Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har du någon Mei-Tai och vad tycker du om den?

Har Mei-Tai och använder den ofta/dagligen
22
33%
Har Mei-Tai och använder den ibland
17
26%
Har Mei-Tai men använder den sällan/aldrig
13
20%
Har ingen Mei-Tai men ska skaffa/sy snart
8
12%
Mei-Tai? När det finns sjalar!!!!
6
9%
#350700
Det verkar vara många som sytt Mei-Tai på sistone!
Jag använder min hemmasydda Mei-Tai nästan dagligen och glömmer sjalarna lite. Tycker den går snabbare att sätta på och den är lättare att få tight. Sen när jag bär i sjal så tycker jag det är supermysigt oxå!! Vad tycker ni andra??
Användarens profilbild
Av mimpen
#350732
Oh, jag älskar min MT. Min Ergo har i princip blivit utkonkurrerad (fast maken använder den fortfarande dock) eftersom min (köpta) MT är så snygg att jag blir helt glad av den :)

Sjal använder jag bara ibland, men då och då är det väldans mysigt med den också. Dock är ju tösen rätt stor, så jag bär henne mest för transport, och inte så mycket för mys eftersom hon inte har ro att sitta och gosa med sin mor :)
Av anna m
#350761
Jag tyckte att mei tai var bra i somras och så var det lite nyhetens behag. Min man däremot äääälskar dem (har två) eftersom han fortfarande har lite problem med knytningen av längsjal. Jag tycker sjal är oslagbart och använder bara mei tai då och då.
Användarens profilbild
Av Anso
#350772
Hm, med sorg i hjärtat så var jag tvungen att säga "använder aldrig/sällan" eftersom Hanna nu är så pass stor. När vi bär så blir det mest ringsjal för tillfället. Kan hända så åker den fram igen till vintern när det ska åkas pulka och bäras en del när det är snö osv. Men den ligger och väntar på lilla bebis 2:an så det vankas ljusare tider även för min Mei Tai. :wink:
Användarens profilbild
Av lenaj
#350785
Jag använder mina MT's i stort sätt varje dag! Lite för att jag inte vågar mej på att knyta på mej sjal nere på stan, då är det så mycket lättare med MT.

Men jag älskar verkligen att bära i MT, och Max älskar att sitta i dom också! :D
Av Aelia
#350788
Har en camo babyhawk mei tai som är alltid med vart vi än åker. Älskar den och den kommer aldrig att flytta :wink: (då skulle mormor bli jätte ledsen)
Användarens profilbild
Av Suskiv
#350860
Jag har en hemmasyd dmed helt fel mått så den används inte. :(
Användarens profilbild
Av Kristina
#350884
Jag har haft två mei tai:s (? hur böjer man egentligen?), men inte kommit överrens med någon av dom, det är inte min grej helt enkelt.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#350892
Har Mei-Taier och använder dom ibland :D

det är mest sjal som jag använder, nästan alltid, men jag är väldigt
nöjd med mina hemmagjorda mts och den jag använder mest är den
jag köpte av florin nyligen :loving:
Av belinda
#351001
Jag har återupptäckt sjalandet, efter att ha haft en sommar med enbart mt-användande! så jag vet inet riktigt vad jag ska rösta, för dte går upp och ner dte där, ehlt plötsligt är det bara mt som gälle rigen kanske! Däremot tar ja alltid mt om jag skla iväg med tunnelbana eller buss ellernåt i den stilen, så jo mei taierna används nog mer än sjalarna :D
Användarens profilbild
Av sacha42
#351026
Jag har ett par MTs som jag gillar men de kommer aldrig att slå sjalarna så de kommer faktiskt lite i skymmundan tom Barbara ibland :shock: (hon kommer fram till kvällsmysningarna :wink: )
Användarens profilbild
Av Crappy
#351037
Använder min Mei Tai lite då och då. Min man anväder den mer. Tycker att den var super under sommaren men nu när det är lite kyligare föredrar jag sjal.
Användarens profilbild
Av P
#351248
Har ingen hemma men väntar på paket i morgon eller övermorgon...
Användarens profilbild
Av deleine
#351343
Jag röstade på sjal.... Fast jag igentligen hade nog valt att rösta på *meitei är du galen sätter aldrig på mig en igen, fast dom är väldigt fina att titta på. =O))) :lol:
Användarens profilbild
Av miso
#351345
Har precis sytt en och är väldigt nöjd med den. Enda nackdelen var att jag använde gammalt Lendatyg i vitt som jag hade liggandes. Vitt känns inte som rätt färg så här års... Funderar på att sy en i brunt eller svart. Men modellen (Knyttet & K:s) är toppen, har burit både på ryggen och magen. :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?