Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mitt första barn som bars i sjal var så här gammal när vi började:

0-2 mån
105
54%
2-4 mån
44
23%
4-6 mån
21
11%
6-9 mån
13
7%
9-12 mån
7
4%
12-18 mån
4
2%
18-24 mån
1
1%
24 mån-
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av astia
#317316
åkte Hug a Bub på BB :) Han har haft den helt från början o eftersom han var vagnhatare tills han satt stadigt i vagnen så har han sjalats en hel del i div åkdon! Även nu - storspringandes kommer han ofta dragandes på Ringon - som är hans personliga favorit!
Användarens profilbild
Av Emma2
#317395
5 månader...innan hade vi en Esprit bärsele...skitkass :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Veronica
#318047
Jag var nyfiken på att bära mitt barn "som de gör i Afrika", så när jag blev gravid började jag forska lite på nätet.

Jag sydde en ringis under graviditeten som jag bar Isak till BVC i redan från det vi kom hem, när han var 4 veckor gammal fick vi hem vår första långsjal... och sen med barn nummer 2 har jag blivit alldeles sjövild. :lol:
Användarens profilbild
Av Marimba
#318100
Hade Babu:n från start, men det dröjde nog nån månad innan jag ens provade (om jag minns rätt... :mitvit: ) och O var nog närmare 2 månader innan vi fått till det så att det funkade (inte för att det var så komplicerat utan för att vi inte provade tillräckligt ofta för att komma upp i de obligatoriska 10 knytförsöken... :wink: ).
Användarens profilbild
Av Vida
#318549
Fick tips om Moby redan under graviditeten så den var med till BB. Bar lilla N när hon var mindre än en dag gammal - oj vad konstigt det var - stooora ögon - och då födde vi ändå på BB-sthlm, som man gärna tror är lite framåt när det gäller sånt här som sjalar...
Användarens profilbild
Av melon
#318985
Siri var bara några timmar gammal när hon första gången kröp ihop i sjalen och somnade. :heart:
Av Clementin
#319021
Hon åkte sjal första gången när vi gick hem från BB. Hon var 1,5 dygn gammal då. :)
Även nästa barn (som vi försöker få till) kommer att bli buren från början, den här gången hoppas jag t.o.m. kunna bära så fort jag har duschat av mig efter förlossningen. :D
Av anna m
#319137
Torsten sjalade jag tyvärr inte alls men bar i famnen jääämt. Den här gången hade jag bestämt mig och hade köpt en sprillans ny stork och en moby innan de var födda. Lånt innan :oops:
Av punk
#320442
Å vad jag blir sotis på er som sjalade redan på BB! Jag testade en konstig sele när Aske var nån månad gammal eftersom jag bar honom jämt och började känna att jag behövde mina armar.. Sen köpte jag en huggababy när han var ca tre månader (alltså mitt svar) och det gick ju bra ,men som sagt-jag/vi bar honom i princip alltid så efter ett tag började jag alternera med en gammal snuggli som funkade helt OK och var ergonomisk iaf för barnet .Pga pengabrist tog det ett tag från det att jag hittade till sjalbarn tills dess jag införskaffade min hoppediz.Då var Aske nära åtta månader och jag kände mej nästan lurad för att ingen hade berättat för mej redan när han låg i magen att det viktigaste att skaffa åt bebisen är en bärsjal! :wink:
Användarens profilbild
Av Cecilia
#320875
Mitt första sjalbarn var nog 9 månader när jag köpte min första sjal. Det var våren 2003 och det var inte alls så vanligt emd sjalar ännu "på den tiden" ;-) Annars hade jag vågat satsa på en sjal mycket tidigare, det var synd att jag tvekade så länge!

Andra sjalbarnet började jag bära i sjal när hon var 4 dagar! :-)
Användarens profilbild
Av deleine
#321124
Sabrina var väl runt 1 månad(kanske liiite mindre) när milla visade att det inte alls var så svårt att knyta som jag gått runt och trott i flera år och därför inte vågat testa till dom äldre(eller med robin viste jag inte ens att det fanns.)
Så 3-4 veckor kan man väl säga.
Användarens profilbild
Av Beatrice
#321489
Doris var någon vecka ungefär. Min mamma hade sytt en trikåsjal när jag var gravid. De första knytningarna var inte de tajtaste och bästa, men Doris trivdes som fisken. Hon låg och mös i sjalen timme ut och timme in. Det var underbart! :heart:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?