Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
#8850120
mammagumman skrev:
Emma_oh skrev:
Mandragora skrev:
Elin G skrev:DN hade en fin, balanserad artikel om omslaget. Tyvärr kan jag inte länka från mobilen, kanske nån kan hjälpa mig?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ammand ... batt-i-usa
Den var ju jättebra! :vågen:
:tumup: Det var den!
Ja, verkligen! :shock:
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8850268
pocahontas skrev:
Elin G skrev:
morgon skrev:
pocahontas skrev:Men Agnes Wold är ju toklustig, på vilket sätt känns det bättre för mammor som inte ammar att höra att ammande kvinnor är smartare än de som inte ammar?
:hmm: Säger hon det?
Ja, det gör hon. När hon ska avfärda påståenden om attachment parenting och ska bemöta påståendet "barn blir smartare av att ammas" så svarar hon att det är inte amningen som ger barnen högre IQ, utan att deras mammor har högre IQ.

Jag skrattade högt, men egentligen tycker jag det var oerhört plumpt sagt. Vad vill hon säga med den kommentaren egentligen?
Jo exakt. Och jag tycker också det var fruktansvärt plumpt och väldigt förolämpande, och fullkomligt obegripligt vad hon vill säga, men jag är så trött på alla hennes tokigheter så idag väljer jag att avfärda henne som komisk istället
det är ju i och för sig sant, men det hjälper inte hennes case direkt.

alltså en delförklaring till att ammade barn har högre iq är att gruppen kvinnor som ammar en längre period har ett genomsnittligt högre iq (och längre utbildning, högre lön mm) än gruppen kvinnor som inte ammar eller ammar väldigt kort. dock visar studierna att längre tids amning ger högre iq hos barnet även om man kompenserar för den faktorn (mammans iq) i resultaten. så där har hon fel.

men hennes poäng är iaf att bröstmjölk inte har några fördelar gentemot ersättning. hon har en svajig argumentation dock.
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8850276
jag gillar bilden. jag är trött på gullifiering av amning, att det måste vara så gulligt och fint och mor&barn som ser in i varandras ögon milt leende. så kan ju amning vara ibland, men absolut inte jämt. och rätt så sällan med en treåring skulle jag vilja påstå.

jag tycker att det är skönt att det är en bild på en snygg, stark och stolt mamma, helt utan hippiefeeling i bilden. det nyanserar bilden av amning. och pojkens kläder är helt normala, särskilt i usa.

däremot texten känns ju lite trist, särskilt det som refereras i denna tråd.
Av ninen
#8850373
diddeldi skrev:jag gillar bilden. jag är trött på gullifiering av amning, att det måste vara så gulligt och fint och mor&barn som ser in i varandras ögon milt leende. så kan ju amning vara ibland, men absolut inte jämt. och rätt så sällan med en treåring skulle jag vilja påstå.

jag tycker att det är skönt att det är en bild på en snygg, stark och stolt mamma, helt utan hippiefeeling i bilden. det nyanserar bilden av amning. och pojkens kläder är helt normala, särskilt i usa.

däremot texten känns ju lite trist, särskilt det som refereras i denna tråd.
Jag håller med. Fast från Times sida är väl bildens syfte mer att uppröra.
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8850377
ninen skrev:
diddeldi skrev:jag gillar bilden. jag är trött på gullifiering av amning, att det måste vara så gulligt och fint och mor&barn som ser in i varandras ögon milt leende. så kan ju amning vara ibland, men absolut inte jämt. och rätt så sällan med en treåring skulle jag vilja påstå.

jag tycker att det är skönt att det är en bild på en snygg, stark och stolt mamma, helt utan hippiefeeling i bilden. det nyanserar bilden av amning. och pojkens kläder är helt normala, särskilt i usa.

däremot texten känns ju lite trist, särskilt det som refereras i denna tråd.
Jag håller med. Fast från Times sida är väl bildens syfte mer att uppröra.
deras främsta syfte är väl att väcka uppmärksamhet och sälja lösnummer. men det är ju som det är med tidningar.
Av ninen
#8850380
diddeldi skrev:
ninen skrev:
diddeldi skrev:jag gillar bilden. jag är trött på gullifiering av amning, att det måste vara så gulligt och fint och mor&barn som ser in i varandras ögon milt leende. så kan ju amning vara ibland, men absolut inte jämt. och rätt så sällan med en treåring skulle jag vilja påstå.

jag tycker att det är skönt att det är en bild på en snygg, stark och stolt mamma, helt utan hippiefeeling i bilden. det nyanserar bilden av amning. och pojkens kläder är helt normala, särskilt i usa.

däremot texten känns ju lite trist, särskilt det som refereras i denna tråd.
Jag håller med. Fast från Times sida är väl bildens syfte mer att uppröra.
deras främsta syfte är väl att väcka uppmärksamhet och sälja lösnummer. men det är ju som det är med tidningar.
Precis. Fast fotografens syfte var nog mer i linje med det du såg om jag förstod det rätt. Vilket ju är trevligt.
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8850462
Jag började dagen med att blogga.


http://ammavidare.blogspot.se/2012/05/n ... ocera.html?

