Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#383286
Nackdelen är följande: man klär på barnet lite mer nu i kylan och när man går in i en affär t.ex. blir det ju lite för varmt efter ett tag. Hur ska man då bära sig åt?

Jag har en täckjacka på Kerstin när hon åker sjal nu. Den är öppen för att inte få för varm bebismage (och mammamage ibland) och den skulle man kanske kunna krångla av även om hon är kvar i sjalen, men då blir det väldigt svårt att få på den igen. Ska man göra om knytningen då eller?

Ja, alltså, hur gör ni? :hmm:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
#383324
marlene skrev:smidigast är väl om man kan fixa en panel till sin egen jacka och bara öppna sin jacka när man kommer in på affärn
Vad menar du då för panel? :roll:
Användarens profilbild
Av marlene
#383334
du syr en kil som du kan fästa i din egen jacka typ med kardborre eller nått som gör att du kan stänga din jacka om både dig och barnet. Då behöver du ju bara öppna din jacka när ni går in nånstans. Men det kräver ju förståss att man bär på magen.
Användarens profilbild
Av Sinomamma
#383340
marlene skrev:du syr en kil som du kan fästa i din egen jacka typ med kardborre eller nått som gör att du kan stänga din jacka om både dig och barnet. Då behöver du ju bara öppna din jacka när ni går in nånstans. Men det kräver ju förståss att man bär på magen.
Verkar ju smart! Har ett bärskydd från MoM men det är inte så tjockt, tycker jag. Funderar på att göra nån kardborregrej med extra fleece så det blir varmare.
Användarens profilbild
Av ernamalin
#383363
Sinomamma skrev:
marlene skrev:du syr en kil som du kan fästa i din egen jacka typ med kardborre eller nått som gör att du kan stänga din jacka om både dig och barnet. Då behöver du ju bara öppna din jacka när ni går in nånstans. Men det kräver ju förståss att man bär på magen.
Verkar ju smart! Har ett bärskydd från MoM men det är inte så tjockt, tycker jag. Funderar på att göra nån kardborregrej med extra fleece så det blir varmare.

Jag hade sån tur att jag har en regnjacka jag inte använder vars dragkedja passar ihop med min vinterjacka!
Så jag tänker klippa av framstyckena på den och sy ihop och fodra sen är det bara att knäppa i den i vinterjackans dragkedja.

På så vis behöver jag inte göra något med min jacka som fortfarande är som vanligt när jag inte bär! :)
Hoppas att jag gjorde mig förstådd... :?
Användarens profilbild
Av mian
#383412
Och jag hade en så pass vid jacka att både Emil och sjal fick plats under, så jag hade vanliga innekläder på honom och så på med min jacka. Då är det bara att öppna när man kommer in någonstans!
Användarens profilbild
Av Sinomamma
#383413
Jag bär oftast på ryggen numera och då blir problemet än knepigare... Är jag ensam finns bara alternativet att ta ner Kerstin, klä av och knyta om. Om jag nu inte fixar tjockare bärskydd.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?