Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
#382799
Idag tyckte jag att det kunde vara ett bra tillfälle att prova på ryggbärning i full vintermundering och samtidigt passa på att skotta och sanda lite utanför huset. I eftermiddag ska vi dessutom ge oss ut "skarpt" så jag ville gärna testa att klädseln funkade både för mig och Dante. Vintern kom ju så plöstligt i år så man har ju inte alls hängt med... Jag tackar Gurli för den fantastiska grillträffen på hennes gård som gjorde att jag åtminstone letat fram ullunderställ och raggsockor och sånt :-)

Hur som så klädde jag på Dante vanliga innekläder förstärkta med sockor, vantar, mössa och fuskpolo i ull. Utanpå det en vindtät fleeceoverall. Jag hade tjock fleecetröja och utanpå det en vindjacka. Jag kom på att min vinterjacka ju har en jättekapuschong som inte går att ta av och det är ju inte så kompatibelt med ryggbärning tyvärr... Sedan satte jag på min nysydda MeiTai på ryggen och fick raskt och enkelt upp Dante. Knöt under rumpan och tåttarna räckte precis lagom till att knyta med (är lite för långa utan ytterkläder under).

Sedan var vi ute i solen och skottade och för första gången tyckte jag att det var riktigt mysigt... Väl inne så kändes det som att vi haft precis lagom mycket på oss (ca minus 3 här just nu) och det enda som väl är synd är att den fådda fleeceoverallen gott kunde fått vara en storlek större eftersom armar och ben gärna får vara extra långa när man bär. Men overallen kommer att vara jättebra fram till jul och vi har ju fått den så den är ju ändå en bonus liksom.
Användarens profilbild
Av thanisa
#382846
Vad skönt att skottningen kändes mysig, vet inte om jag kommer att komma till det stadiet någongång.

Att testa vinterutrustningen är ju trevligt, skönt att ni verkar trivas så bra med bärningen. Själv trivs jag inte med ryggbärandet, jag vill kunna ha ögonkontakt med Finn så det får bli på magen ett bra tag till. Tova blir det dock mest på ryggen hon är ju så stor att man kan se henne bra där hon sitter och vi pratar ju hela tiden när jag bär henne.

Lycka till i eftermiddag, är lite avis på er som har snö det är ju så mysigt med snö ute.
Användarens profilbild
Av solanna
#383217
thanisa skrev:Själv trivs jag inte med ryggbärandet, jag vill kunna ha ögonkontakt med Finn så det får bli på magen ett bra tag till. Tova blir det dock mest på ryggen hon är ju så stor att man kan se henne bra där hon sitter och vi pratar ju hela tiden när jag bär henne.
Jag bär också mest på magen fortfarande, åtminstone om jag är ute någonstans. Ryggen blir det när jag jobbar med något hemma, som städning eller matlagning, eller som idag då jag var ute i trädgården. Jag gillar inte heller att man inte riktigt har kontakt, men Dante stormtrivs på ryggen och slappnar av bättre än på magen faktiskt. Och så har man själv händerna helt fria till skottning och annat praktiskt... :D

Förstår att det låter mysigt med all snö, men just nu känns det lite jobbigt eftersom vi inte har några vinterdäck till bilen än. Vi har precis beställt, men inte fått dem och som det är nu så kan vi inte köra alls för det är jättehalt här. Har en kompis som försökte köra från Tyresö till Täby igår kväll. Efter 4,5 timmar hade han kommit till Gärdet (och sitt företags kontor) där han stannade till midnatt innan han fortsatte. Först försökte han ta in på hotell, men de hade redan 20 pers i kö till att få rum... :shock:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?