Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur många andra sjalbärare har du sett *live* i din stad? (Bärsjalsträffar ej medräknat, det blir fusk!)

Inte en enda!
32
24%
1-3
52
40%
4-6
19
15%
7-10
9
7%
fler än 10
19
15%
Användarens profilbild
Av Kristina
#1477
fast det är om jag inte räknar in vännerna mina, det anser jag vara en form av "sjalträff". :)
Användarens profilbild
Av Pallas
#1481
EN! I en stad med 300 000 invånare!

Det var en mamma med en baby i en sling och ett äldre barn i handen. Våra blickar möttes som hastigast och vi log :)
Användarens profilbild
Av Suskiv
#1488
Jag har faktist sett två sjalbärare här.

Den ena är väninnan som tidigare bar i en babybundler och en gång så jag en som bar i en bära barn sjal. Sjalen var förövrigt felknuten och det såg väldigt obekvämt ut.
Användarens profilbild
Av Veronica
#1490
Jag har inte sett nån, men jag vet åtminstone två som bär i sjal hemma ibland. Dessutom sprider jag gospeln på våra mammaträffar här i Uppsala, så jag vet 2 till som ska skaffa sjal ;-)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#1510
Dom tre jag vet känner jag och har bidragit till att de skaffat sjal. Men jag såg en pappa med sjal för ca 3 år sen och minns att jag tänkte wow vad praktiskt och mysigt fastän jag då inte ens var sugen på barn så jag har sett en förutom de jag känner. Men lobbar hårt på att vi ska bli fler.
Av Alexandra
#1511
Jag har sett någon bära med en didymos nångång inne i stan.
Här hos oss i byn är vi nu hela fyra :shock: sjalbärare! Förutom mig är det min syster och två väninnor.
Av Jennabus
#1522
jag tror jag har räknat till 7 stycken i våran stad, fast 5 av dom är mina vänner (Anna och Gocka inräknade i de då!), och kunder!! Tycker det är så kul att det börjar sprida sig!

Glömde säga att då är detta en liten håla med ca 11.000 invånare bara, så det borde väl handla om cirka 63 promille sjalbärare, eller nåt sånt, inte illa!! :lol:
Användarens profilbild
Av Amatea
#1528
Jag är den som sett *4-6 stycken* och då bor jag i Göteborg. Men de jag har sett har samtliga lunkat runt i mina egna kvarter så det lär ju finnas fler sjalbärare i stan eller i andra stadsdelar... :)
Av Åsa
#1533
Jag har bara sett en i Lund och ingen i Malmö (jobbar där så jag hänger där en del). Det är alltså den enda jag sett live överhuvudtaget. Det såg väldigt mysigt ut! Tror att det var en långsjal (fin mörkrosa) bebisen satt på magen med ansiktet inåt.
/Åsa
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#285840
Tar upp en gammal omröstning och röstar på 0!
Hm...fast vid närmare eftertanke har jag ju sett en bekant sjalpappa en gång och han har aldrig varit på sjalträff så han borde räknas?

Annars är det bara sjalträffsgänget hittils!
Av Aelia
#285843
Jag har sett fler än 10, hehe, en dag såg jag 5 stycker inom 10 minuter, och igår såg 3 inom 30 min :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
#285928
AnKa skrev:Jag undrar :o Var bor den som sett fler än tio bärsjalar? Vilket bärsjalsmetropol är det? :)
Tja, här är en! Flytta till bärsjalsmetropolen Umeå med 110 000 (?) invånare! :D Det vimlar av sjalar här nu faktiskt, men 95% är trikåsjalar, vävd har jag bara sett två gånger på okända.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?