Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillefröe
#9463567
Tack igen för alla svar!

Jag har testat bära på ryggen men det är det enda sättet jag finner ergobabyn icke-ergonomisk :P. Får så fruktansvärt ont i nacken, vet inte om jag gör något fel. Men jo jag tänkte mig sådär att sitta lite halvsnett och dricka kaffe från sidan ;) det har jag redan tränat på hehe.

Men jag testar iallafall det här och går allt helknasigt så får det bli så :-) Det är ju så med barn.. att man får chansa lite för man har ju ingen aning om vad barnet tycker om eller inte.

Men tusen tack alla för er hjälp!
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9463574
Jag hjälper gärna till! Med knyt eller att låna ut en sjal, har ingen trikå kvar dock men andra. Eller hjälp med ergon, jag använder min ergo mer än sjalarna nu faktiskt.. minns inte när jag sjalade sist :oops: Jag bor Öst på stan.
Användarens profilbild
Av Zilver
#9463575
När jag började knyta sjal på ryggen tyckte jag också väldigt illa om hur nacken och axlarna belastades. För mig var lösningen en knytning som belastar över bröstkorgen istället (double hammock kallas den). Jag vet inte om det går att flytta belastningen på en sele på det viset.
Användarens profilbild
Av zink
#9463577
Zilver skrev:När jag började knyta sjal på ryggen tyckte jag också väldigt illa om hur nacken och axlarna belastades. För mig var lösningen en knytning som belastar över bröstkorgen istället (double hammock kallas den). Jag vet inte om det går att flytta belastningen på en sele på det viset.
Det är svårt att reglera med sele har jag för mig - man kan dra åt bröstremmen olika. Men det man kan med en sjal är ju att drapera ut tyget mer eller mindre över axlar o s v, det är bra!

Sedan är man nog olika. Jag inser at jag faktiskt inte var bekväm med at ha honom på ryggen som lill-liten. Jag ville liksom ha ansiktet på min ansiktssida :lol: Men ryggbärning är ju outstanding i hushållsarbete och annat :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
#9463578
Lillefröe skrev:Tack igen för alla svar!

Jag har testat bära på ryggen men det är det enda sättet jag finner ergobabyn icke-ergonomisk :P. Får så fruktansvärt ont i nacken, vet inte om jag gör något fel. Men jo jag tänkte mig sådär att sitta lite halvsnett och dricka kaffe från sidan ;) det har jag redan tränat på hehe.

Men jag testar iallafall det här och går allt helknasigt så får det bli så :-) Det är ju så med barn.. att man får chansa lite för man har ju ingen aning om vad barnet tycker om eller inte.

Men tusen tack alla för er hjälp!
Yes, det där fixar ni. och du och dottern är ju inga nybörjare efts ni kör med sele så ho kan mycket väl tycka att det är perfekt med en lugn och välkänd plats att softa i när det är släkt överallt och julkaos :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
#9463579
Jennelii skrev:Jag hjälper gärna till! Med knyt eller att låna ut en sjal, har ingen trikå kvar dock men andra. Eller hjälp med ergon, jag använder min ergo mer än sjalarna nu faktiskt.. minns inte när jag sjalade sist :oops: Jag bor Öst på stan.
:tumup:
Användarens profilbild
Av zink
#9463580
:hello:

Välkommen hit förresten lillefröe! (är inte det "lilla grodan" på danska? :D )
Användarens profilbild
Av HPe
#9463602
Jag kör på ringsjal men är tyvärr inte hemma i trakterna o kan visa ...
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9463605
Jag har ett par långsjalar och en ringsjal men om du har en ergo tycker jag att du kan använda den. Om du inte vill lära dig sjala förstås. :D Om du använder Facebook finns det en Umeå-grupp där.
Av petwol
#9463614
Blir det stora protester kan du ju gå ut en sväng med henne (sjal och liten promenad) är det få trötta barn som kan motstå :D när du kommer in tar du bara av jackan och öppnar lite för ansiktet :tumup:
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9463616
petwol skrev:Blir det stora protester kan du ju gå ut en sväng med henne (sjal och liten promenad) är det få trötta barn som kan motstå :D när du kommer in tar du bara av jackan och öppnar lite för ansiktet :tumup:
Så tänkte jag också, att det verkar mycket lättare att söva utomhus än inomhus med de omständigheter du beskriver.
Användarens profilbild
Av telistant
#9463618
Nu kommer jag och undrar om hon är van vid vagn och om ni kommer att ha den med. Natta i vagnen och ställ den utanför stugan med barnvakt? Är det ett alternativ? Vill hon inte sova så, så finns selen som backup.
Användarens profilbild
Av Sofia-Linnéa
#9463621
Om din lilla verkar tycka det är obekvämt att sova i ergon när du sitter ner kan det vara värt att testa med sjal! Min lilla tycker att ergo är ok om jag står upp eller på rygg, men om jag sätter mig är det som om han kommer för långt ner och sitter i famnen istället för att hänga. Men sjal funkar alltid :tumup:
barn är olika, för med stora kunde jag sitta i timmar med honom i ergon...
Att gå ut för att få henne att somna är bra tips. Och sedan kommer man in långsamt och ev håller lite för öronen någon minut så att hon vänjer sig vid ljudnivån utan att vakna. Så måste jag göra för min lillkille är extremt ljudkänslig!!
God Jul!!
Användarens profilbild
Av Teusa
#9463625
Lillefröe skrev:Tack igen för alla svar!

Jag har testat bära på ryggen men det är det enda sättet jag finner ergobabyn icke-ergonomisk :P. Får så fruktansvärt ont i nacken, vet inte om jag gör något fel. Men jo jag tänkte mig sådär att sitta lite halvsnett och dricka kaffe från sidan ;) det har jag redan tränat på hehe.

Men jag testar iallafall det här och går allt helknasigt så får det bli så :-) Det är ju så med barn.. att man får chansa lite för man har ju ingen aning om vad barnet tycker om eller inte.

Men tusen tack alla för er hjälp!
Det där med ont i nacken känner jag igen. Jag fick det i början. Innan jag lärde mig att barnet ska sitta högt upp på ryggen och tight. När jag fick upp honom ordentligt och spände både axelremmar och bröstrem så blev det bra. Jag har en Ergo.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9463638
Teusa skrev:
Lillefröe skrev:Tack igen för alla svar!

Jag har testat bära på ryggen men det är det enda sättet jag finner ergobabyn icke-ergonomisk :P. Får så fruktansvärt ont i nacken, vet inte om jag gör något fel. Men jo jag tänkte mig sådär att sitta lite halvsnett och dricka kaffe från sidan ;) det har jag redan tränat på hehe.

Men jag testar iallafall det här och går allt helknasigt så får det bli så :-) Det är ju så med barn.. att man får chansa lite för man har ju ingen aning om vad barnet tycker om eller inte.

Men tusen tack alla för er hjälp!
Det där med ont i nacken känner jag igen. Jag fick det i början. Innan jag lärde mig att barnet ska sitta högt upp på ryggen och tight. När jag fick upp honom ordentligt och spände både axelremmar och bröstrem så blev det bra. Jag har en Ergo.
Jag tycker tvärtom, jag vill ha henne långt ner annars får jag ont =)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?