BB-sling eller Lenny Lamb? : BäraBarn • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån aug 19, 2019 00:28

BB-sling eller Lenny Lamb?

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

BB-sling eller Lenny Lamb?

Inläggav Frime » mån feb 01, 2016 11:32

Hej!

Jag ska köpa min första ringsjal och väljer just nu mellan en BB-sling eller en Lenny Lamb. Någon som har erfarenhet som kan ge mig tips om vad som är skillnaden mellan dessa? Tar gärna emot tips på andra ringsjalar också! Till att börja med tänker jag använda den vid amning eftersom min 3 månaders bebis krånglar lite vid amningen för tillfället och har märkt att det funkar bättre om jag går runt och ammar... :) Jag har prova att amma i upprätt ställning i sele och långsjal men får det inte att funka. Jag ör ganska kort så bebisen hamnar för högt upp för att det ska funka... Jag har ammat lite i vaggposition i trikåsjal och det har funkar bättre. Så tänker att en ringsjal vore smidigt....
Frime
SjalNovis
SjalNovis

Re: BB-sling eller Lenny Lamb?

Inläggav mammatillE » tis feb 02, 2016 13:18

Har tyvärr ingen erfarenhet av dem men tror säkert båda är bra. Ta den finaste :lol:
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Altariel » tis feb 02, 2016 20:16

mammatillE skrev:Har tyvärr ingen erfarenhet av dem men tror säkert båda är bra. Ta den finaste :lol:

Håller med! :tumup:
N 2010, M 2014.
Altariel
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav maltemalte » ons feb 03, 2016 16:20

Jag har en BB-sling som är väldigt flitigt använd som sjal att ha i bilen när man ska in och handla.

Försökte få till amning i den men lyckades aldrig - så köp en och testa, funkar det inte att amma i så är den guld värd i andra situationer tycker jag.
L - juni 10
A - april 13
Användarvisningsbild
maltemalte
SjalBeroende
SjalBeroende

Återgå till BäraBarn