Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur skulle du göra?

Sälj sjalen och din själ
Inga röster
0%
Behåll vagnen för att bilen inte ska se så tom ut
Inga röster
0%
Gör dig av med gubben
1
4%
Behåll sjalen, gubben och lev lycklig i alla dina dagar
26
96%
Användarens profilbild
Av Nova
#47985
Nu har jag bestämt mig. Barnvagnen ska säljas!
Vad sjutton ska vi med den till? Har använt sjal nu i cirka en månad och verkligen blivit sjalfrälst.

All vår början bliver svår.
Först trodde jag att jag gjort ett riktigt felköp. Hur mycket tyg som helst och att följa instruktionerna som följde med gjorde mig bara kallsvettig. Ok, lyckades till sist sno om mig alltihop. Nu i med ungen. In med ett ben där, kolla bilden, nästa ben där, kolla bilden, nehe det var fel, så ska det visst vara. Dra upp tygstycke där. Så ja, det var nog rätt. Då prövar vi att gå runt i huset lite först. Babyn stel först, sedan kommer ilvrålet.
Men om jag går lite fortare kanske? Guppar lite när jag småspringer fram mellan rummen. Fortfarande illvrål. Har kanske gjort något fel? Modet sjönk som en sten. Det här går inte. Känner mig som en barnmisshandlare. Testar en annan dag…

Testar nästa dag, samma resultat. Lika valhänt mamma, lika ilsken baby. Tar ett foto och lägger på nätet och frågar om råd. Kanske sitter han fel? Svaret kommer snabbt. Provar enligt instruktionerna jag får att sätta honom mer i grodposition. Verkar onekligen mycket mer bekvämt både för honom och mig. Allra helst för lillen. Samma resultat dock på skrikfronten. Jag är nära att ge upp! Väldigt nära!

Ger det några dagar. Låter sjalen vila. Funderar lite. Provar att ha honom i sjalen korta stunder. Han får väl gnälla lite. Han blir svettig och jag också. Vi törs oss ut en liten sväng. Går rätt bra. Håller högt tempo och hoppas att inte någon jag känner ska se mig så jag tvingas stanna och prata. Känner på mig att det inte skulle funka att stanna. Livrädd att han ska börja skrika i alla fall. Gör han inte. Kommer hem efter en liten promenad. Lite lycklig! Lite stolt. Vi gjorde det. Går lite längre promenader för var dag. En dag tar jag en rejäl promenad. Helt plötsligt börjar han vrååååla och åla sig i sjalen. Kollar ner i sjalen så att han sitter rätt. Jodå, inget verkar vara fel. Fortsätter att gå, plötsligt blir han helt lugn. Vad hände? Dog han? Kollar oroligt ner i sjalen, lyfter på brättet till hans lilla solmössa; han sover! Som en gris. Munnen lite öppen och han snarkar lite. Sover hela vägen hem.

Nu går det som en dans. Skriker fortfarande när han ska somna i sjalen, men vadå, det gör han ju hemma också när han ska sova, vare sig det är i sängen eller någon annan stans! Så det får man ta. Men vad fri man känner sig. Ingen stor klumpig vagn att dra på. Möter många mammor och ler lite i mjugg när jag ser dem dra på sina stora vagnar inne i affären. Här slinker man förbi lätt och smidigt. Slå det ni!

Så nu ska den bort. Vagnen alltså. Den känner jag inget som helst behov av längre. Vad tom bilen är nu utan vagnen. Och vi som skaffade en stor kombi. Det ville jag ju så gärna ha. Förlåt, förlåt käre make. Nej, sjalen får plats inne i kupén, men jag kan lägga den i bak om du vill…
Av LL
#47989
Vad fint du skriver om det så många av oss har upplevt. Bort med vagnen bara! Vi sålde syskonvagnen jag tjatat mig till efter någon månad med sjal. Så enkelt livet blev med bebisen på magen och storebror i en sulky!

Har många gånger tänkt att vi borde göra oss av med den vanliga barnvagnen också, men det har aldrig blivit. Så gör det jag aldrig kommit mig för: SÄLJ! :)
Av Petra
#47992
Man klarar sig bra utan vagn. Det enda den duger till nu är packvagn.
Av HelenaL
#48022
Asch! Det som inte används kan man sälja. Varför ska det bara samla damm?
Jag å min sida tycker att vagnen har varit användbar men jag har använt den som dagbädd till Linda och hon har trivts bra i den. Annars åker hon mycket på min mage eller rygg. Det är ju mysigare så :)
Användarens profilbild
Av April
#48049
:lol: 8) :)

Hi,hi... Sälj vagnen!

Kram
Användarens profilbild
Av Ami
#48177
:lol: :lol:

Haha, vad jag skrattade. Hmm, behåller både sjal och gubben. Och vagnen. Han gillar att sova ute i den. Pojken alltså, gubben ryms inte, även om hans säkert skulle vilja. :D
Användarens profilbild
Av Alex
#48186
Jättekul skrivet, vad man känner igen sig!! Fast jag vågar nog inte sälja vagnen, han sover så gott i den (plus att jag tjatade till mig en supervagn, håller den till min syrra som försöker bli gravid). Men har han/ni inte vant er vid vagnen, så sälj den! :D
Användarens profilbild
Av Anso
#48199
SÄLJ!!!
Vi har ingen vagn sedan ca 1 månad och jag saknar den inte. Vi hade vi inte ens använt vagnen sedan i dec.04 så det var en riktig dammsamalare och lika bra att omvandla denn till en ny bärsjall :lol: :lol:
Nu när Hanna börjar gå så är det smidigt med sjal - upp och ner efter behag.
Användarens profilbild
Av Bella
#48412
Behåll alla tre (vagn, sjal och gubbe)!
Jag tycker trots allt att det är lättare att jobba i trädgården och få saker gjort inne utan ett barn på magen. Och Ella sover fantastiskt gott i vagnen ute i trädgården.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?