Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Teusa
#9483613
Melinna skrev:Jag vet inte riktigt varför, men jag känner mig inte särskilt sugen på en kånken. Känns för mycket skolväska?

Vad tror ni om denna då: http://www.fjallraven.se/totepack-no-1
Funkar både som ryggsäck och axelremsväska och att bära som en kasse. Men kanske svår att hänga på en vagn?
Den vill jag kolla på IRL! Risken är väl om en har småsaker att allt hamnar i botten. Det gillar jag med den skötväskan jag haft till de andra barnen att den hade lite olika fack.
Användarens profilbild
Av Kristina
#9483618
Melinna skrev:Jag vet inte riktigt varför, men jag känner mig inte särskilt sugen på en kånken. Känns för mycket skolväska?

Vad tror ni om denna då: http://www.fjallraven.se/totepack-no-1
Funkar både som ryggsäck och axelremsväska och att bära som en kasse. Men kanske svår att hänga på en vagn?
Den där är supersnygg iaf. Det går att köpa krokar till barnvagnen som du fäster med kardborre runt styret, så kan du knäppa fast en väska i dem. Finns massor av olika varianter, googla barnvagnskrok så ser du. :)
Användarens profilbild
Av Melinna
#9483623
Teusa skrev:
Den vill jag kolla på IRL! Risken är väl om en har småsaker att allt hamnar i botten. Det gillar jag med den skötväskan jag haft till de andra barnen att den hade lite olika fack.
Ja det är ju det. Egentligen vill jag ha en riktig skötväska den här gången med massor av olika fack.

Får försöka hitta väskan och åka till stan och klämma på den. Borde finnas i en friluftsaffär?
Användarens profilbild
Av Melinna
#9483624
Ett plus är ju annars att det finns ett användningsområde för väskan även efter skötväskeperioden.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9483635
Typ naturkompaniet tänkte jag borde ha den.
Av Mammajenny
#9483815
Melinna skrev:Jag vet inte riktigt varför, men jag känner mig inte särskilt sugen på en kånken. Känns för mycket skolväska?

Vad tror ni om denna då: http://www.fjallraven.se/totepack-no-1
Funkar både som ryggsäck och axelremsväska och att bära som en kasse. Men kanske svår att hänga på en vagn?
Jag har en sån, jättenöjd med den som skolväska, men skulle inte vilja ha den som skötväska. Går ej att hänga på vagn, och är såpass 'lång' att det känns otympligt att ha den på krok. Alltså, måste säga att den inte är jätteskön att bära heller. Men den är snygg så jag gillar den ändå. :)
Användarens profilbild
Av Teusa
#9485499
Idag har jag provat mini-kånken som skötväska. Det var nog inget för mig dock. Jag har varit en ryggsäcksperson, men idag var det bara bökigt. Av och på. Rota och leta. Lite för att mitt vanliga ställe att ha mobilen inte funkar längre (bh:n). Jag vill snabbt kunna ta fram den.

Egentligen fick jag väl plats med allt vi behövde ha med oss men den kändes ändå lite liten. Skulle varit skönt att kunna trycka ner Lillskrutts munkjacka tex. Hade jag haft vagn med mig hade det nog varit en annan sak dock. Då får ju sånt plats i korgen.

Jag hittade min påbörjade Thai-väska. Kanske ska sy klart den.
Användarens profilbild
Av mimpen
#9485538
Jag har haft min vanliga axelväska som är i påsmodell med långa handtag. Men jag har inte brukat ha med så mycket till de här så barnen. Sen har jag nån perid haft en onbag. Den har vi om dagisväska numer. För den rymmer tygblöjor (som inte behövs längre dock) en dag samt allt annat man kan behöva ta med.
Användarens profilbild
Av Melinna
#9489336
Till slut hittade jag en skötväska som kändes rätt :-)

(Varför är det ett stort hål på ena sidofacket? Vad ska man ha det till?)
Senast redigerad av Melinna den lör jul 30, 2016 07:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9489342
Så bra att du hittade rätt!

Fickan kanske är till för att ha en förpackning våtservetter i och hålet för att dra ut våtservetter genom?
Av Smultronbarn
#9490252
"Bebiss sova vagnen" säger Lillan när vi tittade på din blogg. :loving:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?