Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur många andra sjalbärare har du sett *live* i din stad? (Bärsjalsträffar ej medräknat, det blir fusk!)

Inte en enda!
32
24%
1-3
52
40%
4-6
19
15%
7-10
9
7%
fler än 10
19
15%
Användarens profilbild
Av Lindan
#285965
Jag har sett en eller nja...hon hade ju inte sjal på sig vid tillfället men jag vet att hon har hemma :wink: och detta gäller för lilla Fjugesta, hela kommunen har väl ca 7000 invånare. I Örebro har jag inte sett en enda.
Användarens profilbild
Av medusan75
#285981
Jag har inte sett en enda (räknar givetvis inte med BB) här i Sundsvall :(
Användarens profilbild
Av Kusmi
#286066
Jag har sett massor, men Göteborg är ju så pass stort att det borde vara så.
Av anna m
#286229
Jag är helt ensam här i Kristinehamn :( Det skulle vara trevligt med fler. Funderar på om man skulle sätta upp ett anslag på öppna förskolan om sjalprovarträff hemma hos mig... :hmm:
Användarens profilbild
Av MrsR
#286283
Jag är helt säker på att jag sett tio eller fler!
Uppsala verkar vara en av sjalmetropolerna iallafall, för jag ser och "upptäcker" fler och fler med sjal. :D
Tom en av mina bästa vänner ska skaffa en sjal till sin tvåa som kommer i januari (och det är inte jag som utövat nån påtryckning där, jag lovar :wink: )
Användarens profilbild
Av jag71
#286322
Hmm... det beror på hur man räknar. Här i lilla Staffanstorp har jag sett 3 stycken sjalar och alla tre har jag hoppat på och pratat med! Sen finns det ju en till som brukar finnas här på forumet (Hej Agneta H!) som jag aldrig sprungit på ute på byn! Sen har flickan i blomsteraffären sett en sjal som inte är en av dem jag sett.
I Malmö har jag sett runt fem stycken och i Lund har jag sett en hel drös (även om jag känt igen hälften av dem från sjalträffar)

Så hur ska jag rösta då???
Av FiaLisa
#286466
Jag har i Stockholm med omnejd sett följande sjalar och andra ergonomiska bärdon:
  • en röd stork
    två mei tai
    en ergo
    en inka som låg i en vagn
    en beige trikåsjal av något slag
    en okänd lila sjal
Användarens profilbild
Av Annika80
#286524
Inte en endaste en! har jag sett någonsin live! *suck* Bor i Borås och vet att det finns ett gäng här, inte ens när vi har varit i djurparken som är fylld av folk har vi sett annat än BB selar.
Och när vi var i Varberg nästan en vecka såg jag ingen heller :cry:
Visa er sjalbärare 8)
Användarens profilbild
Av solanna
#286536
Men det är under flera år räknat. Däremot så är man ju fortfarande ett blickfång när man går ute med sjal och på BVC (Axelsberg) är de märkligt förvånade. Man tycker ju att de borde ha sett några sjalbärare i alla fall, men icke. De brukar vara väldigt nyfikna i alla fall och tycka att det ser bra ut.

Mvh,
Susanne
Av punk
#288484
Jag har sett asamånga sjalare som jag inte känner igen här i Göteborg (de flesta med trikåsjalar) ! :D
Användarens profilbild
Av marlene
#288498
Frida med Mea skrev: En fråga, är det ota man ser sjalare i Luleå? Min farbror och hans nya fru bor där och på dem så lät det som att man såg er ganska ofta.
Vi blir stadigt fler och fler :lol:
Användarens profilbild
Av Imse
#289875
Inte en ända en. Vi hadde et minisjalträff i Trysil, jeg och en annan tjej som var på semester. Tror inte Trysil har sett någon annan sjal än våra..
Användarens profilbild
Av annalys
#290016
Jag tror jag kommer upp i 7-10, fast då räknar jag Tiz och Sara som jag sett när vi inte varit på sjalträff också.
Användarens profilbild
Av Crappy
#290044
Har inte sätt en någton sjal i Kalix. Men mammor stannar mig hela tiden och frågar och frågar.....riktigt kul ;-)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?