Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
#384874
Hm, jag inser nu när jag lästa alla svar att det verkligen verkar finnas en magisk laddning i färgen rosa. Utan att trampa någon på tårna tycker jag mig skönja följande:

- Rosa är en ovanligt laddad färg (mer än andra) för att den av många anses vara en tjejfärg vilket gör den lite politisk också. Det innebär också att få har ett neutralt förhållande till rosa. Antingen älskar man färgen eller så har man svårt för den.
- Det finns väldigt få rosa sjalar, vilket gör de få som finns hett eftertraktade.
- Många gillar färgglada sjalar och rosa är ju en väldigt glad och poppig färg :-)

Har jag missat något väsentligt, eller har jag bara fått allting om bakfoten? Vad tror/tycker du? :? :hmm: :D
Användarens profilbild
Av Key
#387772
Tinker skrev:Finns det någon som bär en sjalkille i en rosa sjal?
JAAAAG! :hello: (eller, ja, jag BAR, nu kan jag ibland övertala honom att åka ergo, men inte nåt annat). Krokus och T passar jättefint ihop och han har också en rosa-vit-grön-randig mössa som matchar. Och rosa napp (fast den använder han sällan ute förstås)...

Jag är varken väldigt för eller väldigt emot rosa. Det är en färg, bara ;)
Användarens profilbild
Av Marion
#388006
Aelia skrev:Men när folk frågade mig varför, hur kan jag köpa en rosa till en kille, sa jag att jag köpte den till mig, jag är ju en tjej och har rosa kläder, en sjal är ju som en tröja :wink:
Men min sjalkille har även rosa skor, rosa tröjor, och senast idag köpte jag en rosa/lila heldräs från katvig som matchar ljung :wink:
Kunde ha skrivit det själv. Jag träffar ofta på folk som säger att "nej, jag har ju en kille, jag kan väl inte köpa en rosa sjal?". Men JAG är ju en tjej och JAG gillar rosa, gills inte det? Rosa är fint!
Jag måste erkänna att Sjalbarn har breddat mitt smak betydligt vad gäller färger på killkläder (tack Buscilla :wink:) och nu används storasysters avlagda rosa kläder flitigt. Vaddå, kläder är väl kläder, oavsett färg och dessutom finns det ett ordspråk i Estland som säger ungefär att "kläder förstör ingen man". Sådetså.
Användarens profilbild
Av Lingling
#388035
solanna skrev:Hm, jag inser nu när jag lästa alla svar att det verkligen verkar finnas en magisk laddning i färgen rosa. Utan att trampa någon på tårna tycker jag mig skönja följande:

- Rosa är en ovanligt laddad färg (mer än andra) för att den av många anses vara en tjejfärg vilket gör den lite politisk också. Det innebär också att få har ett neutralt förhållande till rosa. Antingen älskar man färgen eller så har man svårt för den.
- Det finns väldigt få rosa sjalar, vilket gör de få som finns hett eftertraktade.
- Många gillar färgglada sjalar och rosa är ju en väldigt glad och poppig färg :-)

Har jag missat något väsentligt, eller har jag bara fått allting om bakfoten? Vad tror/tycker du? :? :hmm: :D
Tycker du fått med det mesta. Det är ngt nästan skamligt över rosa i somligas ögon? Här i stan hade de en utställning där diverse "aktivister" porträtterats i olika rosa klänningar, respektive sina vanliga svarta "uniformer" ... På ngt sätt skulle de göras ofarliga av rosa klänningar ... Jag gillar rosa, och det finns som sagt dåligt med fina rosa sjalar, jag är sugen på en, men vet inte om jag hinner ha en ... Skulle kanske köpt en skär babybundler från början :D Fast min hallon är fin den med.
#388053
solanna skrev:Vad är det med färgen rosa som gör att halva sjalbarn verkar drabbas av sjal- :twisted: ? Om någon undrar vad jag svamlar om så behöver jag kanske bara påminna om tråden om den rosa Ebay-sjalen, allt snack om hallon och jordgubbar, den vilda jakten på Didy Julia, allt tisslande och tasslande om den nya rosa Easyn, för att inte tala om den vilda budgivningen på Ljungen (som iofs är vinröd, men har ROSA ränder). Förklara detta för mig någon?

Själv kan jag nämligen inte med rosa alls, men jag kanske är lite konstig? :whut: :hide:
:lol: Nej, svårt att förklara. Jag kan bara säga att jag ÄLSKAR sa över huvud taget, det är min favoritfärg skulel jag nog säga. Jag tycker att det är en härlig färg i största allmänhet. :heart:

Och på sjalar också. jag såg förresten en annons med en bild på en kök i rosa - alltså inte rosa spis, men väggar och kakel i rosa och vinröda toner. Blev helt vild och kände att jag bara MÅSTE ha det. Sen insåg jag att jag hade ju inga planer på att göra om köket ... :lol:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
#388714
För alla rosafantaster (som förhoppningsvis har mer pengar än mig just nu) så snubblade jag över en ROSA EASY på tyska ebay när jag slösurfade runt lite. Ligger en länk till auktionen under allmänt

Bild
Användarens profilbild
Av jag71
#388794
lillasysteryster skrev:Tänkte precis skriva att jag heller inte alls förstår tjusningen med rosa sjalar men så hejdade jag mig i sista stund och insåg att jag har ju en krustistel :oops:
Men den är ju mer lila! Jag hade en sån och jag skulle inte kalla den rosa, jag gillar inte heller rosa men vissa sjalar är helt enkelt bara snygga.
Användarens profilbild
Av Asereht
#388798
Delfinen_78 skrev:För alla rosafantaster (som förhoppningsvis har mer pengar än mig just nu) så snubblade jag över en ROSA EASY på tyska ebay när jag slösurfade runt lite. Ligger en länk till auktionen under allmänt

Bild
Hoppsan! :shock:

Den var ju riktigt snygg för att vara rosa! Nästan så man blir lite sugen ju! :wink:
Användarens profilbild
Av Lingling
#389072
Delfinen_78 skrev:För alla rosafantaster (som förhoppningsvis har mer pengar än mig just nu) så snubblade jag över en ROSA EASY på tyska ebay när jag slösurfade runt lite. Ligger en länk till auktionen under allmänt
Tack den är väldigt snygg! men jag kanske ska lägga slantarna på lite rosa träningskläder (rosa bandet?) istället ... eller rosabandet-tyg till ett mostertäcke ...
Av Aelia
#389213
Delfinen_78 skrev:För alla rosafantaster (som förhoppningsvis har mer pengar än mig just nu) så snubblade jag över en ROSA EASY på tyska ebay när jag slösurfade runt lite. Ligger en länk till auktionen under allmänt
Vilken TUR att jag tyckte att den är inte alls snygg :oops:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?