som kommit bara de senaste 2-3 åren :shock: jag minns att någon gjorde en efterlyssningstråd för ett tag sedan med ett nyare märke i titeln och någon här trodde det var ett spaminlägg iom den utländska texten som såg skum ut :Hahaa:

Det säger en del.
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Marina » mån dec 01, 2014 10:16

Mary_Cherry skrev:

Då kanske det är där Daniel ska värva dem, varför inte tipsa om denna tråd?
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Isadora » mån dec 01, 2014 14:11

Varför hjälps vi inte åt allihop! Strunta i arvoden och trams, forumet går ju knappt runt. Starta nya trådar liknande de gamla som redan finns, med en omröstning med skalan 1-5 i TS. Sen berättar man om bärdonet/tillbehöret, och länkar till ev återförsäljare som finns som annnonsörer här. Det är så trist att allt bärsnack har flyttat härifrån! Det är ju här på SB expertisen ska finnas! Vi kanske kan få tillbaks/få över folk från FB, genom att helt enkelt prata mer bärande och bärdon här? Det vore även roligt att få fart på köp och sälj. Saknar den gamla goda tiden, när vi köpte och sålde som galningar.
Isadora
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Mary_Cherry » mån dec 01, 2014 14:39

Jag tror det är svårt att köpa och sälja utan en vettig bilduppladdningsfunktion tyvärr. Det blir ju så mycket smidigare på fb.
Användarvisningsbild
Mary_Cherry
SjalVäsen
SjalVäsen

Nästa

Återgå till Artiklar i tidningar