Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Om du bara fick ha ett bärredskap, vilken skulle du välja?

Kraftigare Vävd långsjal (typ stork, didymos...)
16
73%
Tunnare vävd långsjal (typ EllaRoo, Amazonas)
2
9%
Elastisk
Inga röster
0%
Kortsjal (typ bärabarn)
Inga röster
0%
Ringsjal
1
5%
Bärpåse
Inga röster
0%
Ryggsele (typ Ergo, sutemi
3
14%
Användarens profilbild
Av Helena
#2089
Louise skrev:Jag har många att välja mellan men ska jag bara välja en så blir det Sutemin. Funkar till båda barnen (6 mån och 2,5 år), går snabbt att ta på (snabbare än den långa vävda), superbra avlastning (i princip likvärdig med den långa vävda), smidig att amma i och den har flera olika bärsätt. Lång vävd sjal är också kanon men i mitt fall vinner Sutemin på att den är enklare att ha med sig och ta på ute och den går snabbare. Men vilken tur att jag i verkliga livet inte behöver välja för jag gillar alla mina bärhjälpmedel :D

/Louise
www.stellaris.se
Hej Louise!
Jag har en fråga om sutemin. Jag undrar var du sätter sutemin ifall du bär i den på magen. Jag är ju van att bära i sjal på magen och ska man alltså ha barnet längre ner när man bär med sutemin på magen? Jag blir liksom trött oavsett hur jag har sutemin på magen, jag vill inte ha barnet lägre ner än vid min navel när jag bär på magen, för det känns så knäppt, det är jag inte van vid.
Användarens profilbild
Av Louise
#2090
Hej Helena

Jag bär något längre ner i Sutemin än vad jag gör med sjalen (det är därför det blir så smidigt att amma :D ). Jag sätter höftavbäraren på höften, jag har alltså den översta delen på höftavbäraren vid höftkulan. Amanda är ingen stor tjej (6 mån) men hon sitter ändå så att jag kan pussa henne på huvudet.

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av Helena
#2115
Louise skrev: Men vilken tur att jag i verkliga livet inte behöver välja för jag gillar alla mina bärhjälpmedel :D

/Louise
www.stellaris.se
Hej igen och några frågor till!
Babylonia backpack som du också säljer, har du använt den mycket till din lilla flicka? Är den liksom mysigare till riktigt små barn än sutemin? Och varför kan man inte ha den på magen också?
Användarens profilbild
Av Louise
#2117
Helena skrev:Babylonia backpack som du också säljer, har du använt den mycket till din lilla flicka? Är den liksom mysigare till riktigt små barn än sutemin? Och varför kan man inte ha den på magen också?
Fördelen med Babylonia Backpack är att man kan börja använda den mycket tidigare än Sutemi. Sutemin rekommenderas från fyra månader men BB-backpack från två månader eller tidigare om barnet har lite stadga i huvudet. BB-backpack är ju gjord för små barn och funkar som bäst till barn som bara är några månader gamla. Det är mycket enklare att få upp ett så litet barn på ryggen i BB-backpack än vad det är i Sutemin eftersom i BB-backpack så drar du ju upp barnet från en säng e.dyl. För att sätta barnet på ryggen i Sutemin så krävs det ju att barnet är stadigare i hela kroppen, vilket de brukar vara vid 4-5 månaders ålder.

Jag bar Amanda en del på ryggen i BB-backpack när hon var två till cirka 4-5 månader. Nu har jag i princip slutat helt med det och använder Sutemin och Babylonia för ryggbärning.

Just det, varför kan man inte ha den på magen, frågade du ju också. Jag har testat (nyfiken som man är :lol: ) men det känns inte bra alls. Den är anpassad för att bära på ryggen med och jag tyckte inte alls att den satt bra på magen, axelbanden satt inte skönt längre.

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#2124
Tja, hade jag haft en kraftigare vävd långsjal hade jag antagligen svarat att det är den jag skulle välja, men då min långsjal är en amazonas brazil får det bli den jag skulle välja om jag bara fick välja EN av mina bär-grunkor...

...men egentligen är nog en ringsjal det bärredskap jag tycker att alla borde få ha, både sjalare och icke sjalare! Det finns som ingen anledning till att inte ha en ringsjal... :wink:
Man behöver inte lära sig olika knytningar, den tar absolut ingen plats, lät att anpassa efter olika bärare och barn, snabb och smidig att använda och kostar dessutom väldigt lite (nylonringar+lakansväv = 100:-, och då har man tyg till en bärpåse också!)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?