Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tlufr04
#9530401
Hej på er!

Undrar om fler upplever att bebisen (min är fem månader) lätt får en rakare rygg (även sovandes) i bärsele och att man önskar den vore mer c-formad? Har själv en tula free to grow och en Manduca. Hur tänker ni kring det? Eller är det kanske därför man väljer sjal istället...

/Tua
Av Mery
#9530406
Hej och välkommen hit! :)

Jag använde i stort sett bara sele när mitt barn var bebis så jag kan inte jämföra med hur det blir i sjal, men jag funderade också på det här med ryggens rundning. Senare har jag läst att det kan hjälpa att sätta midjebältet lite högre upp på den som bär, så det kanske du kan prova.
Användarens profilbild
Av jenn79
#9530415
Hej!

Välkommen hit!
Nu är det många år sedan min yngsta var bebis, men dels som Mery skriver att flytta upp midjebältet. Men i takt med att bebis blir större är c-formen inte lika viktig då bebis får en egen kroppshållning och inte ”hänger/sitter” i selen som en nyfödd. I sjal blir det mer C-form är min upplevelse, men yngsta bars uteslutande i sele.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?