Ge upp sjalandet? : BäraBarn - Sida 2 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån aug 19, 2019 00:26

Ge upp sjalandet?

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Ge upp sjalandet?

Inläggav rithelo » lör dec 10, 2016 23:05

Hur gick det? :D
lill-palten, född 2007 räserbebis, född 2010, lillebror, november 2015

Felstavningar, stora bokstäver & konstiga ord är mobilsurfningens fel...
Användarvisningsbild
rithelo
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Deviant » mån dec 12, 2016 09:57

rithelo skrev:Hur gick det? :D

Sämre än jag hade hoppats men bättre än någonsin! :D

Men det är inte skönt alls tycker jag..får se om det blir bättre när jag får till det bättre men tror inte jag skulle kunna ha honom i hsbc (hette det va? :lol: ) så länge. Knuten mot bröstet gör lite ont men det kanske blir bättre med bättre, stabilare knyt?

Nu gäller det bara att öva helst flera gånger om dagen så vi kommer någon vart!
Mamma till Liten som är född 2015 och Lillasyster som är född 2018. :heart:

Bär stora i onbuhimo, connecta-inspirerad regnbågssele och beco toddler. Bär lilla i didysling, beco gemini, bb-tai och sjala ulltrikå.
Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav SCSI » mån dec 12, 2016 11:53

Mitt favoritknyt var vrikkesikker. Det fanns en jättebra holländsk video som jag inte hittar på Youtube längre, hittade bara en rätt bökig norsk...
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Deviant » mån dec 12, 2016 12:46

...och nu gick det ännu bättre. Jag behöver desperat jobba lite och barnet har feber (igen!) och känner sig miserabel och vill bara vara med mamma såklart. Så provade kasta upp honom, gick superbra att få till och nu bara sitter han där nöjd med kinden mot mig och pillar mig lite i nacken. :loving: Jag går inte ens omkring utan sitter med datorn i soffan men det verkar fungera en stund i alla fall!

Det blev bekvämare nu, jag har "korset" liksom längre ner än sist. Tyvärr är väl barnet också längre ner än jag skulle önska men det duger för nu! :)

Bär stora i onbuhimo, connecta-inspirerad regnbågssele och beco toddler. Bär lilla i didysling, beco gemini, bb-tai och sjala ulltrikå.
Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Jennelii » mån dec 12, 2016 13:08

För mig är det skönare att bära längre ner så ergon är perfekt då hamnar hon precis där jag har ont i ryggen. Bär jag högre upp får jag bara ont o det bränner i ryggen och det är inte alls skönt.
Mamma till fyra stora barn -91, -93, -96, -04 och en liten sladdis född 25 dec 2013
Användarvisningsbild
Jennelii
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Sanna81 » mån dec 12, 2016 19:16

Heja!
Jag tror att jag läst någon gång att man oftast måste knyta (samma) knytning 10 gånger innan det sitter. Själv bär jag bara på mage just nu (dottern är fem månader) men storasyster bar jag en del på rygg i sjal. Hsbc använde jag en del, men hade problem med att hon lätt hamnade snett efter en stund då den inte är symmetrisk. Vanligt omslutet kryss var enklare på det sättet, men då var det å andra sidan svårare att få henne så högt upp som jag helst ville. Enkel ryggsäck bar jag en del i för kortare turer (läs till tvättstugan en par hus bort). Men är man så pass på gång som ni verkar nu är det väl bara att fortsätta med samma knut.
Mamma till Agnes, född -09, och Selma född -16
Användarvisningsbild
Sanna81
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav rithelo » tis dec 13, 2016 09:25

:vågen: :app:

Användarvisningsbild
rithelo
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Deviant » fre dec 16, 2016 10:46

Bortsett från den skitiga spegeln ser det väl inte helt tokigt ut?! Mest nöjd med detta knytet hittills. Hyfsat bekvämt och stadigt men framför allt blev höjden som jag vill ha den och det stannade där också! Eventullt var nyckeln till detta ett medgörligt barn pga feber, vi får se. :lol:

Mindre nöjd med sätet men det får bli fokus nästa gång.

Bild

Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Teusa » fre dec 16, 2016 11:06

:app:

Jag har följt tråden för jag vet inte heller hur jag ska göra med sjalandet. Med Lillskrutt tyckte jag den vävda sjalen var så lång och jobbig. Vågade mig aldrig på att knyta på rygg. Vilket jag väldigt gärna vill testa med Lilla M.

Så inspirerad av tråden och så följde jag nikajs råd om att testa med ett äldre barn fick jag tillsist upp Lillskrutt på ryggen i sjalen. Han är stor och tung drygt 20 kg. Det var mycket fipplande och glada skratt.
Tre skruttar och Lilla M, 06, 08, 12, 16

Aldoria Soft, JPMBB, Moby Wrap, Looma
I garderoben ligger en Didymos Eva, ringsjal, och så uppskattad Ergo och väntar.
Användarvisningsbild
Teusa
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Deviant » fre dec 16, 2016 11:12

Teusa skrev::app:

Jag har följt tråden för jag vet inte heller hur jag ska göra med sjalandet. Med Lillskrutt tyckte jag den vävda sjalen var så lång och jobbig. Vågade mig aldrig på att knyta på rygg. Vilket jag väldigt gärna vill testa med Lilla M.

Så inspirerad av tråden och så följde jag nikajs råd om att testa med ett äldre barn fick jag tillsist upp Lillskrutt på ryggen i sjalen. Han är stor och tung drygt 20 kg. Det var mycket fipplande och glada skratt.

Vad kul! Ja det var ett bra råd men hjälpte inte mig eftersom jag inte har något äldre barn att låna. Mitt tips på lite samma linje får bli att toköva när barnet har 39-40 graders feber och är extra medgörligt. :tumup:

Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav mammatillE » lör dec 17, 2016 08:22

Deviant skrev:Bortsett från den skitiga spegeln ser det väl inte helt tokigt ut?! Mest nöjd med detta knytet hittills. Hyfsat bekvämt och stadigt men framför allt blev höjden som jag vill ha den och det stannade där också! Eventullt var nyckeln till detta ett medgörligt barn pga feber, vi får se. :lol:

Mindre nöjd med sätet men det får bli fokus nästa gång.

Bild

Den lilla handen :loving:
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav rithelo » lör dec 17, 2016 17:11

Ser ju toppen ut! :vågen:

Användarvisningsbild
rithelo
SjalGuru
SjalGuru

Föregående

Återgå till BäraBarn