Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken sida bär ni på?

Höherhänt bär på höger sida
13
31%
Högerhänt bär på vänster sida
26
62%
Vänsterhänt bär på vänster sida
2
5%
Vänsterhänt bär på höger sida
1
2%
Användarens profilbild
Av Annika80
#280945
Vore kul att veta vilken sida ni bär på när ni bär med/utan sjal på höften.
Jag hörde någonstans att är man högerhänt bär man helst på vänster sida och är man vänsterhänt på höger sida!
Men det stämmer INTE på mig.
Jag är högerhänt men bär på höger sida, men jag äter även som en vänsterhänt med kniven i höger hand :wink:
men något annat kan jag inte göra bra med vänsterhand, skriver jag med vänster ser det ut som en 2 åring har kluddat. :lol:
Av dora
#280948
tycker det är bekvämast att bära på vänster sida (är högerhänt). men bär på högersidan också ibland.
Användarens profilbild
Av Amiechan
#280959
Annika80 skrev:Jag är högerhänt men bär på höger sida, men jag äter även som en vänsterhänt med kniven i höger hand :wink:
Men att äta med gaffeln i vänster hand och kniven i höger är ju det "normala" i Europa? Och "normalt" brukar ju innebära "bestämt av majoriteten, dvs de högerhänta". :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
#281011
Amiechan skrev:Men att äta med gaffeln i vänster hand och kniven i höger är ju det "normala" i Europa? Och "normalt" brukar ju innebära "bestämt av majoriteten, dvs de högerhänta". :wink:
Oj jag skrev fel! :oops: jag har Gaffeln i höger hand och kniven i vänster som vänsterhänta brukar ha
Av BumbiBarn
#281054
När jag bär i ringsjal har jag barnet på höger sida och jag är högerhänt.

Jag har dock kniven i högerhand (som de flesta högerhänta) men däremot är jag vänsterfotad.... (hoppar höjdhopp från "fel" håll ( endast 2 av 32 i min klass i grundskolan hoppade från det hållet så jag antar att det är det ovanliga hållet i alla fall ;) )

/ Jenny
Användarens profilbild
Av Alven
#281062
Annika80 skrev:
Amiechan skrev:Men att äta med gaffeln i vänster hand och kniven i höger är ju det "normala" i Europa? Och "normalt" brukar ju innebära "bestämt av majoriteten, dvs de högerhänta". :wink:
Oj jag skrev fel! :oops: jag har Gaffeln i höger hand och kniven i vänster som vänsterhänta brukar ha
Så äter jag också :) Men så är jag lite "dubbelhänt", eller svag dominans åt höger som det så fint heter. Har väldigt svårt att hålla reda på höger och vänster, vänsterskytt i innebandy, kan skriva läsligt med vänster, lite typiska "läs och skrivsvårigheter-fel" när jag stavr etc... Och kan klippa rakt med vänstersax!
Användarens profilbild
Av Imse
#283512
Barnet på höger sida och jag är vänsterhänt

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?