Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#1454006
Sjalare i "Alltid redo att dö för mitt barn!"

Efter kärleken och karriären så tar nu "Fröken Livrädd" sig an föräldraskapet :-) Fast boken heter ju inte ngt med "Fröken livrädd" då.

Den är förbaskat bra tycker jag! Tyvärr, eftersom den även sätter pekfingret på att vi har en lång väg kvar att gå innan tjejbebisar har sammá föutsättningar som killbebisar när de fötts.

Stripen med sjalare tar inte upp ngt om just sjalandet, hon bara råkar ha sjal :-)

Bild

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100118311

Föräldraskapet som den stora kärleken och som receptet mot egocentricitet och kroppsfixering, men samtidigt en kärlek klämd mellan haltande jämställdhet, arbetsliv och färdigförpackade mamma-barn bilder. Ingen kan beskriva det så skickligt och drabbande som Joanna Rubin Dranger.

Efter succéerna med Fröken Livrädd & Kärleken (1999), Fröken Märkvärdig & Karriären (2001) och Askungens syster och andra sedelärande berättelser (2005) har nu turen kommit till moderskapet. I en intelligent samling berättelser kring föräldraskapets balansakt mellan maktfullkomlighet och vuxenansvar frammanar Joanna Rubin Dranger nya bilder av moderskapets vimmelkantiga kärleksyra.

Hon kastar sig som alltid rakt in i det hon brottas med själv: Hur skyddar man sitt barn mot yttre livsfaror? Och mot sina egna huvudlösa krav och överspända förväntningar? Eller mot omvärldens stencilerade könsroller? Hur orkar man med sina vänner med barn - och hur orkar man med dem utan? Lika roande som oroande är hennes bilder av schizofrent föräldraskap, genusmedveten presentångest, föräldrars dubbelmoral och oväntade aha-upplevelser under och efter graviditeten.

Utställning på Kulturhuset i Stockholm 22/2 -11/5 2008.
#7089044
För övrigt en av de bästa böckerna om föräldraskap som jag läst! Lite otippat att det skulle vara en seriebok, men jag tycker verkligen hon beskriver oro, lycka, jämställdhet, "barn-fientlighet" mm på ett jätteskarpt och roligt sätt. Massa igenkänning här i alla fall!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?