Vilka önskemål har du på Sjalbarn? : Artiklar i tidningar • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 11:22

Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Inläggav dbl » ons nov 26, 2014 14:01

För att få en plats som ni vill ha och önskar. Skriv i den här tråden vad ni vill ha av Sjalbarn.

Håll tråden ren från diskussioner och tyckanden. Inga förslag är för dumma, alla kommer vägas och antingen tas med i en lista för införande eller läggas på framtida önskemål.

Irrelevanta inlägg plockas bort.

===========================
Önskemål i tråden:

- Ingen censur eller kontroll av diskussioner

- Lägga in bilder istället för att behöva länka externt FIXAT! Max storlek är 2MB
Det går att posta bilder i:
Knytinstruktioner
Sjalbarn och sjalar
Övriga bilder
Gör det själv
Recept mat och dryck
Utemiljö och trädgård

Samtliga köp/sälj

- Mobilanpassad sajt
- Att kunna gilla inlägg
- Samarbete med de som säljer sjalar och annonser
- Sjalexperter som kan fylla faktadelen av forumet
- Sammanställning av sjalar och dess egenskaper
- Lyft forumet som ett tygblöjeforum
- Utveckla köp/sälj
- Premiummedlemskap/donationer
- Tagga användare
- Tydliggör och skapa fler rubriker om relevanta ämnen (för att underlätta för de som vill marknadsföra dessa i grupper på andra platser än SB)
- Rensa inaktiva användare/de som aldrig skrivit något
- Kunna skriva som anonym utan att behöva logga ut
- Undanta även känsliga ämnen i publiceringspolicy
- Alla smileys på en och samma sida
- Kunna rensa bland sina favoritinlägg
- Sparsam moderering, i princip bara på anmälan med bra motivering
- Personliga bloggar
- Byt till mer social plattform (ex. BuddyPress)
- Anpassa forumets utformning till huvudsajtens utformning
- Behåll den "fula" färgställningen
- Kunna komma direkt till "nya inlägg" utan att behöva gå via forumindex
- "Min favoritlista", dvs kunna lägga favorittrådar som bokmärken
- Länkar öppnas i nya fönster (den här är jag personligen tveksam till, av användbarhetsskäl)
- Anpassa färgschemat så det hjälper de med synproblem
dbl
SjalVan
SjalVan

Re: Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Inläggav Grodfen » ons nov 26, 2014 14:09

Att diskussioner inte censureras och kontrolleras. Allt annat är underställt detta.
Mamma till D, född 110826, och A, född 140227.
Användarvisningsbild
Grodfen
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav telistant » ons nov 26, 2014 14:16

Att lätt kunna lägga in bilder utan att behöva länka från annan webbplats. Att visa upp alla nya läckra sjalar och knytningar är en stor del av det man vill göra på ett sånt här forum. Det är massor av sådan aktivitet på fb och var här innan

Läsa siten i telefonen med chrome funkar fint för mej men med webläsare från samsung suger det.

Kunna gilla ett inlägg
L 07 :heart: A 10 :heart: E 12 :heart:
Användarvisningsbild
telistant
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Andelle » ons nov 26, 2014 14:17

Grodfen skrev:Att diskussioner inte censureras och kontrolleras. Allt annat är underställt detta.

:iagree: minus happy face
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Marina » ons nov 26, 2014 14:46

en riktig "favoritlista" - nu hamnar alla trådar i "mina inlägg" men jag kanske vill svara i nån tråd utan att den sedan "för all framtid" dyker upp i mina inlägg när det skett nåt nytt. Så, "mina inlägg" bör kompletteras med "mina favoriter".

Möjlighet att själv redigera mitt nick

sätt no-bot på "om allt förutom bärsjalsforumet.

för att öka aktiviteten tror jag att en mobilsajt/app/tapatalk är nödvändig.

För att locka nya användare:
Samarbeta med de som säljer sjalar och annonser/motannonsera med dem.
Utse "sjalexperter" som kan fylla faktadelen av forumet och som kan ha som särskilt uppdrag att svara på sjalfrågor.
Man ska inte behöva surfa runt till olika återförsäljare för att hitta mått på olika selar etc.
Lyft forumet som ett tygblöjeforum
utveckla begagnat-köp-sälj-delen

För att kunna tjäna pengar
överväg ett "premium"-medlemskap för en mindre peng som då ger tillgång till några extra features eller te.x utlottningar eller rabatt hos några webbshoppar mm
starta ett skänk-en-frivillig-slant-konto och gör det enkelt typ paypal eller via mobillösning
låt återförsäljare betala för att få bli länkade från sjalfakta-delen.
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Mikaela » ons nov 26, 2014 15:23

Jag skulle gärna kunna tagga användare för att få en viss användares uppmärksamhet i en tråd.
- Det är alltid bättre att vara med barnen än att blanda en massa sillsallader
Stora solstrålen L är född i juni -10.
Lilla terroristen H är född i juni -13
Användarvisningsbild
Mikaela
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav moggleif » ons nov 26, 2014 15:30

Som april, fråga om hjälp. Vi är säkert flera som kan bistå med ideell utveckling av olika delar. Tex uppgradera forumplattformen.
Använder flitigt mei tai och ringsjal.

A. 20100507
M 20120111
M 20140708
Användarvisningsbild
moggleif
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav sirisirius » ons nov 26, 2014 15:32

På FB finns ju stor aktivitet i många grupper rörande ämnen som finns på sjalbarn, tex sjalar/bärredskap, tygblöjor, ekologiskt levene, plastbanta, nära föräldraskap, menskopparna och tygbindor.
Jag tror att många med mig vad jag upplevt är dock att man vill begränsa sina grupper på fb eftersom flödet svämmar över man missar många intressanta inlägg och disskusioner dör bara för att inläggen halkar ner.

