Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bönan
#381607
Å vad sorgligt! :(

Kollade på blocket efter en trikåsjal till en kompis, och sökte till slut bara på sjal, och fick upp dundermånga annonser med folk som säljer barngrejer, skötväskor och vagnar och kläder och gym och ... just det... bärabarn-sjalar. Och på nästan alla står det aldrig, eller sparsamt, använd. Och alltid till underpris.

Alltså, det verkar som om många fått höra hur bra det är med sjal, och så går dom till babyland, och så köper dom en bärabarn och så får dom inte till den ordentligt och så hamnar den i garderoben. Och nu säljs den för den har aldrig blivit använd.

Tänk om dom istället fått prova en gosig trikåsjal till bebisen istället :heart: , då hade dom inte blivit avskräckta och hade varit glada och nöjda som vi är, attan vad synd, och sorgligt med så många potentiella sjalare som hade kunnat haft det så mycket bättre.. Blä! :hopmad:
Användarens profilbild
Av solanna
#381821
:iagree:

Någon borde prata med Babyland om problemet så att de tar in vettiga sjalar i sortimentet också samt utbilda säljarna lite om det här med sjalbärning. De om några borde väl vilja ha nöjda kunder? Någon som har en kontakt man kan utnyttja?

Jag kan också tillägga att jag själv hör till dem som först blev avskräckta av det här med sjalbärande efter att ha fått låna en kortsjal (dock ej Bärabarn) till min äldsta son. Men nu har jag fattat galoppen och jobbar hårt på sjalsamlingen i bästa sjalbarnsanda.... :D :twisted:
Användarens profilbild
Av Måsen
#381962
Kanske kan det också ha att göra med ett erbjudande från en viss bokklubb? http://www.barnensbokklubb.se/BBK2/prod ... x?id=61614
Personer som inte skulle komma i kontakt med bärsjal annars kanske tycker att det kan vara värt att testa för den summan. Synd att de inte "fastnar" i så fall.
Av Hellene
#382092
Jag fick prova en BäraBarn när min son vad alldeles nyfödd. Blä tyckte jag och blä tyckte sonen som inte alls var sugen på att ligga i sjalen. Sen fick vi som tur var chansen att prova min kära vän Storken och nu är vi bästa vänner alla tre :lol:! Framförallt tror jag att man ska köpa sjal av någon som har kunskap om sjalar och kan rekommendera rätt sorts sjal till rätt sorts användare eller vad man ska säga! Fram för mer kunskap!
Av ninen
#382342
Jag förstår inte varför man inte gör lite mer research inför ett inköp...
Användarens profilbild
Av nickie
#382960
ninen skrev:Jag förstår inte varför man inte gör lite mer research inför ett inköp...
Det är enkelt, det enda som behövs är en duktig säljare. Och med duktig menar jag inte att h*n är bra på sjalar, bara bra på att sälja!

Vem har inte kommit hem med nån värdelös torktrasa el liknande från en marknad bara för att det stod en säljare o demade o va så attans slängd i käften?
Användarens profilbild
Av tove79
#383080
Eller så kan man göra som jag: hjälpa vänner och bekanta med BäraBarn-sjalar att köpa ringar och sy om dem till fina ringsjalar. Måtten är perfekta och vips! blir de använda igen.
Användarens profilbild
Av tove79
#383081
tove79 skrev:Eller så kan man göra som jag: hjälpa vänner och bekanta med BäraBarn-sjalar att köpa ringar och sy om dem till fina ringsjalar. Måtten är perfekta och vips! blir de använda igen.
I ärlighetens namn var det inte min idé från början, men jag har raskt spridit den vidare.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?