Nu ska den bort! (långt) : BäraBarn • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons feb 19, 2020 05:38

Nu ska den bort! (långt)

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Hur skulle du göra?

Sälj sjalen och din själ
0
Inga röster
Behåll vagnen för att bilen inte ska se så tom ut
0
Inga röster
Gör dig av med gubben
1
4%
Behåll sjalen, gubben och lev lycklig i alla dina dagar
26
96%

Antal röster : 27

Nu ska den bort! (långt)

Inläggav Nova » fre aug 12, 2005 16:46

Nu har jag bestämt mig. Barnvagnen ska säljas!
Vad sjutton ska vi med den till? Har använt sjal nu i cirka en månad och verkligen blivit sjalfrälst.

All vår början bliver svår.
Först trodde jag att jag gjort ett riktigt felköp. Hur mycket tyg som helst och att följa instruktionerna som följde med gjorde mig bara kallsvettig. Ok, lyckades till sist sno om mig alltihop. Nu i med ungen. In med ett ben där, kolla bilden, nästa ben där, kolla bilden, nehe det var fel, så ska det visst vara. Dra upp tygstycke där. Så ja, det var nog rätt. Då prövar vi att gå runt i huset lite först. Babyn stel först, sedan kommer ilvrålet.
Men om jag går lite fortare kanske? Guppar lite när jag småspringer fram mellan rummen. Fortfarande illvrål. Har kanske gjort något fel? Modet sjönk som en sten. Det här går inte. Känner mig som en barnmisshandlare. Testar en annan dag…

Testar nästa dag, samma resultat. Lika valhänt mamma, lika ilsken baby. Tar ett foto och lägger på nätet och frågar om råd. Kanske sitter han fel? Svaret kommer snabbt. Provar enligt instruktionerna jag får att sätta honom mer i grodposition. Verkar onekligen mycket mer bekvämt både för honom och mig. Allra helst för lillen. Samma resultat dock på skrikfronten. Jag är nära att ge upp! Väldigt nära!

Ger det några dagar. Låter sjalen vila. Funderar lite. Provar att ha honom i sjalen korta stunder. Han får väl gnälla lite. Han blir svettig och jag också. Vi törs oss ut en liten sväng. Går rätt bra. Håller högt tempo och hoppas att inte någon jag känner ska se mig så jag tvingas stanna och prata. Känner på mig att det inte skulle funka att stanna. Livrädd att han ska börja skrika i alla fall. Gör han inte. Kommer hem efter en liten promenad. Lite lycklig! Lite stolt. Vi gjorde det. Går lite längre promenader för var dag. En dag tar jag en rejäl promenad. Helt plötsligt börjar han vrååååla och åla sig i sjalen. Kollar ner i sjalen så att han sitter rätt. Jodå, inget verkar vara fel. Fortsätter att gå, plötsligt blir han helt lugn. Vad hände? Dog han? Kollar oroligt ner i sjalen, lyfter på brättet till hans lilla solmössa; han sover! Som en gris. Munnen lite öppen och han snarkar lite. Sover hela vägen hem.

Nu går det som en dans. Skriker fortfarande när han ska somna i sjalen, men vadå, det gör han ju hemma också när han ska sova, vare sig det är i sängen eller någon annan stans! Så det får man ta. Men vad fri man känner sig. Ingen stor klumpig vagn att dra på. Möter många mammor och ler lite i mjugg när jag ser dem dra på sina stora vagnar inne i affären. Här slinker man förbi lätt och smidigt. Slå det ni!

Så nu ska den bort. Vagnen alltså. Den känner jag inget som helst behov av längre. Vad tom bilen är nu utan vagnen. Och vi som skaffade en stor kombi. Det ville jag ju så gärna ha. Förlåt, förlåt käre make. Nej, sjalen får plats inne i kupén, men jag kan lägga den i bak om du vill…
Mamma till bustrion:
:heart: Lukas -03, Markus -05 och Patrik -08 :blojan: :heart:

Minstingen i sele och MT sågs skumpa,
tygblöjor användes förut till hans lilla rumpa
Användarvisningsbild
Nova
SjalGalning
SjalGalning

Vad fint

Inläggav LL » fre aug 12, 2005 16:55

Vad fint du skriver om det så många av oss har upplevt. Bort med vagnen bara! Vi sålde syskonvagnen jag tjatat mig till efter någon månad med sjal. Så enkelt livet blev med bebisen på magen och storebror i en sulky!

