Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9206188
Jag får reklam om Kietla Solglasögon på mailen ibland, vet inte varför.
http://www.kietla.fr/
De verkar ju smidiga men lite dyra om nu barnet inte skulle gilla dem. Köpte ett par billiga på hm men G slänger av dem hela tiden.
#9210386
Paraply är lite mindre praktiskt om bebisen tar det som en utmaning att sträcka/slänga sig bakåt så mycket som möjligt för att få tag på kanten av paraplyet.
Kan man komma undan med något mindre än en sombrero om man vill ha händerna fria och skugga bebisen?
#9210670
Tidsresenär skrev:Paraply är lite mindre praktiskt om bebisen tar det som en utmaning att sträcka/slänga sig bakåt så mycket som möjligt för att få tag på kanten av paraplyet.
Kan man komma undan med något mindre än en sombrero om man vill ha händerna fria och skugga bebisen?
Utan paraflax brukar jag ha en ordentlig solhatt på W som går ner över nacken och skugga eventuella fria kroppsdelar med en tunn filt eller en rutvävd tygis. Hon är fortfarande så liten att jag kan stoppa in hennes armar i sjalen eller mei taien utan att hon protesterar. Ibland har jag ett par för stora tunna bomullsbyxor på henne som jag kan dra ner över fötterna.
#9210718
Här blir det tyvärr mest vagn dagtid... I fullständigt VÄGRAR hatt av något slag, utan knytband sliter hon av den direkt (som villervallas) med knytband sliter hon tills hon får av den (och får ont på halsen, såklart...). Ska kolla på paraply, men eftersom vi bor i blåsiga Göteborg är ett golfparaply lite problematiskt och ett mindre paraply blåser sönder på en gång...
#9215009
Polarns solhatt med brett brätte (bak) och knyt under hakan OCH reglerbar storlek med snodd runt huvudet är kanon ! :tumup: ( äv. Villervallas är ok , men har ju ej knytband , så på den har jag sytt dit det). Tycker jag.
#9223047
Köpte ju en villervalla-hatt med snodd. Men Gs huvud har växt ur den (han har ju hydrocefalus). Provade pops men tyckte inte alls att de satt bra å inte tyckte jag de var fina. Tyckte de bara hängde ner. Vill gärna ha med ställbart runt huvudet så deras vändbara funkar ju inte heller. Villervallas har suttit jättebra men det blur väldigt märke runt huvudet och nu väldigt rött. Grr får nog köpa en ny större villervalla.

Edit: kollade i hatten och den är 48/50 å han har 47, 5 cm huvudomfång. Borde den inte padsa då? Tycker den sitter jättetight. Behövs verkligen inte dras åt.
#9223792
Jag har också tittat på pops solhattar som är ställbara och har knytband och har också tänkt att de verkar lite väl sladdriga. Så nu när du skrev om Villervallas så kollade jag upp dom och läste att det står att de är små i storlekarna.

Själv har jag nog tänkt satsa på Kappahls som nästa eftersom jag tycker att HMs har för smal brätte och jag tyckte Kappahls såg bättre ut. Eftersom jag får plocka upp hatten någon gång under varje promenad och även har behövt vända om för att leta efter hatten på gatan ett antal tillfällen tänker jag inte lägga pengar på en dyr hatt.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?