Efter 2 timmar ringer Rapport! De villgöra research till artikel på hemsidan. Jag babblar och babblar i en kvart typ. :lol:

Sen säger hon att hon ska maila så kan jag godkänna citat osv.

Hela dagen går och jag tror att det är bort prioriterat. Tillslut kommer meddelandet att texten ligger redan uppe och vi får mailadress till någon kollega vi kan maila om
Vi vill ändra något.

Jag läser och inget är ju direkt fel. :hmm: men ändå känns det konstigt, som att hon inte riktigt förstått vad jag menade. :roll: allmänt hårt och korthugget ser det ut, onyanserat och hon har inte fokuserar på det jag själv tyckte var mest relevant riktigt.

Nu känns det riktigt jäkla jobbigt! :notworking:

Min man sa att det ser ut som nån praktikant har skrivit det. :fnissa: Fast eftersom det är jag själv som ser konstig ut i det ljuset är det lättare att hålla sig för skratt. :(
Användarens profilbild
Av zink
#8850480
Mandragora skrev:
Elin G skrev:DN hade en fin, balanserad artikel om omslaget. Tyvärr kan jag inte länka från mobilen, kanske nån kan hjälpa mig?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ammand ... batt-i-usa
OT men en trött hjärna läste DN's artikel med andra glasögon på

Ann Tiits är internationell amningsrådgivare och barnmorska.

:fnissa:
Av lilith
#8850481
Cecilia skrev:Jag började dagen med att blogga.


http://ammavidare.blogspot.se/2012/05/n ... ocera.html?

Efter 2 timmar ringer Rapport! De villgöra research till artikel på hemsidan. Jag babblar och babblar i en kvart typ. :lol:

Sen säger hon att hon ska maila så kan jag godkänna citat osv.

Hela dagen går och jag tror att det är bort prioriterat. Tillslut kommer meddelandet att texten ligger redan uppe och vi får mailadress till någon kollega vi kan maila om
Vi vill ändra något.

Jag läser och inget är ju direkt fel. :hmm: men ändå känns det konstigt, som att hon inte riktigt förstått vad jag menade. :roll: allmänt hårt och korthugget ser det ut, onyanserat och hon har inte fokuserar på det jag själv tyckte var mest relevant riktigt.

Nu känns det riktigt jäkla jobbigt! :notworking:

Min man sa att det ser ut som nån praktikant har skrivit det. :fnissa: Fast eftersom det är jag själv som ser konstig ut i det ljuset är det lättare att hålla sig för skratt. :(
Får man läsa? Ligger det öppet? Länk? OT: Gillar ammavidare-bloggen :D
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8850595
Javisst får du det! Och tack, kul att du gillar bloggen. :D

Jag skämdes för mycket för att länka bara :oops:

Men det ligger under svt.se/rapport

Jag mailade den där personen sent igår, men det känns som att skadan redan var skedd. Den kanske inte ens jobbar idag?
lilith skrev:
Cecilia skrev:Jag började dagen med att blogga.


http://ammavidare.blogspot.se/2012/05/n ... ocera.html?

Efter 2 timmar ringer Rapport! De villgöra research till artikel på hemsidan. Jag babblar och babblar i en kvart typ. :lol:

Sen säger hon att hon ska maila så kan jag godkänna citat osv.

Hela dagen går och jag tror att det är bort prioriterat. Tillslut kommer meddelandet att texten ligger redan uppe och vi får mailadress till någon kollega vi kan maila om
Vi vill ändra något.

Jag läser och inget är ju direkt fel. :hmm: men ändå känns det konstigt, som att hon inte riktigt förstått vad jag menade. :roll: allmänt hårt och korthugget ser det ut, onyanserat och hon har inte fokuserar på det jag själv tyckte var mest relevant riktigt.

Nu känns det riktigt jäkla jobbigt! :notworking:

Min man sa att det ser ut som nån praktikant har skrivit det. :fnissa: Fast eftersom det är jag själv som ser konstig ut i det ljuset är det lättare att hålla sig för skratt. :(
Får man läsa? Ligger det öppet? Länk? OT: Gillar ammavidare-bloggen :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?