Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
#383932
Passade på att beställa en till sjal innan prishöjningen. Ville ha något mer diskret än vår didymos katja som vi har idag. Det blev en Oslo. Jag tycker den är mycket fin och lagomt neutral. Mannen tyckte den var lite tråkig och tycker visst det är roligare med mycket färg. Trodde att han skulle vilja ha en enfärgad men han tycker att katjan är så fin att den räcker.

Kan säga att han bär en hel del med sjalen och vi använder inte vagnen alls. Känns bra att ha två sjalar och dottern var glad för nu kan hon ju leka simbassäng med Oslon i vardagsrummet. Ska bli roligt att få utforska ett till sjalmärke efter att man använt sjal i 4 års tid.

Nästa gång frågar jag maken innan sjalköp och ska bli intressant och se vilken färgsättning som skulle vara hans favorit, kan dock säga att katjan verkar hålla sig mycket bra för honom även efter att han fått titta igenom ett antal olika sjalsorter och färgsättningar. Den är ju ganska färgstark men jag måste erkänna att jag gillar den också väldigt mycket.

Sonen verkar dock tycka att det inte spelar någon roll om det är en oslo eller katja man åker i, han älskar båda två.
Användarens profilbild
Av Sarai
#384041
Här blev det en linne-sjal (oblekt) till maken i julklapp för ett år sedan. Han är vanligtvis mycket restriktiv med färger på kläder, men hans favoritsjal är Dublin. (Vilket gläder mig för han passar mycket bra i turkost.) Linnesjalen bara ligger. Jag funderar på att klippa ner den, men vet inte om jag får. Den är ju hans.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
#384055
thanisa skrev:...Känns bra att ha två sjalar och dottern var glad för nu kan hon ju leka simbassäng med Oslon i vardagsrummet. Ska bli roligt att få utforska ett till sjalmärke efter att man använt sjal i 4 års tid.
Jag tolkade visst ordet "sjalmärke" helt fel :oops: När jag läste ditt inlägg läste jag inte sjalmärken som sjalfabrikat utan sjalmärken som man kunde samla precis som man kan med simmärken... :oops: *skyller på att du villade bort mig där med pratet om simbassäng* :lol: Men det kunde ju kanske vara något? :wink:
Användarens profilbild
Av solanna
#384204
Härligt med en ny sjal! :D

Hoppas att ni blir nöjda och trivs tillsammans även om din man ju verkade gilla med färgsprakande kreationer. Min man tycker tvärtom, att våra sjalar är lite väl färgstarka, men han använder dem i alla fall och skulle nog bara tycka att det var onödigt om jag köpte en egen till honom. Jag ska erkänna att jag funderade länge på Osaka som jag tror skulle passa honom fint, men jag tror nog att han i slutändan hellre kommer att använda Sutemin eller vår nysydda MT i alla fall, så det fick vara. Än så länge i alla fall...
Användarens profilbild
Av Tinker
#384207
Ja karlar!
Dom är underliga ibland. :lol:

Själv har jag en karl som inte ens vill bära i sjal. :cry:
Användarens profilbild
Av Aurian
#385293
Jenny m. liten skrev:
thanisa skrev:...Känns bra att ha två sjalar och dottern var glad för nu kan hon ju leka simbassäng med Oslon i vardagsrummet. Ska bli roligt att få utforska ett till sjalmärke efter att man använt sjal i 4 års tid.
Jag tolkade visst ordet "sjalmärke" helt fel :oops: När jag läste ditt inlägg läste jag inte sjalmärken som sjalfabrikat utan sjalmärken som man kunde samla precis som man kan med simmärken... :oops: *skyller på att du villade bort mig där med pratet om simbassäng* :lol: Men det kunde ju kanske vara något? :wink:
Hihi! Ja, skulle man inte kunna få/köpa sig ett sjalmärke för varje typ av sjal/märke man äger eller har ägt?? Hmm... Undrar hur många det skulle bli för oss :shock: :whut: :hellu: :mitvit: :ill: :rodna: :hide: :floet2:
Användarens profilbild
Av thanisa
#388722
Jenny m. liten skrev:
thanisa skrev:...Känns bra att ha två sjalar och dottern var glad för nu kan hon ju leka simbassäng med Oslon i vardagsrummet. Ska bli roligt att få utforska ett till sjalmärke efter att man använt sjal i 4 års tid.
Jag tolkade visst ordet "sjalmärke" helt fel :oops: När jag läste ditt inlägg läste jag inte sjalmärken som sjalfabrikat utan sjalmärken som man kunde samla precis som man kan med simmärken... :oops: *skyller på att du villade bort mig där med pratet om simbassäng* :lol: Men det kunde ju kanske vara något? :wink:
Det kanske är något att satsa på, ungefär som scouterna har olika märken man kan ta när man klarat av vissa saker. Att det finns något märke för vilka knytningar man kan, sen märken för att visa vilka olika sjalar man testat på, kanske skulle vara något som man kan sätta på med kardborrebans och sen sätta på det bärdon man använder. Man skulle nog kunna hitta på många olika roliga sjalmärke, vad säga om ett märke för första gången man gått 5 km med sjal osv...
Användarens profilbild
Av thanisa
#388730
Roligt att se att det finns fler med män som gillar de lite mer färggranna sjalarna. Han har nu kommit på att det är bra med två sjalar, nu kan vi ju bära båda barnen samtidigt. Storasyster vill ibland ha lite gos och då är sjalen perfekt för att hennes behov.

Det farliga med att köpa en sjal nummer två är att jag nu är sugen på en tredje sjal, kan dock inte komma på något vettigt argument till varför jag skulle behöva en till. En osaka hade annars varit fin att variera med,men troligen vinner mitt förnuft och då räcker två sjalar och en mei tai utmärkt.
Användarens profilbild
Av Ezereht
#388925
Tinker skrev:Ja karlar!
Dom är underliga ibland. :lol:

Själv har jag en karl som inte ens vill bära i sjal. :cry:
Inte min heller, han säger han blir kokt levande (varm). :lol:
Men han bär gärna i Ergo-selen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?