Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ska jag sälja den underbara Sino krustistel?

1. Självklart! Blir det fler sjalbarn tjackar du en ny ju!
25
71%
2. Nä, spar den i fall att det säger hoppsan om 2 år.
10
29%
Användarens profilbild
Av Zandra
#390164
Jag kan inte bestämma om jag ska sälja vår nästan oanvända Sino Krustistel. Eli växte som om det skulle bli olagligt och blev värsta tungklumpen bara några veckor efter att jag fått sjalen & den blev för svajig. Ändå får jag en liten klump i halsen när jag tänker på att sälja den.

Grejen är att det är tveksamt om vi ska ha fler barn och man kan ju inte spara en trikåsjal till barnbarnen, dom ska få jordgubben är det tänkt. :wink:

Så hur gör jag nudå?
Av Aelia
#390172
Sälj röstade jag på, man kan allrit köpa en ny när det behövs
Användarens profilbild
Av Tina2
#390181
Sälj.
Jag gillar jakten på "den perfekta"!
Gillar att ha många sjalar att välja mellan också, men spara i två år...
Om man kanske hade en hel massa bra användningsområden så...

Du får försöka starta en ny tråd om "Ditt bästa: Jag-kan-inte-bära-i-sjalen-men-vill-använda-den-ändå-men-till-vad? tråd.
:roll:
Av Tyche
#390252
diddeldi skrev:jag svarade nej, men jag är en sån som sparar :wink:
Samma här!
Användarens profilbild
Av Helena
#390282
Jag känner ingen nostalgi inför trikåsjalar, sälj den.
Användarens profilbild
Av Zandra
#390303
Tina2 skrev: Du får försöka starta en ny tråd om "Ditt bästa: Jag-kan-inte-bära-i-sjalen-men-vill-använda-den-ändå-men-till-vad? tråd.
:roll:
Haha! Ja, det var ju en idé såklart. :lol:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
#390304
Helena skrev:Jag känner ingen nostalgi inför trikåsjalar, sälj den.
Samma här!
trots att babybyndlern var den allra första så kunde jag sälja den...iofs inte utan att fälla några tårar...Men det är liksom inget man sparar till "barnbarn" eller som duk eller som hängmatta.
Användarens profilbild
Av Asereht
#390345
Sälj! Säger jag. :)

Blir det en liten framöver så är det ju bara att köpa en ny sjal. Jag har sålt alla mina även om det känns lite vemodigt så är det ju också kul att testa något nytt eller en annan färg osv. Sen är det ju faktiskt lite kul att leta upp den fiiinaste sjalen åt liten man väntar på. :)

Dessutom kommer det ju nytt hela tiden, när jag köpte min första trikåsjal så var inte alls utbudet lika stort men strax efter började marknaden fullkomligt explodera på sjalfronten. Du kan lungt se fram emot att leta roliga sjalar framöver, fota och sälj. ;)
Användarens profilbild
Av annalys
#390387
Ursäkta, dubbelt
Senast redigerad av annalys den tor nov 09, 2006 09:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av annalys
#390388
Spara säger jag. Klumpen i din hals talar för det. Kanske ett hoppsan, kanske det kommer en kusin eller liknande som vill låna eller få den. Eller så mognar beslutet att sälja så småningom. Det är ingen brådska.

Om det inte är så att du behöver pengarna. I så fall får du väl lov att sälja nu. Eller om du har jättetrångt och behöver platsen.

Men även jag är en sådan som sparar. Man ska inte förneka hamstern i sig.
Användarens profilbild
Av anhasa
#390391
Sälj sjalen. Men jag förstår din klump i magen. Sålde just min trikåsjal med en klump i magen, det blir nog inga fler knoddar här...men om det skulle bli en till så kan man ju alltid skaffa en ny sjal :)
Användarens profilbild
Av Veronica
#390408
Jag röstade Nej.

Jag sålde min Sino och det händer ofta att jag ångrar mig, och jag hade aldrig gjort det om det inte var för att de nya färgerna kom och jag blev så kär i Skogssäv. Jag hade en fjällnejlika som dessutom inte var riktigt rätt rödfärg för mig.

Som sagt, om jag hade haft den finaste färgen hade jag aldrig sålt den. Det går faktiskt att bära tunga barn i den också, särskilt när de är febriga och pömsiga. :heart:
Användarens profilbild
Av solanna
#390420
Vänta lite säger jag. Låt den ligga till sig i något år och sälj den då om en eventuell trea känns väldigt avlägsen och om det känns ok när du tänkt på saken ett tag. Andrahandsvärdet blir nog inte mindre och då har ni chans att använda den lite under tiden. Nu har jag lånat ut min Moby, men annars skulle jag nog haft den en del hemma som gossjal. När bebisen är sjuk till exempel.
Användarens profilbild
Av GosKina
#390659
Jag valde sälj. Det är ju inte den ovanligaste sjalen direkt (hade du frågat om jordgubben hade jag nog sagt du skulle spara, även om du säkerligen skulle få massor av bud om du skulle sälja den) och det går ju att köpa en ny om det skulle bli en hoppsan.

Lycka till vad du än tar dig för!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?