Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av missX
#384252
Här om dagen blåste det jättemycket när vi var ute. Hwila satt i bärsjalen som vanligt, men hon tyckte att det var jättejobbigt när det blåste på henne. Hon satt liksom och kippade efter luft. Är det nån mer som har samma problem?

Hur ska jag göra det bättre för Hwila :hmm: ?
Användarens profilbild
Av annemi
#384330
Jag hade samma problem häromdagen. Försökte "skydda" lillan med att hålla handen o min halsduk runt henne, men det gick ju inte så lysande.
Tänker köpa en bärjacka el bärskydd och hoppas man kan dra upp eller att det är en typ luva på så man kan "stänga" igen lite mer.
Användarens profilbild
Av naggie
#384350
Jag vet inte hur ni bär, vilken knytning alltså, men man kan ju alltid stoppa in huvudet innaför sjalen eller skydda ansiktet med sin egen jacka.
Av missX
#384368
annemi skrev:Jag hade samma problem häromdagen. Försökte "skydda" lillan med att hålla handen o min halsduk runt henne, men det gick ju inte så lysande.
Tänker köpa en bärjacka el bärskydd och hoppas man kan dra upp eller att det är en typ luva på så man kan "stänga" igen lite mer.
Det är jobbigt med blåsten :( .

Jag har en jacka (min sambos stora vinterjacka) som Hwila får plats i, men det hjälper inte.

Jag kan inte hålla nåt extra om henne då jag även kör vagn med lilla storebror i och har några gående bustroll att hålla reda på också.
Av missX
#384375
naggie skrev:Jag vet inte hur ni bär, vilken knytning alltså, men man kan ju alltid stoppa in huvudet innaför sjalen eller skydda ansiktet med sin egen jacka.
Jag bär nästan alltid i omslutet X (tror jag att det heter). Jag har försökt stoppa hennes huvud innanför sjalen, men hon vill inte utan kämpar emot för allt vad hon är värd. Hon fattar inte att det är för hennes eget bästa. Utan vill ut med huvudet och se sig om (hon är väldigt pigg och nyfiken) trots att hon får jättesvårt att andas ordentligt :roll: .

Det går ju bra när hon sover, för då kan jag ju stoppa in hennes huvud innanför sjalen och sen dra ihop jackan lite mer än vanligt. Jag får helt enkelt bara gå ut när hon sover i fortsättning :wink: . Hur enkelt det nu blir när jag måste passa storasyskonens lämna och hämta tider i skolan :hmm: .
Användarens profilbild
Av annemi
#384530
missX skrev:
naggie skrev:Jag vet inte hur ni bär, vilken knytning alltså, men man kan ju alltid stoppa in huvudet innaför sjalen eller skydda ansiktet med sin egen jacka.
Jag bär nästan alltid i omslutet X (tror jag att det heter). Jag har försökt stoppa hennes huvud innanför sjalen, men hon vill inte utan kämpar emot för allt vad hon är värd. Hon fattar inte att det är för hennes eget bästa. Utan vill ut med huvudet och se sig om (hon är väldigt pigg och nyfiken) trots att hon får jättesvårt att andas ordentligt :roll: . .
Så är min tjej med, hon vill kolla läget runt omkring :D Jag bar också i omslutet X (sånt där kryss på magen) :hellu: Jag hade makens stora jacka med den räckte ändå inte för att "stänga in" henne.
Användarens profilbild
Av solanna
#384536
Jag sätter alltid på Dante kläder med kapuschong på (som får hänga utanför sjalen) och så fäller jag upp den som vindskydd om det behövs. Han ser ju inte så mycket då, men det är bättre det än att han blir sönderblåst. Nu när det varit kallt har han haft en vindtät fleeceoverall och tidigare när det var lite varmare hade han en plyschoverall. Sedan har jag en tunn mössa under kapuschongen.
Användarens profilbild
Av annemi
#384552
Ja, men vad smart. Det är klart att man ska ha kläder med kapuschong på, att jag inte tänkt på det :oops: :oops:
Av missX
#384612
solanna skrev:Jag sätter alltid på Dante kläder med kapuschong på (som får hänga utanför sjalen) och så fäller jag upp den som vindskydd om det behövs. Han ser ju inte så mycket då, men det är bättre det än att han blir sönderblåst. Nu när det varit kallt har han haft en vindtät fleeceoverall och tidigare när det var lite varmare hade han en plyschoverall. Sedan har jag en tunn mössa under kapuschongen.
Usch, nu känner jag mig som världens mest besvärliga människa :oops: , men jag har testat även det. Eller rättare sagt så har jag nästan uteslutande kläder med luva till Hwila, just för att skydda mot blåsten. Och det skyddar ju om hon tittar mot mig (eller åtminstone från blåsten) eller om det inte blåser jättemycket. Om hon däremot tittar sig runt omkring så att blåsten blåser rätt i ansiktet på henne så hjälper ju inte luvan :( . Och ja hon är så envis och nyfiken så att hon absolut måste titta så att det blåser på hennes ansikte.

Men man kanske skulle ha en stor luva som liksom går långt utanför ansiktet på henne, det kanske skulle mildra lite. Måste testa lite olika tror jag.
Användarens profilbild
Av sus
#384765
missX skrev:Men man kanske skulle ha en stor luva som liksom går långt utanför ansiktet på henne, det kanske skulle mildra lite. Måste testa lite olika tror jag.
ja testa det. Jag använder också kläder med luva till Pelle, och då är luvan så stor att den inte följer med huvudet när han tittar åt sidan.
Användarens profilbild
Av solanna
#384811
Om det inte funkar med kapuschong för att hon vill se sig så mycket om så kanske en väpnarluva skyddar bäst. Det finns fins i merinoull hos Minimundus bland annat. Vad tror du om det? Annars kanske det funkar med stor kapuschong som Sus beskrev och det har vi med.
Användarens profilbild
Av Isanna
#384839
solanna skrev:Om det inte funkar med kapuschong för att hon vill se sig så mycket om så kanske en väpnarluva skyddar bäst. Det finns fins i merinoull hos Minimundus bland annat. Vad tror du om det? Annars kanske det funkar med stor kapuschong som Sus beskrev och det har vi med.
Precis vad jag skulle skriva, testa med en väpnarhuva!
Användarens profilbild
Av April
#385304
Eller ett bärskydd :-D

Kram

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?