Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
#8106846
Jag hade tur att hitta en täckväst vars dragkedja passade ihop med dragkedjan på min vinterjacka så jag tog helt enkelt och slaktade västen till en panel. Jag fick göra om flera gånger innan jag hittade en passform som blev bra. Insvängt nertill är bra! :tumup:
Användarens profilbild
Av Stark
#8106859
Kajsabajsa skrev:Har ni inga bilder på era fiffiga lösningar?

Jag håller på med en panel till en oljerock just nu och ska försöka lägga in bild när det är färdigt.

Jag har klistrat in lite bilder i den här tråden http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... a&start=15. Där finns även andra bilder. Jag har en panel som är lika bred hela vägen, men med resår nertill (har jag för mig) och i halsen/nacken på bebis. Bävernylon på utsidan och fleece på insidan.
Användarens profilbild
Av O
#8133524
Jag sydde en panel till min höstjacka, och ska sy en till vinterjackan med. Tyckte det blev jättebra. Kanske inte supersnyggt med väldigt funktionellt och enkelt att använda jämfört med bärskydd tycker jag. Jag fick byta dragkedja på jackan för jag hittade ingen som matchade, men det var snabbt gjort. Själva panelen är sydd av vindpoplin och fodrad med flanell. Jag har sytt i en dragsko vid bebisens huvud och en längst ner. Panelen är helt rak.
Senast redigerad av O den ons okt 19, 2011 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Svampp
#8133685
O: Tack för bild och beskrivning! Ska verkligen fundera på att sy en panel till vintern. Än så länge har jag nöjt mig med en gammal snowboardjacka från tiden när det skulle vara väldigt stooora jackor ;=) Men kan ju vara kul att använda en lite mer normal jacka ibland!
Användarens profilbild
Av Svampp
#8180423
Nu är det dags att sy! Frågan är nu bara vilket tyg jag ska ha ytterst. Helst vill jag ju ha något som är vind/vattentätt men ändå andas. Ni som har testat, hur funkar det med olika tyger, bu och bä för olika sorter?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?