Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helma
#8849757
Det är ledsamt att läsa Aftonbladet kan jag säga. Inte många rätt där.
Användarens profilbild
Av pocahontas
#8849763
Men Agnes Wold är ju toklustig, på vilket sätt känns det bättre för mammor som inte ammar att höra att ammande kvinnor är smartare än de som inte ammar?
Användarens profilbild
Av Emma_oh
#8849803
Vi är å andra sidan inte bortskämda med studiobilder på ammande lite större barn :loving: http://lightbox.time.com/2012/05/10/parenting/#1

copierar vad jag skrev som kommentar på amma vidares inlägg. (Där var det flera som tyckte att de hade klätt barnet för att det skulle så ännu äldre ut.)

Min 2-åriga dotter har liknande kläder så jag upprörs inte över klädvalet alls snarare tvärt om. Jag gillar att mamman och barnet tillåts vara lite "tuffa". Det utmanar fördomar. Jag gillar att den signalerar att man inte kan se på någons utseende om de ammar sina småbarn. Jag gillar att vi som ammar lite större barn inte utmålas som en subgrupp. Jag gillar att det är en bild av långtidsamning som man sällan får se. Ofta, om man nu kan säga ofta om långtidsamning i media, är det mjuka kvinnor i senapsgula soffor som ammar barn med randiga mjukiskläder ;)

Jag tror att den gör mer nytta än skada. Dessutom vilken bild de än valt hade folk blivit provocerade.
Texten är ju lite svår att uttala sig om innan man läst artikeln kan jag känna men spontant känns den ju lite trist.
Aftonbladets artikel väljer jag att inte läsa nu för jag lär bli arg och det vill jag inte just nu.
Av ninen
#8849825
Emma_oh skrev:V
Min 2-åriga dotter har liknande kläder så jag upprörs inte över klädvalet alls snarare tvärt om. Jag gillar att mamman och barnet tillåts vara lite "tuffa". Det utmanar fördomar. Jag gillar att den signalerar att man inte kan se på någons utseende om de ammar sina småbarn. Jag gillar att vi som ammar lite större barn inte utmålas som en subgrupp. Jag gillar att det är en bild av långtidsamning som man sällan får se. Ofta, om man nu kan säga ofta om långtidsamning i media, är det mjuka kvinnor i senapsgula soffor som ammar barn med randiga mjukiskläder ;)
:iagree:
Användarens profilbild
Av Elin G
#8849829
morgon skrev:
pocahontas skrev:Men Agnes Wold är ju toklustig, på vilket sätt känns det bättre för mammor som inte ammar att höra att ammande kvinnor är smartare än de som inte ammar?
:hmm: Säger hon det?
Ja, det gör hon. När hon ska avfärda påståenden om attachment parenting och ska bemöta påståendet "barn blir smartare av att ammas" så svarar hon att det är inte amningen som ger barnen högre IQ, utan att deras mammor har högre IQ.

Jag skrattade högt, men egentligen tycker jag det var oerhört plumpt sagt. Vad vill hon säga med den kommentaren egentligen?
Användarens profilbild
Av pocahontas
#8849887
Elin G skrev:
morgon skrev:
pocahontas skrev:Men Agnes Wold är ju toklustig, på vilket sätt känns det bättre för mammor som inte ammar att höra att ammande kvinnor är smartare än de som inte ammar?
:hmm: Säger hon det?
Ja, det gör hon. När hon ska avfärda påståenden om attachment parenting och ska bemöta påståendet "barn blir smartare av att ammas" så svarar hon att det är inte amningen som ger barnen högre IQ, utan att deras mammor har högre IQ.

Jag skrattade högt, men egentligen tycker jag det var oerhört plumpt sagt. Vad vill hon säga med den kommentaren egentligen?
Jo exakt. Och jag tycker också det var fruktansvärt plumpt och väldigt förolämpande, och fullkomligt obegripligt vad hon vill säga, men jag är så trött på alla hennes tokigheter så idag väljer jag att avfärda henne som komisk istället
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8849903
ninen skrev:
Emma_oh skrev:V
Min 2-åriga dotter har liknande kläder så jag upprörs inte över klädvalet alls snarare tvärt om. Jag gillar att mamman och barnet tillåts vara lite "tuffa". Det utmanar fördomar. Jag gillar att den signalerar att man inte kan se på någons utseende om de ammar sina småbarn. Jag gillar att vi som ammar lite större barn inte utmålas som en subgrupp. Jag gillar att det är en bild av långtidsamning som man sällan får se. Ofta, om man nu kan säga ofta om långtidsamning i media, är det mjuka kvinnor i senapsgula soffor som ammar barn med randiga mjukiskläder ;)
:iagree:
:iagree:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?