Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
#9166144
Har ett mam deluxe bärskydd som jag trivts bra med i vinter. Idag har vi 17 grader varmt :whut:
Känns lite varmt att ha det på men utan är det för kallt. Det blåser mycket här i Skåne så något vill jag nog ha över. Vad har man nu på våren/sommaren?
Av Hillevi
#9168748
Naoli skrev:Är också nyfiken - hoppas du får svar!
Jag med... Puff! :D
Jag hade en stor regnjacka över mig o den lille i trikåsjalen häromdan för vinden, men blev svettig i det vid bara 10 grader. Så jag undrar oxå...?
Av Pantick
#9168861
Jag har gått idag och tänkt på precis samma sak och någonstans i bakhuvudet ville jag minnas att jag tidigare sett ett sånt här: http://www.kokobello.se/ergonomiska-bar ... skydd.html och titta där är det ju :D Saken är klar!

(för jag utgår så klart från att det funkar till alla sjalar och selar, precis som MaM:s bärskydd, men det kanske det inte gör, någon som vet...?)
Användarens profilbild
Av KATARINA
#9169128
Pantick skrev:Jag har gått idag och tänkt på precis samma sak och någonstans i bakhuvudet ville jag minnas att jag tidigare sett ett sånt här: http://www.kokobello.se/ergonomiska-bar ... skydd.html och titta där är det ju :D Saken är klar!

(för jag utgår så klart från att det funkar till alla sjalar och selar, precis som MaM:s bärskydd, men det kanske det inte gör, någon som vet...?)
Man fäster det dels på höftbältet och dels runt axelbanden så till sjal passar det inte så bra. Dte kan passa ok till en del andra selar, tex Beco Gemino och Manduca om man har Manducan på den lägre inställningen i sittdelen.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9169293
Ett vind- och vattentätt bärskydd som mam hade varit perfekt. Har ett Mam deluxe och det var faktiskt smidigarecän jag trodde från början.
Av p_sarah
#9169953
Cillan skrev:Ett vind- och vattentätt bärskydd som mam hade varit perfekt. Har ett Mam deluxe och det var faktiskt smidigarecän jag trodde från början.

Använde mam four seasons idag i mulet väder (men ändå rätt varmt ute), det passade perfekt utan att ha andra ytterkläder under (barnet, jag hade jacka som precis går ihop längst ned ) :tumup: i sommar tror jag det blir för svettigt dock.

Mam har bra krage på bärskydden och är smidiga att ta på tycker jag :) och praktisk ficka! :)
Användarens profilbild
Av Cillan
#9170803
Jag gillar mitt mam deluxe bärskydd och hade önskat att det hade funnits ett som inte är fodrat men som regn- och vindtät. Typ yttertyget på mam deluxe. Jag funderar på om jag kunde sy ett själv. Inte för att jag är så händig men jag har ju mam-bärskyddet att gå efter. Vet inte om jag får till det med fickan dock men det är väl kanske inte ett måste även om det är väldigt praktiskt. Det jag funderar på är vad man ska ha för tyg som är vind- och vattentätt men ändå inte för varmt. Har ni några förslag?
Av p_sarah
#9170951
Cillan skrev:Jag gillar mitt mam deluxe bärskydd och hade önskat att det hade funnits ett som inte är fodrat men som regn- och vindtät. Typ yttertyget på mam deluxe. Jag funderar på om jag kunde sy ett själv. Inte för att jag är så händig men jag har ju mam-bärskyddet att gå efter. Vet inte om jag får till det med fickan dock men det är väl kanske inte ett måste även om det är väldigt praktiskt. Det jag funderar på är vad man ska ha för tyg som är vind- och vattentätt men ändå inte för varmt. Har ni några förslag?

Ja mam four seasons exempelvis. som redan finns enligt mina två övre inlägg ;) innerskiktet är PUL.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9171085
Jo men det är väl lite fodrat? Eller är det inte det?
Av p_sarah
#9171106
Cillan skrev:Jo men det är väl lite fodrat? Eller är det inte det?
Näpp, inte vad jag märkt iaf :lol: Men mitt är köpt begagnat och verkar lite äldre, det kan ju mycket väl vara så att de nya är det men inte detta! Mitt känns som att det är sånt där mjukt tyg som även jackorna/deluxebärskuddet har på utsidan och sedan ska det vara ett lager PUL och sen ett lager tyg till. Det är ju inte lika tunt som de där UV-skydden som också finns men det är väl inte meningen heller när det är till för vår/höst. Sommar skulle jag inte använda det som sagt, det blir varmt!

Detta bärskydd känns betydligt tunnare och svalare än deluxe (oavsett om det faktiskt är fodrat eller inte), det är väl sammanfattningen :)
Användarens profilbild
Av Cillan
#9171479
Kollade på deras hemsida och då är det fleece i dem men inte dubbelt som på deluxen.

Jag funderar på om man gör som mam deluxe fast utan fleecen. Typ polyester microfiber och så ett pul-tyg. Hittade pul-tyg på Myllymuksut http://www.myllymuksut.com/tyger-fuktta ... 17_62.html. Tror ni det funkar? Eller räcker det bara med PUL-tyget? Fast det kanske inte är så vindtåligt? Eller blir det för slappt?


Vad finns det mer förutom mam 4-season?
Senast redigerad av Cillan den mån apr 22, 2013 20:29, redigerad totalt 4 gång.
Av p_sarah
#9171502
Cillan skrev:Kollade på deras hemsida och då är det fleece i dem men inte dubbelt som på deluxen.

Jag funderar på om man gör som mam deluxe fast utan fleecen. Typ polyester microfiber och så ett pul-tyg. Hittade pul-tyg på Myllymuksut http://www.myllymuksut.com/tyger-fuktta ... 17_62.html. Tror ni det funkar? Eller räcker det bara med PUL-tyget? Fast det kanske inte är så vindtåligt? Eller blir det för slappt?


Vad finns det mer förutom mam 4-season?
Kunde man sy av en windstopperjacka typ och ett lager PUL? Du kunde ju isf köpa nån billig begagnad ws. Då blir det ju bra vindskydd iaf! :)
Användarens profilbild
Av Cillan
#9171522
Jo det skulle ju kunna gå.

När blir bärväst för varm (typ peekaru)? Hur mycket vind tål den?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?