Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8316898
Någon som vet om Minimundus väpnarluva är stor eller liten i storlekarna? Våran bebis är 4 månader och huvudets omkrets är senast vi mätte (ca 3 veckor sedan) 42 cm i omfång.

Tänkte beställa storleken "6-12 månader" då jag är rädd för att den ska bli för tajt.

Någon som vet?
#8320384
Jag håller med amaltea.
Jag köpte 6-12 månader i höstas till My att ha i vinter. Men den var tokstor då, och är fortfarande nu för stor. Men jag beställde en ny 0-6 månader på en gång som vi använder och jag tycker att den passar bra nu när hon är 7 månader, och kommer passa ett bra tag till. Så de är helt klart stora i storlek.
#8320394
Jag minns inte :oops: Men nu har du ju fått svar annars är de alltid snabba på at svara och bra att ha å göra med så maila dem och be om mått! Så gör jag oftast när det gäller just mössor och sådant som är märkt med åldrar bara!
#8320395
Vi har också bägge storlekarna. Vi fick den större men tyckte den var för stor, så vi köpte den minsta.
Liten är 8 månader och huvudet är 45cm och vi använder fortfarande den mindre.
De är väldigt töjbara, så har man en för stor glipar det vid öronen.

De är förövrigt ett av de bästa köpen till bäbis vi gjort! De är underbara! :tumup:
#8321477
Beställde häromdagen i storleken 6-12 månader och fick hem den idag. Den var jättemjuk och mysig. Men ja, det blev en glipa på vardera sida. Så kanske beställer storleken mindre också.

Vad är lägsta temperatur då ni använder bara väpnarluvan?
#8321992
EmelieNJ skrev:Vad är lägsta temperatur då ni använder bara väpnarluvan?
Den är ju inte vindtät, så det ska nog främst vara vindstilla. Vi har haft den hela vintern med en tunnare mössa i bomull ovanpå och Liten har inte frusit. Å andra sidan har hen legat nedbäddad och rätt skyddad i liggvagnen.
Testa dig fram :)
Senast redigerad av katlabebin den ons sep 12, 2012 22:47, redigerad totalt 1 gånger.
#8321997
EmelieNJ skrev:Men ja, det blev en glipa på vardera sida. Så kanske beställer storleken mindre också.
Testa en tunnare mössa utanpå som trycker den mot de små öronen så kanske ni inte behöver köpa någon ny.
Förhoppningsvis kan vi väl snart få se ett slut på vintern...
#8324134
Köpte den här mössan för att jag hade hört att den var den absolut bästa, men jag är besviken, måste ju finnas en som BÅDE värmer OCH är vindtät? Det var ju själva meningen med köpet att bara ha EN mössa på som sitter där den ska. Många andra mössor glider ju åt sidan...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?