Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9507095
Jag har precis klickat på köp på en bärsjal! :vågen: I ull! :vågen: :vågen: Men lite nervöst är det. Inget känt vanligt märke. Hittade den på Etsy. Jag hoppas verkligen den är bra. Jag vet inte varför jag köper en okänd sjal när jag blir så nervös. Men den är lite billigare och det är ändå kul att ha nåt som inte alla andra har.

https://m.facebook.com/cariadbachbabyslings/?__tn__=C
Senast redigerad av Teusa den tis jan 17, 2017 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
#9507097
Åh vad spännande! Ser ju jättefina ut iaf. :)

Din länk blev sådär så bidrar med en par andra för den nyfikna.

https://www.facebook.com/cariadbachbabyslings/ <-- Facebook
https://www.etsy.com/shop/CariadBachBabySlings <-- Etsy
#9507110
Skönt att nån annan tycker de ser fina ut!

Tack för bättre länkar! :tumup: Jag har Etsy som app och när jag sökte på sjalen för att få en länk hoppade den bara till appen.
#9507978
Nu är den här, min nya fina sjal! Hämtades och paketet öppnades direkt i affären. 15 min senare när vi skulle vidare till BVC knöt jag den för första gången. :vågen:

Första intrycket är att den ligger mjukt och skönt över axlarna. Den är lite tjockare och ev. bredare än vad jag är van vid så lite svårare att spänna. Och den hakar tag i tröjan så lite extra rätta-till-pill. Men med lite övning så tror jag det blir en finfin sjal! :vågen:

Så himla skönt att det inte var ett totalt felköp. *andas ut*
#9507982
Andelle skrev:Härligt! Glöm inte tvätta innan du börjar bryta in den.
Intressant! Hade jag ingen aning om. Bryter jag in en ullsjal på samma sätt som en vanlig?

Det är ju 100% ull och det står handtvätt. Jag har tvättmaskin med ullprogram och ulltvättmedel. Går det att köra den i maskin då? Känns som ett helt företag att tvätta och lyfta den dygnsur. Den ska säkert plantorka oxå väl? Går nog att lösa med tvättställningen.
#9507985
Teusa skrev:
Andelle skrev:Härligt! Glöm inte tvätta innan du börjar bryta in den.
Intressant! Hade jag ingen aning om. Bryter jag in en ullsjal på samma sätt som en vanlig?

Det är ju 100% ull och det står handtvätt. Jag har tvättmaskin med ullprogram och ulltvättmedel. Går det att köra den i maskin då? Känns som ett helt företag att tvätta och lyfta den dygnsur. Den ska säkert plantorka oxå väl? Går nog att lösa med tvättställningen.

Som jag förstått det ska nya sjalar tvättas så att alla trådar och sömmar liksom sätter sig innan användning, men många sjalar kommer färdigtvättad nuförtiden, kolla med säljaren, isåfall behövs det inte. Lite som att nya nylonstrumpbyxor håller lite bättre om en blöter och drar lätt i dem innan användning. Jag hade nog nöjt mig med ett dopp i badkaret med ullmedel, och sen stryka när den är (nästan) torr.

Användning är väl bästa sättet att bryta in, eller kanske ha den under madrassen lite, som vanligt ja.
#9508006
Andelle skrev:
Teusa skrev:
Andelle skrev:Härligt! Glöm inte tvätta innan du börjar bryta in den.
Intressant! Hade jag ingen aning om. Bryter jag in en ullsjal på samma sätt som en vanlig?

Det är ju 100% ull och det står handtvätt. Jag har tvättmaskin med ullprogram och ulltvättmedel. Går det att köra den i maskin då? Känns som ett helt företag att tvätta och lyfta den dygnsur. Den ska säkert plantorka oxå väl? Går nog att lösa med tvättställningen.

Som jag förstått det ska nya sjalar tvättas så att alla trådar och sömmar liksom sätter sig innan användning, men många sjalar kommer färdigtvättad nuförtiden, kolla med säljaren, isåfall behövs det inte. Lite som att nya nylonstrumpbyxor håller lite bättre om en blöter och drar lätt i dem innan användning. Jag hade nog nöjt mig med ett dopp i badkaret med ullmedel, och sen stryka när den är (nästan) torr.

Användning är väl bästa sättet att bryta in, eller kanske ha den under madrassen lite, som vanligt ja.
Badkaret! :duh: Såklart! Kändes mycket mer hanterbart än i hon i tvättstugan. Så nu har sjalen fått simma runt i ulltvättmedel i badkaret. Läste om att rulla in den i en handduk. Det kändes som om vårt största badlakan skulle bli dygnsurt så istället vek jag sjalen på en badrumsmatta i microfiber och en badrumsmatta ovanpå så fick Lillskrutt göra kullerbyttor ovanpå. Nu ligger den på tork på tvättställningen. Dubbelvikt så jag får vända på den om en stund.

Oavsett om den var tvättad eller inte kändes det bra att tvätta den. Den luktade inte tvättmedel eller så men lixom en annans hem.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?