Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cecilia
#8850656
Jag mailade följande:


Jag fick tyvärr inte möjlighet att läsa igenom citat i förväg som utlovat.

Jag pratade ganska länge och det är klart att inte allt man sägetr kommer med, men det var ett par saker  som kändes lite konstiga. Jag  nämnde ganska långt in i samtalet apropå att kuskapen om fortsatt amning är låg att jag dessutom är amningsrådgivare och har den kunskapen som bas.

Men det här med att vi vill synliggöra och normalisera sk långtidsamning är inget som Amningshjälpen egentligen står för! Det är min och
Kims personliga blogg Amma vidare där vi har det syftet. Amningshjälpen har ingen sådan linje är det gäller amningslängd, där är målet att stötta varje mamma i hennes enskilda situation. Att informera förstås, men vår blogg är helt fristående.

" De kunde ha valt att visa amningen som en mysig situation i en soffa istället. "

Jag kanske sa så med mys i soffan på kvällen också, men det jag var ute efter var mer en vardaglig situation. Något som är mer representativt eller informativt om hur det faktiskt ser ut när småbarn  ammas i vardagen.

Avslutningen så försökte jag trycka på att vi i vår kultur har en syn på amning som är så starkt förknippad med bebistiden och är så ovana att se större barn ammas att vi kommit att uppfatta ett barn som ammas som en bebis istället för som ett ammat småbarn!

Jag sa att amning är det ursprungliga- originalet och att det egentligen inte är någon större skillnad mellan att barnet sitter i förälderns knä och ammas på kvällen eller om barnet sitter i förälderns knä och får nappflaska. Det konstiga är inte att 3-åringar ammas utan att vi på bara 100 år kommit att se det som något så konstigt i vår kultur.

Med vänlig hälsning
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8850671
Jag tyckte det var helt ok men förstår om det känns frustrerande att du inte riktigt fått fram det du ville.

Folk pratar om amningsfanatiker. Men den där Rebecca och Agnes World, de är ju istället rabiata amningsmotståndare. Hon vet ju verkligen inte vad hon pratar om Rebecca: "Det är sådär det blir när man ammar en 4-åring" och att man måste låta barnen växa upp.
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8850685
KATARINA skrev:Jag tyckte det var helt ok men förstår om det känns frustrerande att du inte riktigt fått fram det du ville.

Folk pratar om amningsfanatiker. Men den där Rebecca och Agnes World, de är ju istället rabiata amningsmotståndare. Hon vet ju verkligen inte vad hon pratar om Rebecca: "Det är sådär det blir när man ammar en 4-åring" och att man måste låta barnen växa upp.
Ja helt rabiata och onyanserade!

Valfrihet ska tydligen bara vara att amma kort tid. Ammar man längre ska man typ stenas eller? :hmm:

Och vilka är det som känner sig kränkta? Jag tror att de som är ovana att se småbarn ammas kan uppleva bilden som stötande. Stötande är något annat än kränkande.

Och vare sig jag Kim eller Sagogrynet har ifrågasatt mammor som inre ammar, jag fattar ärligt talat inte vilka hon syftar på i den här diskussionen? Någon som fattat vilka det är som bara ska ha? :hmm:

Det är som nån sorts mytbild. Som den gamla Skräcken för kommunism eller islam, typ. Man utmålar en grupp som farliga och tillskriver dem en massa påhittade egenskaper. Bisarrt!
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8850743
morgon skrev:Cecilia, jag har läst på SVT och jag tycker det du sa ändå var riktigt bra. Jag kan känna igne dig i det. :klappa:
Det verkar som om reporterna hade bestämt sig på förhand, med tanke på hur aritkeln är komponerad och hur mycket utrymme till blaj som Rebecca får. Det där om att förhindra barn från saker för att de ska växa upp ska jag fundera ut en bloggtext om, det är inte vad osm lärs ut på förskollärarutbildningen kan jag berätta!
Tack! M och Katarina :heart:

Det känns lite bättre nu.

Skönt att förskollärarlinjen verkar vettig!
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8851006
morgon skrev:http://amningsbloggen.blogspot.se/2012/ ... ebatt.html
:blomster: tack!!! :heart:

Fast jag vet inte om angreppet var riktat mot mig personligen. :hmm: jag hade ingen aning om att de pratat med henne.

Jag upplever henne som så oseriös och osaklig att jag kanske inte hade velat vara med då. fast samtidigt behöver hon ju mothugg!

Men det kan vara mer svepande generaliserande anklagelser också. Hur som helst helt uppåt väggarna!

Och jag känner mig ju rätt utsatt och utpekad ändå hopklumpad med henne i samma text .
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8851204
Ellinor skrev:
Cecilia skrev:
KATARINA skrev:Cecilia: Jag hittar det inte :hmm:
Äsch jag får väl länka då. :oops: :oops:

http://svt.se/2.22584/1.2800278/amma_el ... gets_fraga
Din del var ju jättebra!
Tack! :heart:

Men nu såg jag att de har ändrat det som jag påpekade så jag är nöjdare och gladare. :D
Användarens profilbild
Av Cecilia
#8851205
morgon skrev: Jag förstår alltihop :heart:
Men jag tänker att läsarna får intrycket att det är dig R menar. Hon har ju fått svara på din kritik av omslaget.

Tack! Jag är glad för ditt stöd. :heart:

Jag fick också sista ordet efter hennes svammel och det är jag glad för!
Användarens profilbild
Av solanna
#8851213
Cecilia skrev:
Ellinor skrev:
Cecilia skrev:
KATARINA skrev:Cecilia: Jag hittar det inte :hmm:
Äsch jag får väl länka då. :oops: :oops:

http://svt.se/2.22584/1.2800278/amma_el ... gets_fraga
Din del var ju jättebra!
Tack! :heart:

Men nu såg jag att de har ändrat det som jag påpekade så jag är nöjdare och gladare. :D
Jag tyckte det var helt ok innan, men nu blev det ju superbra! Fin slutkläm du fick in och R kändes ju bara bitter och nedlåtande i sina kommentarer.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?