Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mitt första barn som bars i sjal var så här gammal när vi började:

0-2 mån
105
54%
2-4 mån
44
23%
4-6 mån
21
11%
6-9 mån
13
7%
9-12 mån
7
4%
12-18 mån
4
2%
18-24 mån
1
1%
24 mån-
Inga röster
0%
#316187
Lite nyfiken på när ni började sjala, om man tänker på hur gammalt "första "sjalbarnet" var? Min Samuel bars i sjal från första månaden nånstans, när vi kom hem från Neo och jag upptäckte att vi ville vara tillsammans jämt... så jag rotade rätt på en gammal gardin och sen vet ni ju hur det gick :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
#316194
Ja, skrutt var väl runt en tio veckor när han började protestera i vagnen. Vilket datum blev jag medlem här??? I maj någongång och skrutt föddes i februari så runt tre månader var han. Slaktade ett lakan och provbar och sen var det kört! :lol:
Av dora
#316197
började med babybjörnselen när sonen var runt 2 mån. innan dess bar jag runt på honom i famnen. och sedan upptäckte jag den här sidan och sjalarna när han var nästan 4 mån och då gjorde jag en egen i ett huj och sedan blev det visst några till :D Bild
Av Tyche
#316201
Redan på BB åkte Isaac premiär tur i sjal. Visserligen i en BB som vi inte kunde få till och som verkligen avskräckte oss. Hade jag inte haft artrosen vette sjutton om jag vågat mig på ännu en sjal. :? Men artros har jag ju och en lång elastisk sjal kom hem till oss när Isaac var drygt en månad och jag studerade knytanvisningarna och fick till det riktigt bra första gången :lol: Sen var vi fast :lol:
Av mie
#316204
Eskil är född den 16 april kl 20.33, nästa morgon vid 8-9 åkte han sjal första gången! Det var :loving: :loving: :loving: :loving: :loving:

VARFÖR går tiden så snabbt? Jag vill spara den där första sjalturen på burk och ta fram när allt känns trist och tråkigt!

/mie
Användarens profilbild
Av naggie
#316206
Jag köpte sjalen när Albert var i magen men pga snittet kunde jag inte bära i början :( Jag tror att jag bar när han var 10 dagar (och vägrade erkänna att det gjorde skitont :roll: )
Användarens profilbild
Av Kotten
#316224
När H var två veckor lämnade jag hemmet för att köra och köpa en begagnad röd stork. Den sjalen ledde snabbt till en amazonas antigua. de sjalarna räddade vår sommar. :vågen:
Användarens profilbild
Av ericah
#316230
Hade med mig en hemmasydd ringsjal till BB. Testade men fick det inte att funka.

Köpte sedan en SINO på babybarnmässan i Gbg när Albin var 7 veckor. Gick ut därifrån med honom i sjalen. Ville ju testa innan jag köpte och hade inte hittat forumet här.

Innan sinon åkte han BB några gånger.

Nu när han är 5 månader funkar ringsjalen bra.
Användarens profilbild
Av mimmis
#316258
Jag hittade den här sidan på julaftonen (tror jag att det var :roll: ) och köpte mina första sjalar redan under mellandagarna. Då var jag gravid och stor som ett hus och jag fick inte till en enda sjal... :oops:

Min lilla tjej föddes i april och har sen dess blivit burit i diverse olika varianter. Och nu skulle jag inte klara mej utan dom... :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
#316315
Jag började redan vid 1½månad med ett barn lakan som jag knöt :roll: :hmm: fråga mig inte hur för det minns jag inte.

Detta var efter jag provat Baby björnen 3 ggr o Tor skrek som en stucken gris när jag stoppade i honom o blev tyst när han kom ur den :oops: :roll:

Hade läst om sjalar på Active baby care men kände att det var för dyrt ...vi hade nämligen en stram budjet då Tor föddes ....

Jag fixade till ett linunderlakan som jag använde från första stund o köpte en Hoppedis nånn månad efter ..

Lakanet är numer en ABC-sele o det har blivit en del sjalar se'n ... Min första hoppe sålde jag se'n till Vanja 77 undra var den är nu :mitvit: ....

Liter roligt det var ju 4 år se'n nu ---
Användarens profilbild
Av mimpen
#316328
Första gången jag satte tösen i sjal var tredje dagen vi träffade henne (vi hälsade på henne 6 ggr innan vi fick henne med oss). Sen fick hon ju åka tokmycket sjal på väg hem, typ 5 timmar på flygplatsen i Addis... Det gick lätt som en plätt från första gången, kanske hade hon blivit buren förr, det har vi ingen information om tyvärr.
Av FiaLisa
#316336
Vi började sjala dag 1 när vi fick henne. Då var hon 11 månader. Eftersom hon ville bli buren hela tiden så var det mycket praktiskt med en sjal och en Ergo. Tyvärr var jag inte så bra på olika knytningar då, men enkelt kryss (eller vad det heter) var bättre än inget.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?