Bästa huvudbonaden mot solen vid sjal/selbärning : Sjaltillbehör - Sida 3 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons okt 18, 2017 17:34

Bästa huvudbonaden mot solen vid sjal/selbärning

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Bästa huvudbonaden mot solen vid sjal/selbärning

Inläggav Cillan » sön jun 09, 2013 21:46

Jag får reklam om Kietla Solglasögon på mailen ibland, vet inte varför.
http://www.kietla.fr/
De verkar ju smidiga men lite dyra om nu barnet inte skulle gilla dem. Köpte ett par billiga på hm men G slänger av dem hela tiden.
Pärlan blev en Gustav -120808 :heart:
Bär i Wompat toddler (Natibaby Irises), Ellevill Zara Lately och bb-tai svart.
Användarvisningsbild
Cillan
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Tidsresenär » mån jun 10, 2013 05:17

Tack för svaret! Ja, ett band på glasögonen hade jag också tänkt vore nödvändigt. Fast det hjälper väl också bara begränsat.
Tidsresenär
SjalVan
SjalVan

Inläggav Aennil » fre jun 14, 2013 09:23

Vi kör med solhatt och paraply. Paraply är super förutom i folksamlingar (som t.ex. Smaka på Stockholm i Kungsan, höll på att peta ut ett antal ögon).
Mamma till barn f. 2013 och f. 2015.

Mobilsurfar.
Aennil
SjalVan
SjalVan

Inläggav Tidsresenär » lör jun 15, 2013 20:34

Paraply är lite mindre praktiskt om bebisen tar det som en utmaning att sträcka/slänga sig bakåt så mycket som möjligt för att få tag på kanten av paraplyet.
Kan man komma undan med något mindre än en sombrero om man vill ha händerna fria och skugga bebisen?
Tidsresenär
SjalVan
SjalVan

Inläggav Clavinova » sön jun 16, 2013 11:06

Tidsresenär skrev:Paraply är lite mindre praktiskt om bebisen tar det som en utmaning att sträcka/slänga sig bakåt så mycket som möjligt för att få tag på kanten av paraplyet.
Kan man komma undan med något mindre än en sombrero om man vill ha händerna fria och skugga bebisen?

Utan paraflax brukar jag ha en ordentlig solhatt på W som går ner över nacken och skugga eventuella fria kroppsdelar med en tunn filt eller en rutvävd tygis. Hon är fortfarande så liten att jag kan stoppa in hennes armar i sjalen eller mei taien utan att hon protesterar. Ibland har jag ett par för stora tunna bomullsbyxor på henne som jag kan dra ner över fötterna.
Bär i svartvit stork leo, oscha nouveau raven, chokladbrun Pognae eller så springer yrvädret själv!
Bild
Användarvisningsbild
Clavinova
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav marmite » sön jun 16, 2013 12:22

Här blir det tyvärr mest vagn dagtid... I fullständigt VÄGRAR hatt av något slag, utan knytband sliter hon av den direkt (som villervallas) med knytband sliter hon tills hon får av den (och får ont på halsen, såklart...). Ska kolla på paraply, men eftersom vi bor i blåsiga Göteborg är ett golfparaply lite problematiskt och ett mindre paraply blåser sönder på en gång...
Stolt singelmamma till älskat barn 2012 :heart:
Bär då och då i en buckle waist Wallabi wrap tai toddler sydd av en girasol gleam of sun.
Utlånat- Sino, Beco Gemini, Boba 2g, Hippychick och ringsjal.
Användarvisningsbild
marmite
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Mammazenita » mån jun 24, 2013 22:07

Polarns solhatt med brett brätte (bak) och knyt under hakan OCH reglerbar storlek med snodd runt huvudet är kanon ! :tumup: ( äv. Villervallas är ok , men har ju ej knytband , så på den har jag sytt dit det). Tycker jag.
Elliot -05
Isabel-09
Leo-12
Har blivit en Mei Tai fantast!!
Användarvisningsbild
Mammazenita
SjalVan
SjalVan

Inläggav Cillan » ons jul 10, 2013 20:40

Köpte ju en villervalla-hatt med snodd. Men Gs huvud har växt ur den (han har ju hydrocefalus). Provade pops men tyckte inte alls att de satt bra å inte tyckte jag de var fina. Tyckte de bara hängde ner. Vill gärna ha med ställbart runt huvudet så deras vändbara funkar ju inte heller. Villervallas har suttit jättebra men det blur väldigt märke runt huvudet och nu väldigt rött. Grr får nog köpa en ny större villervalla.

Edit: kollade i hatten och den är 48/50 å han har 47, 5 cm huvudomfång. Borde den inte padsa då? Tycker den sitter jättetight. Behövs verkligen inte dras åt.
Pärlan blev en Gustav -120808 :heart:
Bär i Wompat toddler (Natibaby Irises), Ellevill Zara Lately och bb-tai svart.
Användarvisningsbild
Cillan
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Tidsresenär » fre jul 12, 2013 06:59

Jag har också tittat på pops solhattar som är ställbara och har knytband och har också tänkt att de verkar lite väl sladdriga. Så nu när du skrev om Villervallas så kollade jag upp dom och läste att det står att de är små i storlekarna.

Själv har jag nog tänkt satsa på Kappahls som nästa eftersom jag tycker att HMs har för smal brätte och jag tyckte Kappahls såg bättre ut. Eftersom jag får plocka upp hatten någon gång under varje promenad och även har behövt vända om för att leta efter hatten på gatan ett antal tillfällen tänker jag inte lägga pengar på en dyr hatt.
Tidsresenär
SjalVan
SjalVan

Inläggav Stugholm » tor jun 23, 2016 09:41

Ett stort lätt paraply är det bästa!! Om inte man behöver ena handen till något annat..
Användarvisningsbild
Stugholm
SjalNovis
SjalNovis

Föregående

Återgå till Sjaltillbehör