Har många gånger tänkt att vi borde göra oss av med den vanliga barnvagnen också, men det har aldrig blivit. Så gör det jag aldrig kommit mig för: SÄLJ! :)
Mor till tre barn, varav en lilleman född feb -07
Nuvarande samling: Patapum blå - Patapum toddler röd !!! - Amazonas Antigua Stil - Bärabarn Lotus - Ringo Kråkbär
LL
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Petra » fre aug 12, 2005 17:01

Man klarar sig bra utan vagn. Det enda den duger till nu är packvagn.
Har sju små troll.
Petra
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav HelenaL » fre aug 12, 2005 18:19

Asch! Det som inte används kan man sälja. Varför ska det bara samla damm?
Jag å min sida tycker att vagnen har varit användbar men jag har använt den som dagbädd till Linda och hon har trivts bra i den. Annars åker hon mycket på min mage eller rygg. Det är ju mysigare så :)
Helena med Emilia 0307 & Linda 0411
1 lång Girasolsjal, 1 Nova ringsjal & 1 Patapum Toddler
HelenaL
SjalVan
SjalVan

Inläggav April » fre aug 12, 2005 19:14

:lol: 8) :)

Hi,hi... Sälj vagnen!

Kram
Kärleksfulla, underbara och älskade
SjalBarn som är födda -03 och -06!
Användarvisningsbild
April
SiteAdmin

Inläggav Ami » fre aug 12, 2005 23:25

:lol: :lol:

Haha, vad jag skrattade. Hmm, behåller både sjal och gubben. Och vagnen. Han gillar att sova ute i den. Pojken alltså, gubben ryms inte, även om hans säkert skulle vilja. :D
**Store V 0409 och lilla V 0706**
***Besök gärna min pysselblogg***
Användarvisningsbild
Ami
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Alex » lör aug 13, 2005 06:53

Jättekul skrivet, vad man känner igen sig!! Fast jag vågar nog inte sälja vagnen, han sover så gott i den (plus att jag tjatade till mig en supervagn, håller den till min syrra som försöker bli gravid). Men har han/ni inte vant er vid vagnen, så sälj den! :D
Felix -00 Carlos -04 och Tjalve -10 *bonusflickorna Allison -07, Laura -08*
Användarvisningsbild
Alex
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Anso » lör aug 13, 2005 08:15

SÄLJ!!!
Vi har ingen vagn sedan ca 1 månad och jag saknar den inte. Vi hade vi inte ens använt vagnen sedan i dec.04 så det var en riktig dammsamalare och lika bra att omvandla denn till en ny bärsjall :lol: :lol:
Nu när Hanna börjar gå så är det smidigt med sjal - upp och ner efter behag.
Anso med Hanna född 040831 och David 070209
Innehavare av för många bärredskap!
Användarvisningsbild
Anso
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav tinaw » lör aug 13, 2005 09:10

:lol: :lol: :lol: Härligt att läsa!
Användarvisningsbild
tinaw
SjalFossil
SjalFossil

Inläggav Bella » lör aug 13, 2005 14:49

Behåll alla tre (vagn, sjal och gubbe)!
Jag tycker trots allt att det är lättare att jobba i trädgården och få saker gjort inne utan ett barn på magen. Och Ella sover fantastiskt gott i vagnen ute i trädgården.
Bella med Jessica 020404 och Ella 050501
Bär med/i:
Easycare - Sol 5,2
BabyBundler - vinröd
Ringsjal - Didymos Lisa *kär*
Ringsjal hemsydd
Patapum
Användarvisningsbild
Bella
SjalVan
SjalVan

Återgå till BäraBarn