Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9476704
När en talar om trollen så dyker paketet upp! :tumup: Fick precis SMS om att jag kan hämta mitt paket. Tur, för jag började läsa på div recensionssajter om Bonprix och de var ju inte direkt de bästa omdömmena...

CAKirre, jag har beställt en egentligen för stor storlek för mig (tänkte ev. få plats med flecce under). Chansen är inte direkt jättestor att han vill :roll: men jag kan fråga Maken om han kan testa den.
#9476759
Nu har jag provat litegrann. Som gravidjacka. Ska prova med bärsjal och gosedjur oxå. :mrgreen: Några spontana, snabba reaktioner:

Tunnare än jag trodde.
Dragkjedjorna känns ok.
Flärpar över dragkjedjor känns lite klena.
Ändar på snoddar på insidan är fransiga.
Pga dragkjedjorna i sidan som är till för gravidmagen gör att dra åt midjesnodden är delad i tre. Kanske blir bökigt att justera.
Samma sak med snodden längst ner. Och snodden som sitter i ryggen är snöre med knyt. Alla andra snoddar är gummiband med dragstopp.
Hålet för bebisens huvud känns väldigt litet. Och sitter långt ner. Det finns dock tre tryckknappar ovanför.
Kanske lite trång i armhålorna i stl 46 (brukar ha 44/46). Då har jag kortärmad top och munkjacka på mig.
Kanske lite kort i ärmarna. Fast då är jag van vid mina jackor som ibland är lite för stora pga mina stora bobbies.

Jag beställde en 46 och en 48. Om jag inte hittar något väldigt konstigt när jag testar med sjal kommer jag behålla den ena.
#9476786
CAKirre, efter lite (? :roll: ) gruffande drog Maken på sig jackan storlek 48. Han har väl XL/XXL typ. Han kunde knäppa jackan utan bärpanelen så på det hållet fanns det plats. Alldeles för kort i ärmarna. Såg smal ut i ärmarna oxå. Han hade bara t-shirt. Den blev ganska kort på honom. Rent praktiskt skulle den nog funka på en man men det kanske inte är så snyggt.
#9476788
Det var en utförlig lista.
Att den är tunn, kan det ha och göra med att de vill att man ska köpa fleecetröjan de har till salu också?
Angående hålet för bebisens huvud, så verkar mamman i länken i tråden, minns inte om det var du som la in dem, ha de knapparna öppna, så att hon kan bära barnen högre än vad de gör på bilderna.
Jag har också stora bobbies och breda axlar, så om den är lite trång för dig så kan den nog komma att vara det för mig.
Att den verkar lite kort i ärmarna låter inte så lovande, jag har orangutangarmar... :wink:

Hälsa mannen din "Tack!". :tumup:
Han som sitter bredvid mig verkar dra ungefär samma storlek och har även han rätt långa armar, så det kanske inte är ett alternativ som en jacka för oss båda iallafall. :fnissa:

Men jag får intrycket att du verkar tycka den är helt okej iallafall. :tumup:
#9476861
Bild

Det är inte jag som har skägg, det är gosedjuret Hunden som sticker upp ur en Moby wrap. :D

Jag har knäppt upp knapparna så Hunden har inte huvudet genom hålet. Tror det blir jättekonstigt. I alla fall med ett litet barn.

Jag tänkte lite på ärmlängden. Bärjackan har gummiband längst ner. Mina vanliga jackor är lixom mer öppna och regleras med en flärp. Det kan nog göra att jag upplever den som kortare i ärmarna än vad den är.

Om det hade varit meningen att kunna använda en fleece under hade den så hade jag i alla fall gjort jackan med lite mer rörelsevidd i ärmarna.

Den sitter ju inte jättesnyggt med bärpanelen i. Och hålet för bebisens huvud är ju klart för långt ner. Och om en ändå skulle ha huvudet genom hålet får bebisen luta huvudet mot tre stora metallknappar. + några av kommentarerna ovan. Så det känns ju inte som den bästa bärjackan.

Men då jag har min envisa beslutsamhetsångest och är rätt nervös över hur vi ska få plats i bilen med barnvagn och hur jag ska lyckas ta hand om en aktiv fyraåring och bebis samtidigt så behåller jag den.
#9477303
Om någon har frågor om fleecen köpte jag en sådan förra vintern. Jag har mest använt den när jag var gravid då det var sommar då jag bar i sjal/sele som mest. Och sen använder jag den nu som postgravid ?. Jag har varit nöjd. Smidigt att den har flera användningsområden. Ganska tunn fleece.
#9477628
Har fleecen också bara bärmöjlighet på magen?

Sen undrar jag - hur smidigt funkar det när man ska bära på ryggen och är själv när man ska sätta barn i sele och jacka? Tar man på jackan först på nåt sätt eller hur gör man rent praktiskt?
#9477866
Smultronbarn skrev:Har fleecen också bara bärmöjlighet på magen?

Sen undrar jag - hur smidigt funkar det när man ska bära på ryggen och är själv när man ska sätta barn i sele och jacka? Tar man på jackan först på nåt sätt eller hur gör man rent praktiskt?
Sök på youtube Liliputi instructions for back carry (jag lyckas inte fixa länk...)

Wrap you in love har en film oxå https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2145510%2F


Sök på youtube Knyt-an så använder du en bärjacka

Jag har sett någon mer film som jag inte hittar just nu. Jag har bara kollat på film, inte testat själv i praktiken. Än.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?