Om man tydliggör och skapar fler rubriker om relevanta ämnen och gör reklam för detta i dessa grupper kan man kanske få en högre aktivitet här. Det hänger dock fortfarande på bättre tillgänglighet från smartphones och plattor och lätthet att lägga upp bilder direkt.

Jag har surfat sjalbarn i tio år och låg och räknade på igår att jag säkerligen spenderat över 24 000 timmar på sb. Lägg till oceanerna av människor jag mött på alla lika underbara och många mina allra bästa vänner idag.
En mer kärleksfull plats på jorden är svår att hitta, klart vi är rädda för att förlora den.
En bunt med härliga ungar. :loving:
Användarvisningsbild
sirisirius
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Kyltsi » ons nov 26, 2014 15:41

Jag tycker att man borde rensa bort användare som registrerat sig för flera år sen, inte loggat in på flera år och inte har skrivit några inlägg.
Många användarnamn är upptagna för att någon för fem -sju- tio år sedan registrerade sig här men inte har loggat in sedan dess.

Det skulle vara trevligt om man kunde skriva som anonym under anonyma inlägg utan att behöva logga ut samt att även den delen skulle kräva inloggning för att man ska kunna läsa där.

Att man ska kunna lägga upp bilder här utan att det måste länkas till från andra ställen. (Och att dessa bilder som man lägger upp inte ska användas i marknadsföringen)
Kyltsi
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav zandrama » ons nov 26, 2014 15:44

Eftersom den här tråden är länkad i tråden om publiceringspolicyn så önskar jag att den policyn kan undanta även känsliga ämnen, utöver anonyma inlägg.
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig 19/12 2011

Dubbelbär de ynsta

Pysselblogg
Användarvisningsbild
zandrama
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Kyltsi » ons nov 26, 2014 15:48

zandrama skrev:Eftersom den här tråden är länkad i tråden om publiceringspolicyn så önskar jag att den policyn kan undanta även känsliga ämnen, utöver anonyma inlägg.

:iagree:

Jag önskar att alla smileyn kunder återigen vara på en sida så att vi som inte har lärt oss att skriva smileyn slipper bläddra bland flera sidor när vi vill använda en smiley.
Kyltsi
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav kapdurk » ons nov 26, 2014 15:58

moggleif skrev:Som april, fråga om hjälp. Vi är säkert flera som kan bistå med ideell utveckling av olika delar. Tex uppgradera forumplattformen.

Instämmer!
Jag har inget teknisk kunnande kring plattformar men bidrar gärna ekonomisk.
Om tapatalk kostar 100000 räcker det med att 100 personer bidrar med tusen kronor var exv
Sen vet jag ej om tapatalk är bästa valet. Kke bättre att bara göra sidan lite surfvänligare?
Bästa :heart: 07 & 10
"We'll shine like stars in the summer light"
Bild
Användarvisningsbild
kapdurk
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav nano » ons nov 26, 2014 16:32

Detta blir en upprepning av en del redan nämna förslag men tänker att de är värt att notera att vi är fler som vill samma sak ;)

:kamera: Bilder ska kunna läggas in direkt, omvägen man måste göra nu gör att man oftast struntar i bilder vilket sänker aktiviteten betydligt i många trådar (bärdon, hur man bär, praktiska och smarta lösningar i hemmet tex)

:tumup: Kunna gilla inlägg samt tagga person

:floet2: Kunna vara anonym utan att logga ut samt att den forumdelen är låst om man inte är inloggad

:stadalite: Rensa bland sina favoritinlägg - jag har bara vart aktiv här i drygt ett år men har hur många favoriter som helst och det är nästan omöjligt för mig att hitta de som är mina riktiga favoriter. Att kunna avfölja en tråd vore bra.

:Hahaa: Alla smilys på en sida instämmer jag verkligen på

:this: Väldigt sparsamt med moderering, i princip bara när användare anmäler ett inlägg och har en vettig motivering till det.
Stora Skruttet sep. -07, lilla Skruttet okt. -12

Bär i MT - "Topatop", Oscha Eventide långsjal och Girasol kortsjal men mest i Tula Toddler just nu
Användarvisningsbild
nano
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Miltonia » ons nov 26, 2014 17:05

zandrama skrev:Eftersom den här tråden är länkad i tråden om publiceringspolicyn så önskar jag att den policyn kan undanta även känsliga ämnen, utöver anonyma inlägg.

Håller med!
Senast redigerad av Miltonia ons nov 26, 2014 17:07, redigerad totalt 1 gång.
Miltonia
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav anilov » ons nov 26, 2014 17:06

Det måste hit fler aktiva sjalanvändare! Jag har just kommit tillbaka eftersom vi fick en sladdis, men har inte lyckats bli uppdaterad på nya sjalmärken genom att bara hänga här, vilket jag blev förra gången jag var föräldraledig. Gick med i FB-grupperna därför, men blir bara irriterad på att det blir för mycket flödesklogg, tycker att det är enklare att diskutera i ett forum.

Från amerikanska forum är jag van vid att donera till forumdriften, mot att få en liten knapp under min avatar som visar att jag är just donator det året, gör det gärna här också.

Också van vid iTrader-rating, och egen bloggdel, en del av trådarna som går här borde väl egentligen passa bättre som personliga bloggar. Det vore trevligt att ha det här med.

Och så är jag glad över att detta forum faktiskt fanns kvar när jag ville komma tillbaka efter flera år :blommor:
H 04, E 08, J 13
Användarvisningsbild
anilov
SjalFantast
SjalFantast

Nästa

Återgå till Artiklar i tidningar