Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7967202
cinclus skrev:
Auroratiger skrev:Fast det kanske inte blir lika "rolig" jorunalistik då? :?
Precis, det rä det som avgör ;-)

Och faktiskt - så vet jag ju att min nördnivå när det gäller tester är hög :oops: De flesta vill ha lite lättsammare varianter, misstänker att de har koll på sin läsekrets...

Håller med om att detta test kändes mer bra än iorriterande dock :tumup:

Jag vet inte om jag skulle vilja se Mama's motsvarande test...? ;-) (men jag kan ha fel)

Däremot verkar den där "Föräldrar & Barn" ha en crush för bärdon? Har sett dte flera ggr i deras tidingar OCH de har haft en ringsjal som prenumerationspremie... ;-) Fast ngn av rubriksättarna kallade den för "Bärsele" på omslaget typ ;-)
Föräldrar & barn odlar en image av att vara det aningens mer alternativa/ekologiska/kalla det vad ni vill alternativet till de andra föräldratidningarna. Vi har den på jobbet, så av en händelse läser jag den alltid :wink: Det är mycket ekologisk mat och hudvård, de gör som du säger gärna reklam för den där ringsjalen, de har skrivit om tygblöjor och så vidare. De är rätt ytliga och på de flesta sätt precis likadana som alla andra föräldratidningar, men det är ju lite kul att viljan verkar finnas där. Jo, och de har en kulturredaktör som poserade på bild när hon ammade sin tvååring, det var ju lite roligt! :)
#7974136
Var det bara jag som stördes av att föräldrarna nämnde "kan inte bära framåtvänt" som en nackdel? Det kändes lite okunnigt, som om ett barn som är yngre än fem månader är särskilt betjänt av att bäras framåt. Nog för att folk säkert kan vilja göra det i hemmet och andra lugna vrår men det borde åtminstone ha nämnts att man precis som med barnvagnspositioner avråder från framåtvänt bärande i så späd ålder. Eller är det jag som överreagerar kanske? :hmm:
#7978555
Clee skrev:Var det bara jag som stördes av att föräldrarna nämnde "kan inte bära framåtvänt" som en nackdel? Det kändes lite okunnigt, som om ett barn som är yngre än fem månader är särskilt betjänt av att bäras framåt. Nog för att folk säkert kan vilja göra det i hemmet och andra lugna vrår men det borde åtminstone ha nämnts att man precis som med barnvagnspositioner avråder från framåtvänt bärande i så späd ålder. Eller är det jag som överreagerar kanske? :hmm:
Näedå, i ett test borde det nämnas, ja! De har ju pratat med insatta säljare, inte bara poat på själva.

Sedan är det nog mer default att folk tror att barnet är nyfiket och vill vara vänt framåt! Och får/ger de råden. Det trodde vi också men det kändes inte rätt, så vi övergick till att lita på instinkten s a s.
#7978792
det jag reagerade på var att på beco butterfly II stod det att det var dåligt att det inte var något stöd för huvudet. De kan ju aldrig ha läst bruksanvisningen, för huvudstöder är ju i bältet, men de kan ju aldrig sett det...

men kul att de hade med både selar och sjalar i testet.
#7986200
En kommentar från mig eftersom det var jag som var med i intervjun: Jag har inte haft något alls med utformingen av testet att göra. Men när en av de som skrev artikeln (en frilansjournalist som tack och lov själv hade burit en massa i bärsjal) ringde för att fråga om hon kunde få låna en bärsele av oss till testet, så hade jag en ganska många frågor och åsikter om hur de tänkte göra testet eftersom jag tycker att deras tidigare test har varit helt värdelösa. Vi pratade säkert i 40 minuter om att bära barn i bärsjal och bärsele, och sedan frågade hon om hon fick göra en intervju med mig och ha med i anslutning till testet. Och det fick hon gärna, det var ju bara roligt tyckte jag. Sedan frågade hon mig om hon fick maila över faktarutorna till mig så jag kunde granska dem, så det har jag gjort. Och det var ju ganska bra för deras del kan jag säga, för det fanns en hel del grodor som ni inte hade velat läsa i de faktarutorna :D och som det hade varit mindre bra om folk som inte vet något alls om bärsjalar hade läst.

Så detta med att jag var med, var bara något som blev av en slump av en impuls från deras sida. Jag känner också att de inte vill ha med oss som säljer sjalar i sina test, precis som Katarina säger, som att det skulle vara "fusk" att vi är med och instruerar hur sjalarna och selarna ska användas, av någon märklig anledning. Det jag tyckte var väldigt trevligt var dock att hon som intervjuade mig (det tog ca 30 min på tel) sedan gjorde en väldigt bra sammanfattning av vad jag sa, tyckte jag. Det var skickligt gjort. Det var inget som jag tyckte hon hade fattat fel av det jag sa, utan snarare att hon sammanfattade bättre än vad jag själv hade gjort. Det är inte alla journalister som klarar av det. Har varit med om raka motsatsen i andra sammanhang. Sedan kan man ju förstås ha andra åsikter om att bära barn än vad jag har, men hon fick i alla fall mina åsikter helt rätt på pränt.
#7993991
Kul att höra från bakom kulisserna Ingrid och riktigt kul att det var så pass lyckat jornalistiskt sett! Set ur en jornalists perspektiv så kan de inte lära sig allt (ska inte heller), det finns ofta flera åsikter om vad det vara månde OCH det ska vaar säljande elelr dylikt! Men helt klart så är tester i alla tidskrifter utom Råd & Rön (...) sällan mkt till just tester - men ett lite smakprov oftast i a f.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?