Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mitt första barn som bars i sjal var så här gammal när vi började:

0-2 mån
105
54%
2-4 mån
44
23%
4-6 mån
21
11%
6-9 mån
13
7%
9-12 mån
7
4%
12-18 mån
4
2%
18-24 mån
1
1%
24 mån-
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av vovvemor
#316675
Daga var tre dagar gammal - bild på det har jag i avataren. :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
#316677
Melwin var runt 2 månader lite drygt har jag för mig när jag började "sjala".
Hade babybjörn innan å då började han bli för tung för den.
Å min bvc sköterska rekomenderade bärsjal istället.
Å då började jag söka info på nätet å så hittade jag hit!
Användarens profilbild
Av Ingetora
#316746
Hjalmar var två månader när jag började sjala honom i vår Didy Indio, och honom bar jag oftast i ryggsäck. Signe var faktiskt också nån månad gammal, för det tog sån tid för mig at bestämma mig för vilken trikåsjal jag ville börja med. :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#316803
Vi glömde sjalen hemma när vi åkte till förlossningen, så Albert fick inte åka sjal förrän sin andra dag utanför magen :heart:
Användarens profilbild
Av Siena
#316814
Jag köpte en amazonas antigua redan när Ruben hade en månad kvar i magen. Meningen var att vi skulle börja använda den när vi kom hem från BB, men jag fick spinalhuvudvärk och låg i ryggläge i två veckor efteråt. Sedan var jag frisk i 1½ vecka, men då orkade jag inte bära på sonen. Efter den dryga veckan sprack en cysta i min mage så då fick jag åka akut till sjukhuset och opererades osv. Så min Ruben hann bli en hel månad innan han fick åka sjal för första gången!
Av Marika
#316951
Svea var två veckor när jag började på allvar då fick jag till min Bära Barn sjal på ett ok sätt och sen dess var hon ett sjalbarn.

Astrid åkte ner i sajl från dag ett!
Användarens profilbild
Av Summer
#317005
Två dagar efter utskrivning blev det sjalat här. Innan gick det inte med alla sladdar och grejer. Sedan kändes det inte så nödvändigt i början med 30 grader inne och man bara satt och gjorde inget som gjorde att att man behövde "gömma undan" honom.
Användarens profilbild
Av amöba
#317027
Provade att bära Ingrid i sjal när hon var bara några dagar gammal, men det var i en usel (hemmasydd) ringsjal så det gick åt pipan. När hon var 6 månader längtade jag ut i skogen men då var Ingrid för tung för bb-selen som vi fått ärva, samt att jag villekunna bära på ryggen, så jag skaffade min långsjal (efter att ha varit på info på Gbgs stadsbibliotek där bl.a Diddeldi, Fru Längtan och Sannasmamma visade sjalar - tack för övertygande visning ;) ).
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#317060
Emil var ett halvår. Hittade till sjalbarn när vi letade efter någon bättre sele än BB att bära honom i. Sydde en jättetunn långsjal (som var för tunn), och en ringsjal som är bra. Köpte en Inka och började bära i tibetan (Emil ville inte sitta fastbunden på magen först).
Användarens profilbild
Av Key
#317115
J åkte BB och vagn till c:a 5 månader (röstade fö fel, skrev 6-9). Sedan blev det omöjligt att bära honom i BB och jag gjorde en sjal av lakan. Det var den enda sjal jag använde till J, när han blev större o kunde sitta fick han åka bärstol istället.

Det är T som är första riktiga sjalbarnet!
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#317216
Lowe var nog 3 veckor första gången han åkte sjal. Vi kom hem från Neo när han var 2 veckor och sedan var jag osams med trikåsjalen i ungefär en vecka... men därefter var vi fast :wink:
Användarens profilbild
Av Dafe
#317220
Sjalen var med till BB och Teodor var 20 timmar när jag knöt den och stoppade i honom för första gången. Många nyfikna blickar fick jag när jag gick runt i korridorerna med honom i den. :)
Användarens profilbild
Av annalys
#317239
Jag röstade 0-2 månader, men det beror lite på hur man räknar.

Jag köpte en Tricotti till David, så det är det jag räknar.

Men Simon åker nästan lika mycket sjal som David, och han var ju då två år när Tricottin kom hem till oss.

Och "riktig" långsjal provade jag ju inte förrän David var åtta månader. Det var då jag blev fast!
Användarens profilbild
Av ÅsaM
#317266
Jag hade lite svårt att bestämma mig men jag satte 2-4 månader. Jag bar egentligen tidigare först utan något och sedan i en BB. Det var ett hårt liv med en bebis som var ledsen dygnet runt och skrek. Jag orkar knappt tänka tillbaka på den här tiden :cry:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?