Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bär du på ryggen i elastisk sjal?

Ja, regelbundet
1
2%
Ja, ibland
4
8%
Har provat, men nej, vill inte mer
18
35%
Har inte provat och vill inte heller
24
46%
Har inte provat men tänker/vill prova i alla fall
5
10%
Användarens profilbild
Av tinaw
#279856
Handen på hjärtat - hur många bär på ryggen i elastisk långsjal?

Undrar för att jag gjorde det idag och jag tyckte det var rätt obekvämt. I och för sig var det 12 kg 2,5 år Thilda som inte var direkt hjälpsam, så det kan ju ha bidragit.
Användarens profilbild
Av Elin G
#279858
Jag har aldrig provat och känner inte att jag vill prova heller.
Av anna m
#279861
Jag provade men det kändes inte så stadigt. Sjalen gled.
Användarens profilbild
Av Helene
#279870
Det är jätteskönt!! Mycket skönare än med vävd sjal!!
MEN SkruttSigrid kastar sig bakåt numer så jag vågar inte ha henne på ryggen alls (förutom möjligtvis i Ergon)

Här är hon kring 6 mån.
Bild
Användarens profilbild
Av Måsen
#279876
Jag har provat en gång, men det var min första ryggknytning och jag hade ingen vävd sjal då. Det var i alla fall katastrof! :help:
Kanske ska prova nu när jag är lite bättre på ryggknyt, alltså bara för att se om det funkar.
Användarens profilbild
Av Mia
#279893
Jag hittade inget alternativ till mig..
Jag har provat några gånger. Bäst har Minimundus breda sjal varit!
Jag kan tänka mig att göra det igen men det blir att jag tar en kortare vävd eller ergon nu när jag sålt trikåsjalarna.
Användarens profilbild
Av naggie
#279897
Det känns alldeles för obehagligt! Kommer nog aldrig att prova :roll:
Användarens profilbild
Av Helene
#279905
Måsen skrev:Jag har provat en gång, men det var min första ryggknytning och jag hade ingen vävd sjal då. Det var i alla fall katastrof! :help:
Kanske ska prova nu när jag är lite bättre på ryggknyt, alltså bara för att se om det funkar.
Jag testade med Olivia en gång när jag just köpt min första sjal (Babybundler)! Helt vansinigt fruktansvärt! :shock: :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
#279950
jag har provat, men det var ingen höjdare precis. jag håller mig till vävda sjalar på ryggen :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#280001
Jag svarade "Ja, ibland".

Var på ryggen i nya BaBun idag och tyckte att det funkade bra faktiskt. Det är väl inte den sjalen jag kommer välja när vi ska ut på långpromenad, men hemma kommer jag nog att använda den på ryggen ibland.

Mia - Tycker du att Minimundus breda funkar bättre än BaBun?
Användarens profilbild
Av jag71
#280052
Jag har funderat på att prova men hittills har jag inte kommit mig för. Tycker det är lite otäkt att svinga den små på ryggen i väv så det får vänta tills dem är lite stadigare och skrutt skulle jag aldrig våga -tänkte jag skriva fast i ska prova det i morgon! Skrutt vill inte somna utan en massa bråk på kvällen förutom om jag tar honom på ryggen i sjale då sover han inom 5 minuter men det blir så varmt . just vid den tiden är det som varmast inomhus hos oss.
Nu ska här provas och inget vettigt svar fick du! :lol: :lol: Jag röstar om några dagar då vi testat!
Användarens profilbild
Av printzezzan
#280093
Ja, jag gör ju det, min ena sjal är elastisk, men jag använder den som en vävd. Den är kanske inte lika elastisk som en köpt för den är rätt så grovt stickad men jag tycker att det funkar bra, den är ju mjuk och skön. Nackdelarna är att den "krullar" sig mer än en vävd så det kan vara bökigare att knyta och hålla ut kanterna samt att den inte funkar bra som nytvättad, då hamnar hon på rumpan efter en stund. Otvättad (lät ofräscht, men ni vet vad jag menar )är den jättebra tycker jag!Bild
Användarens profilbild
Av Alven
#280150
Jag provade för längesedan, innan jag köpte min första vävda. Inte så jättestadigt, så när storken kom skippade jag mobyn nästan helt, iaf på ryggen... :) David var nog ca 7 månader när jag provade.
Av Marika
#280163
JAg skulle ALDRIG rekomendera någon att bära med trikåsjal på ryggen.

Men jag har testat ett par dagar nu med min Sino, mest för att jag trodde att det INTE gick.
Men i två dagar har jag fått till perfekta "ryggsäckar -tibetan" ???!!!( eftersom det är min favorit knytning just nu med min "Gås".)
Skall testa omslutet någon dag.

Nu är ju Astrid bara 7 månader och inte så lång. Tror inte det funkar på ett större barn som har lång rygg.

Men inget går upp mot en vävd på ryggen tycker jag.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?