Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag blev medlem på sjalbarnforumet för att...

... jag funderar på att skaffa sjal
2
8%
... jag precis har börjat sjala
13
52%
...jag har sjalat ett tag och har just hittat forumet
10
40%
... (annan orsak)
Inga röster
0%
#2024
Såg precis att det tillkommit 19 nya medlemmarsedan 1:a oktober - jättekul!

Nu är jag lite nyfiken på vilka ni är - nya sjalare, intresserade av att ev skaffa sjal, erfarna sjalare som precis hittat forumet...eller kanske något helt annat som barnmorskor, BVC-sköterskor ... vad vet jag?

Är det så att antalet sjalare växer så här fort eller? *hoppashoppashoppas* :D

Nya som gamla medlemmar, kom med era svar och tankar!
Användarens profilbild
Av mojsan
#2030
..för sjalar när bella närmade sig 4 månader, och har tagit reda på mer. Är nu sen en månad tillbax lycklig ägare till en babu, en bärabarnsjal o en hemsydd ringsjal, och bella tycker det är jättebra! Justdetja, hon fyller snart 8 månader. /M.
Användarens profilbild
Av Tiz
#2031
Jag var gravid och läste mycket på APsnacke på Aff. Blev sugen på sjal, köpte en ringsjal innan Ville föddes. Nu har jag sytt mig en långsjal också. Ska bara övertyala sambon så blir det nog att köpa en till =)
Användarens profilbild
Av MOE
#2037
Jag hade en sjal, en Storchenwiege, när jag fick nys om Sjalbarn. Men sen dess har jag skaffat två till. :)

Så jag anser väl att jag var rätt ny, i alla fall när jag blev medlem här, på det här med sjalar. Men börjar så smått bli varm i kläderna och har surfat mycket på olika bärsidor mm. Suger i mig information och det finns alltid mer att lära sig!
Användarens profilbild
Av Veronica
#2046
Jag fick ju min skrutt i slutet av augusti så jag räknas till dem som precis börjat sjala, men jag har hela tiden vetat att jag ville ha sjal. Pappan är afrikan och det ser ju så praktiskt ut när afrikanska kvinnor bär med sig sina små överallt.

När Isak så föddes så började jag "forska" lite och insåg att det fanns en hel "sjalrörelse" här i Sverige och en massa sjalar att välja på. Kul!

Min svärmor tycker för övrigt att mina sjalar är mycket bättre än de hon hade som ung! :o
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#2059
Om ett halvår räcker så har jag sjalat ett tag nu! Hittade hit i mitten av september via småbarn.se.
Jag upptäckte tyvärr inte sjalar förrän min dotter var fem månader :cry: så detta med att bära en spädis i mysig trikåsjal (eller vävdsjal för den delen :wink: ) får vänta till nästa barn, om och när det kommer! Tillsvidare bär jag vidare min dotter i ringsjalar, 4-kantsjal och inom kort även i långsjal!
Användarens profilbild
Av tinaw
#2079
Det verkar som om det är många som börjar sjala nu, alltså. Lavinartat många. Jättebra, tycker jag! :D
Användarens profilbild
Av Helena
#2084
Veronica skrev:Jag fick ju min skrutt i slutet av augusti så jag räknas till dem som precis börjat sjala, men jag har hela tiden vetat att jag ville ha sjal. Pappan är afrikan och det ser ju så praktiskt ut när afrikanska kvinnor bär med sig sina små överallt.

När Isak så föddes så började jag "forska" lite och insåg att det fanns en hel "sjalrörelse" här i Sverige och en massa sjalar att välja på. Kul!

Min svärmor tycker för övrigt att mina sjalar är mycket bättre än de hon hade som ung! :o
Hej!
Vad hade din svärmor för sjalar?
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#285842
Ännu en gammal tråd som plockas upp ur gömmorna.
Jag läste först om sjalar innan Lukas var född.
När han var ett par månader så köpte jag tyg och sydde till en kortsjal (hade inte läst in mig så mycket). Det funkade inte och Lukas bara skrek så ja la ner.
Sen reggade jag mej här och köpte jag en hemsydd ringsjal på säljes som jag gick på sjalträff för att få hjälp med. Det var Anso och Nathalie som hjälpte mej! Tack! :D :heart:
Av dora
#285844
och jag kom hit när leonard var knappt 4 mån gammal och jag hade upptäckt Sjalen :urule: och lyckats knåpa ihop en hemmasydd långsjal lite snabbt en kväll, i väntan på de jag beställt!
men jag var en "smygare" som inte reggade mig förrän ett par månader senare 8)
så svaret - jag hade precis börjat sjala.
Användarens profilbild
Av mammahappy
#285853
Såg att jag redan röstat på denna men minns knappt vad jag röstade...
Hittade hit när Melwin var runt 2 månader i alla fall å via familjeliv!
Användarens profilbild
Av medusan75
#285878
Jag visste att jag ville ha ett litet sjalbarn när jag blev gravid. Det ville jag redan första gången, men kom inte till skott då, hade inget forum att fråga mig runt på då. Det känns som en djungel från början. Frågade om råd här, men hängde inte direkt här under graviditeten.
Började nu när han var född, eller när det lugnade ner sig efter födsel och flytt (vi flyttade samma dag som han föddes). Jag fastnade nog allra först för att jag ville ha mer info om tygblöjor. Annars hade jag nog bara sjalat för mig själv (hemska tanke!).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?