Länkar till forskarrapporter om bärande i sjal sökes. : BäraBarn • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: lör okt 20, 2018 20:13

Länkar till forskarrapporter om bärande i sjal sökes.

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Länkar till forskarrapporter om bärande i sjal sökes.

Inläggav Saris1978 » mån maj 02, 2016 09:53

Jag ska göra ett arbete på min yrkeshögskoleutbildning till barnundersköterska. Jag vill rikta in mig på att bärande i sjal stärker anknytningen mellan förälder och barn. För att jag ska kunna göra mitt arbete måste jag kunna visa på någon forskarrapporter eller en avhandlingar där det framkommer att just bärande i sjal är positivt för anknytningen. Någon som känner till vart man kan hitta något sådant? Jag tycker att det är väldigt svårt att hitta något "tyngre" dokument om detta.
Tusen tack på förhand.
Saris1978
SjalNovis
SjalNovis

Re: Länkar till forskarrapporter om bärande i sjal sökes.

Inläggav mammatillE » mån maj 02, 2016 09:54

Åh vad spännande! Har inga tips tyvärr men borde inte psykologisk forskning om anknytning kunna hjälpa dig?
Även om den inte specifikt pekar ut sjalbärande borde väl närhet mm behandlas där
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav darnia » tis maj 03, 2016 16:43

Det borde väl finnas en drös hänvisningar till artiklar i den här boken? http://www.amazon.com/Baby-Wants-Carrie ... 1780661452
O, juni 2009. C, juni 2013.
Bärdon: Brun ergobaby hybridsjal (dammar i en garderob), Beco Butterfly (utlånad), meitai (dammar i bilen), vattensjal (utlånad), Wompat Toddler Northern Lights. Ergobaby docksele.
Användarvisningsbild
darnia
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav SIR_SHENK » fre aug 05, 2016 20:06

Saris1978 skrev:Jag ska göra ett arbete på min yrkeshögskoleutbildning till barnundersköterska. Jag vill rikta in mig på att bärande i sjal stärker anknytningen mellan http://marknadsforingsocialamedier.se/förälder och barn. För att jag ska kunna göra mitt arbete måste jag kunna visa på någon forskarrapporter eller en avhandlingar där det framkommer att just bärande i sjal är positivt för anknytningen. Någon som känner till vart man kan hitta något sådant? Jag tycker att det är väldigt svårt att hitta något "tyngre" dokument om detta.
Tusen tack på förhand.

Hur har det gått i jakten på mer information?
Gör någon glad, gör en god handling
SIR_SHENK
SjalNovis
SjalNovis

Återgå till BäraBarn