Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sjalotta
#390823
Jag har en 2-veckors son och en Moby som jag sett fram såååå emot att få använda, det verkar (är) ju så mysigt!

Men nu häromdagen bar ja honom här hemma (inne) i sjalen och vad varm han blev! :? Och så tyckte jag att han hade hela ansiktet inne i sjalen, tryckt mot mitt bröst, blir det inte jobbigt att andas så varmt? Gör jag fel, eller ska han ha det så? Man läser ju att det är så mycket farligare för ett spädbarn att bli för varm än att bli för kall... Några tips?
Användarens profilbild
Av Asereht
#390850
När min minsting var så liten så hade jag ganska lite kläder på honom i sjalen. Tex bara en body eller bara blöjbyxor. SJälv hade jag oftast linne på mig (boob) och så satte jag på mig en kofta/cardigan utanpå vid behov. Om jag blev kall om armarna alltså. Vi får rätt så kallt inne på vinterhalvåret och min minibuse är född i november så han har mer eller mindre bott i sjalen första månaderna och haft det varmt och skönt.

Det är ju självklart viktigt att det inte blir för varmt dvs obehagligt. Om du upplever det obehagligt får ni lätta på kläderna eller försöka lätta lite på knytningen. Knyter ni omslutet tex går det ju att dra ut sidobanden lite så att man inte har allt tyg på hela bebis osv. Man får testa sig fram lite. Så länge det inte är tätt över bebis ansikte så är det nog ingen fara gällande luften.

Här finns en bra förklaring på vad jag menar med att inte ha allt tyg på bebis: http://www.stjarnbarn.se/xomslut.htm

Fler instruktioner: http://www.stjarnbarn.se/knytinstruktioner.htm
Användarens profilbild
Av Gullan
#390916
Ett annat tips är att ha en ganska hög ringning själv - det blir ganska äckligt med hud mot hud... D är född i somras och vi svettades ganska mycket med bara ett linne på mig och hon i bara blöja... Mys på!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?