Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7315589
Lindiwe skrev:Jag hittade en midjeväska på stadium som jag tycker är väldigt bra (och prisvärd).
http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa ... -waistbelt

Bild

Den fungerar att ha på höften eller under Ns rumpa på ryggen. Den gör ju inte så mycket för min figur, men det är det inte mycket som gör just nu, så jag har slutat att bry mig.

Glömde att skriva att jag får plats med flera blöjor, ombyte och något litet att äta samt plånbok och mobiler. :vågen:

Och när jag bär N på höften så sitter hon på den och jag stödjer henne bakom ryggen. Tror att jag eventuellt behöver byta till kraftigare spännen om jag ska fortsätta bära henne så, men det har fungerat hittills.
Den ser ju jättesmidig ut :)
Du skulle inte vilja mäta hur långt midjebandet är :roll: Funderar på att beställa en, men är rädd för att den kanske inte räcker runt mig :?
#7315703
Jag hade min ergorygga (till ergo OG) på magen då jag bar på ryggen, nu är mina bilder otroligt små märkte jag så man ser inte så bra... Hur skulle jag klarat mig utan sjalarna på fotbollscup i 4 dagar??

Bild

Bild

Bild
#7315865
Tootz skrev:Den ser ju jättesmidig ut :)
Du skulle inte vilja mäta hur långt midjebandet är :roll: Funderar på att beställa en, men är rädd för att den kanske inte räcker runt mig :?
Om inte så kan det gå att förlänga på ngt mer eller mindre finutrligt sätt... Fins det inget på ClasOhlsons (vi är storkonsumnenter av deras spännremmar till allt - och då menar jag verkligen ALLT) så har skomakarna (ofta även nyckelmakare) ofta sådana däringa klickspännen och remmar.

man borde kunan lösa det utan att sy...

Ska spana på Stadium. Tack för era tips!

Mera mera :app:
#7315899
cinclus skrev:Nyfiken dock på att se hur det ser ut med de där väskorna som är som snickarbälten - när de är packade och med ett barn i sjal eller sele till. Inte bara reklambilderna ju ;-)

Någon? :kamera:
Fortfarande nyfiken?
Jag har ett par AddPockets (för det var väl dem du menade?) som jag använder varje dag. Rymmer inte jättemycket (blöjor etc får stanna i bilen) men det viktigaste. Har ett par suddiga bilder som min treåring knäppt på skogspromenad (väskorna syns inte jättebra), men jag kan försöka fixa lite tydligare bilder till sele också - ifall du vill se.

Bild

Bild
#7316214
Vi har en äldre Haglöfsväska som är väldigt lik den här: (Den här är Lundhags.)
Bild

Den rymmer knappt 10 liter, allt man behöver för en dagstur med ett barn. Blöjor, ombyte och matsäck inklusive liten termos. På sommaren är det väldigt skönt att kunna ha vattenflaskan lätt åtkomlig på utsidan. Jag har också kommit på att man kan dra spännremmarna runt midjebandet i Ergon och låta väskan hänga under. På det sättet kommer tyngden i Ergons midjerem, och midjeremmen till magväskan förhindrar bara att den dinglar. Det blev mycket skönare än två midjeband med belastning när jag har både selen och midjeväskan på ryggen.
På dagstur med två barn blev den dock för liten, då kör vi Ergoryggsäck.
#7316439
Tootz skrev:
Lindiwe skrev:Jag hittade en midjeväska på stadium som jag tycker är väldigt bra (och prisvärd).
http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa ... -waistbelt

Bild

Den fungerar att ha på höften eller under Ns rumpa på ryggen. Den gör ju inte så mycket för min figur, men det är det inte mycket som gör just nu, så jag har slutat att bry mig.

Glömde att skriva att jag får plats med flera blöjor, ombyte och något litet att äta samt plånbok och mobiler. :vågen:

Och när jag bär N på höften så sitter hon på den och jag stödjer henne bakom ryggen. Tror att jag eventuellt behöver byta till kraftigare spännen om jag ska fortsätta bära henne så, men det har fungerat hittills.
Den ser ju jättesmidig ut :)
Du skulle inte vilja mäta hur långt midjebandet är :roll: Funderar på att beställa en, men är rädd för att den kanske inte räcker runt mig :?
Jag har typ xxl eller mer och det är fortfarande band över åt mig, men jag kan mäta dem senare, just nu har jag en liten ledsen flicka i mitt knä.
#7322573
Mamma Eli skrev:En 10-liters Fjällräven! Intressant!
http://www.naturkompaniet.se/Product/Pr ... px?id=5591
Den var väldigt lik den vi har, förutom att vår har klickspännen på kompressionsremmarna vilket gör det lättare att använda de remmarna att t.ex. hänga fast en jacka ovanpå väskan. Tänk på att köpa en väska som är mer långsmal rektangulär än kvadratisk om den ska sitta på ryggen under barnets rumpa. Annars kan väskan hamna aldeles för långt ner på din rumpa. :) Kan man prova är det naturligtvis det bästa.
#7370557
Jag har ungefär en sån här.
http://www.getout.se/item.asp?katid=161&item=11412
Vet inte om det är exakt denna modell... min är gammal och blå. men har samma typ av fickor. Bra när man cyklar MTB och inte gillar att ha ryggsäck (kan inte andas då) man har den på ryggen, ovan rumpan, liksom i svanken. Har inte använt den på länge, men kommer säkert bli i sommar. Har även addpockets. En köpesblöja får man med, men det putar lite småfult. Snyggast är att bara ha lite i dom.
#7491672
Jag har burit två barn på heltid och inte haft behov av magväska. Otroligt. När David var bebis bar jag nästan bara fram ända tills jag var för gravid för att orka bära öht. Då hade jag vanlig ryggsäck eller handväska. Ida bar jag på ryggen med thaiväska eller handväska. Skulle jag på stan hade jag plånboken i fickan bara.

Hur 17 har man en midjeväska eller typ AddPocket om man har bärjacka typ MaM Upgrade (som jag vill ha i vinter)?
#7491739
mollypoll skrev:
cinclus skrev:Nyfiken dock på att se hur det ser ut med de där väskorna som är som snickarbälten - när de är packade och med ett barn i sjal eller sele till. Inte bara reklambilderna ju ;-)

Någon? :kamera:
Fortfarande nyfiken?
Jag har ett par AddPockets (för det var väl dem du menade?) som jag använder varje dag. Rymmer inte jättemycket (blöjor etc får stanna i bilen) men det viktigaste. Har ett par suddiga bilder som min treåring knäppt på skogspromenad (väskorna syns inte jättebra), men jag kan försöka fixa lite tydligare bilder till sele också - ifall du vill se.

Bild

Bild
Åh vad snygga, såna vill jag ha :D men lite dyra tycker jag med tanke på hur lite de rymmer kanske... 300kr

finns här: http://www.bagsandstuff.se/addpockets.html
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?