Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här kan du komma kontakt med andra SjalBärare som kan hjälpa dig!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8901141
Jag blev ombedd att visa sjalar för nyblivna föräldrar när föräldragrupperna drar igång i aug/sept. Eftersom en del barn kommer vara födda på våren, så vill BVC-sköterskan skippa diskussionen om förlossningen och första tiden.

Jag har en Manduca och en Ergo sport, men ingen babyinsats, nån som kan hjälpa till med det? Dessutom en Aldoria, en Tricotslen, en WBS, en Carrysling, en PreeMax(?) och en Diddymos. Nån mer sjal man bör visa för nyblivna föräldrar? Jag funderar på att ta med vår gamla BB, som skräckexempel för att de ska få känna på skillnaden!
Av honungsmarmelad
#8901399
ing0065 skrev:
honungsmarmelad skrev:Visa inte PreeMax, barn har dött i dem och de är inte säkra alls.
Jag hade iofs bara tänkt att visa den för sittande, men det kan ju ge dubbla budskap, så den får stanna hemma!
Ja, om inte annat så experimenterar ju folk ibland själva. Visar du den så får du nog berätta om säkerhetsrisken så att ingen felanvänder och då riskerar man ju skrämma folk lite. Men visa det andra! Önskar mitt BVC tyckte sådant var intressant.
#8901512
Jag visar sjalar och selar i föräldragrupper på mvc, då är barnen iofs inte födda ännu. Jag har inget komplett sortiment, men visar Sino, Mobywrap, Tricotti, BB-slen, en hemmasydd sele, en ringsjal sydd av en snäll SBare och som jämförelse en gammal BB-sele. Jag visar också en hemmasydd bärpanel till en jacka, en dubbelfuskpolo och en hemmasydd bärjacka.

Många uppskattar att se bredden, tex att knytfria Tricotti finns för dem som tycker själva knytandet känns som en hög tröskel. Genom att visa tillbehören, som polon visar jag på att det finns en hel värld av möjligheter att ge sig vidare i om man vill. :D
#8986093
Det var meningen att vi skulle visa på Linero, men det har inte blitt nåt! :( Två av tre ordinarie bvc-sskor är/var sjukskrivna, så jag misstänker att de prioriterat bort föräldragrupperna, åtminstone för barn två och tre...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?