Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Om du bara fick ha ett bärredskap, vilken skulle du välja?

Kraftigare Vävd långsjal (typ stork, didymos...)
16
73%
Tunnare vävd långsjal (typ EllaRoo, Amazonas)
2
9%
Elastisk
Inga röster
0%
Kortsjal (typ bärabarn)
Inga röster
0%
Ringsjal
1
5%
Bärpåse
Inga röster
0%
Ryggsele (typ Ergo, sutemi
3
14%
Av Alexandra
#2039
Det är jättesvårt, skulle eg inte vilja vara utan nån av mina sjalar. :wink:
Men en ordentlig, kraftigare långsjal har ju lång användningstid och funkar till alla slags knytningar.
Användarens profilbild
Av Anna
#2041
Jag vill ju inte heller vara utan något av mina bärhjälpmedel. Om jag fått frågan för några månader sedan skulle jag svara min Amazonas antigua, men nu när jag har ett par storkar också så måsta jag välja en sådan. Kanske för varma på sommaren men jag tycker ändå att de avlastar bättre och är mjukare om man vill ha till nyfödd. Nu när Hugo är lite större skulle jag nog klara mig på bara Ergon, men sjalarna är snyggare, och oftast lite skönare.
Användarens profilbild
Av Helena
#2042
Just nu är det nog sutemin jag inte klarar mig utan. För det är inte alltid så kul att bära Miles på magen i Ella Roon, och det blir inte riktigt så bra med Ella Roon på ryggen ännu, och det tar ju längre tid att sätta upp honom på ryggen med Ella Roon. Fast jag är på väg att skaffa mig en Storchenwiege, och jag gissar att jag också kommer att komma fram till att den är skönare. Fast att bära i sutemin på magen tycker jag inte om, det är ju inte mysigt och så blir det faktiskt tungt. Så om jag bara hade sutemin skulle ju Miles nästan aldrig få sitta på magen och det vore ju tråkigt.
Av Alexandra
#2043
Helena skrev: Fast jag är på väg att skaffa mig en Storchenwiege
Vilken färg blev det?
*nyfiken* :)
Användarens profilbild
Av Helena
#2044
Alexandra skrev:
Helena skrev: Fast jag är på väg att skaffa mig en Storchenwiege
Vilken färg blev det?
*nyfiken* :)
Hej!
Det blev en Inka och 5,2 för säkerhets skull. Miles är ju mycket större än Tindra, så jag gissar att jag inte skulle kunna knyta på magen med en 4,6 och jag tror att jag föredrar att knyta fram för avlastningens skull.
Användarens profilbild
Av Veronica
#2045
Jag älskar min Stork! :P
Av Alexandra
#2048
Helena skrev:
Alexandra skrev:
Helena skrev: Fast jag är på väg att skaffa mig en Storchenwiege
Vilken färg blev det?
*nyfiken* :)
Hej!
Det blev en Inka och 5,2 för säkerhets skull. Miles är ju mycket större än Tindra, så jag gissar att jag inte skulle kunna knyta på magen med en 4,6 och jag tror att jag föredrar att knyta fram för avlastningens skull.
Jag tror du blir jättenöjd! :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
#2049
Om jag måste välja nån så blir det min 5,2 m storkis. Funkar till allt. Men jag vill inte vara utan nått av mina bärredskap.
Användarens profilbild
Av Kristina
#2050
Jag har inte ens någon storkis (eller liknande) än, men jag röstar ändå på det, för den verkar ju vara allra mest mångsidig.
Användarens profilbild
Av tinaw
#2055
Girasolen, min diagonalvävda 5,2 m långsjal, alla gånger! Fast nog vore det tråkigt att behöva välja bort alla andra "perfekta sjalar :D Numera använder jag hellre en kortare variant på 3,5 m, omslutet x känns som det inte riktigt behövs längre nu när Thilda är så stor. Men om jag var tvungen att kasta alla andra sjalra skulle Girasolen bli kvar, den är mest mångsidig.
Användarens profilbild
Av MOE
#2057
jag har en Storkis, en BabyBundler och en hemsydd ringsjal. Alla tre fyller sina syften och jag vill nog inte vara utan någon av dem, snarare ha fler! *fniss*

Men min Inka kommer nog alltid att vara min favorit!
#2064
Uh vad svårt,jag har en MIM ringsjal, en ERGO, en Babybundler och en Amazonas Brazil. Alla fyller de ju olika funktioner och jag vill inte vara utan någon.
Jag gillar mest ERGON och Brazilen,nackdelen med den sista är nog att den är rätt kort så valet står mellan de 2 om jag var tvungen att välja.
/Maria
Användarens profilbild
Av Louise
#2087
Jag har många att välja mellan men ska jag bara välja en så blir det Sutemin. Funkar till båda barnen (6 mån och 2,5 år), går snabbt att ta på (snabbare än den långa vävda), superbra avlastning (i princip likvärdig med den långa vävda), smidig att amma i och den har flera olika bärsätt. Lång vävd sjal är också kanon men i mitt fall vinner Sutemin på att den är enklare att ha med sig och ta på ute och den går snabbare. Men vilken tur att jag i verkliga livet inte behöver välja för jag gillar alla mina bärhjälpmedel :D

/Louise
www.stellaris.se
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?