Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
#9451758
Jaa, med Räserbebis började jag bära i vävd redan ett par dagar efter BB, trikån var bara med ett par dagar. Men denna gången har jag fått för mig att jag skulle vilja ha en trikåsjal igen. Min gamla Moby wrap har faktiskt mer börjat likna en vävd sjal eftersom den har tappat stretchen efter stort antal burna bebisar ( :heart: ) så jag behöver en ny.
Men jag har aldrig riktigt satt mig in i trikåvärlden så nu vill jag ha tips på trikåsjalar. Jag tänkte köpa en ny Moby Wrap, men tänkte att det kanske finns något roligare? :D
Ellerr för all del mer praktiskt. :tumup:
Tipsa mig hur som helst!
Av Snödroppen
#9451769
Det enda trikåmärket jag har erfarenhet av är Tricot slen. Sjalen fungerade bra för vår del den första tiden. Vissa tycker att Tricot slen är för tjock men jag märkte inte av det. Eftersom mina bebbar växer snabbt kunde jag inte ha trikåsjalen så länge men mysigt var det.
Användarens profilbild
Av rithelo
#9451772
Snödroppen skrev:Det enda trikåmärket jag har erfarenhet av är Tricot slen. Sjalen fungerade bra för vår del den första tiden. Vissa tycker att Tricot slen är för tjock men jag märkte inte av det. Eftersom mina bebbar växer snabbt kunde jag inte ha trikåsjalen så länge men mysigt var det.
Moby är också tjock och jag är hormonsvettig hur som helst när jag är nyförlöst så det kvittar om jsg har tjockt eller tunnt på mig :lol:
Men hur är det nu - Tricot slen är tjockare än looma sino, eller? :hmm:

Sen finns ju den där aldoria också. Bambu låter ju trevligt :D
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9451792
Har du någon idé kring hur länge du vill använda trikån? Aldorian är supermjuk, väldigt gosig till en helt ny liten en. Men blev svajig snabbt. Sinon är också tunn, vågar dock inte uttala mig om skillnad i hur mycket de tål. Men tänker du tunn och sval första tiden så satsa på nån av dem.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9451822
Nu är det ju länge sedan jag hade en liten, men jag älskade min Sino. Mobyn tyckte jag var lite för tjock.
Användarens profilbild
Av Kristina
#9451845
Boba har fina mönstrade trikåsjalar, men jag har aldrig sett nån irl. Sino är tunna och trevliga att knyta, har haft till de senaste tre ungarna. Har en lite stadigare från lovey duds också som är jättetrevlig, men jag vet inte var man köper dem nu för tiden.
Användarens profilbild
Av rithelo
#9451850
kronärtskocka skrev:Har du någon idé kring hur länge du vill använda trikån? Aldorian är supermjuk, väldigt gosig till en helt ny liten en. Men blev svajig snabbt. Sinon är också tunn, vågar dock inte uttala mig om skillnad i hur mycket de tål. Men tänker du tunn och sval första tiden så satsa på nån av dem.
Nä, jag vet inte, det kanske inte blir så lång tid denna gången heller, jag är ju en sucker för de vävda, men de vore nog allt lite mysigt med en trikå i första läget ändå.
Tunn och sval kvittar nog egentligen, jag är som sagt svettig ändå :lol:
kelaren skrev:Min favorit är wrapsodys. Tunna, mönstrade och lite stabilare.
Ah, de har jag inte kollat in - ska göras :tumup:
Fryle skrev:Nu är det ju länge sedan jag hade en liten, men jag älskade min Sino. Mobyn tyckte jag var lite för tjock.
Hur länge anvvände du sinon då (om du kommer ihåg)?
Kristina skrev:Boba har fina mönstrade trikåsjalar, men jag har aldrig sett nån irl. Sino är tunna och trevliga att knyta, har haft till de senaste tre ungarna. Har en lite stadigare från lovey duds också som är jättetrevlig, men jag vet inte var man köper dem nu för tiden.
Kilar och kollar Boba och Lovely duds också :tumup:
Användarens profilbild
Av rithelo
#9451851
Min syster köpte en randig fin från Minimundus, jag kan iofs låna den, men vi tyckte båda att den varr lite konsttig, liksom inte så åtsmitande och rätt ostadig, inte trikå-ostadig utan på nåt annat vis. :hmm:

Nu när jag är inne och tittar sser jag att det fanns fler längder på även trikåsjal. Jag har på nåt vis fått för mig att trikåsjalarna har i stort sett samma längd? Inte som de vävda där man kan välja på en massa l'ängder. Snopen jag blev, jag trodde jag var sjalräv :Hahaa:
Användarens profilbild
Av keah
#9451862
Har du Facebook? I så fall vill jag tipsa om Sjala, ett nytt svenskt märkt som snart kommer att starta försäljning. De har tagit fram en ulltrikåsjal som verkar hur mysig som helst. De har en hemsida också, sjala.nu, men där står inte så mycket information än utan den hittar man företrädesvis på FB. Om det blir något mer barn i den här familjen är jag jättesugen på en sån ulltrikåsjal.
Användarens profilbild
Av rithelo
#9451864
keah skrev:Har du Facebook? I så fall vill jag tipsa om Sjala, ett nytt svenskt märkt som snart kommer att starta försäljning. De har tagit fram en ulltrikåsjal som verkar hur mysig som helst. De har en hemsida också, sjala.nu, men där står inte så mycket information än utan den hittar man företrädesvis på FB. Om det blir något mer barn i den här familjen är jag jättesugen på en sån ulltrikåsjal.
Ja det har jag :)
Tack för tipset - en ulltrikåsjal låter ju hur trevligt som helst!
Användarens profilbild
Av rithelo
#9451867
rithelo skrev:
keah skrev:Har du Facebook? I så fall vill jag tipsa om Sjala, ett nytt svenskt märkt som snart kommer att starta försäljning. De har tagit fram en ulltrikåsjal som verkar hur mysig som helst. De har en hemsida också, sjala.nu, men där står inte så mycket information än utan den hittar man företrädesvis på FB. Om det blir något mer barn i den här familjen är jag jättesugen på en sån ulltrikåsjal.
Ja det har jag :)
Tack för tipset - en ulltrikåsjal låter ju hur trevligt som helst!
Åhh vad fina de var!!
Tyvärr tror jag inte att jag kommer att lägga de pengarna på en trikå :|
Användarens profilbild
Av keah
#9451870
rithelo skrev:
rithelo skrev:
keah skrev:Har du Facebook? I så fall vill jag tipsa om Sjala, ett nytt svenskt märkt som snart kommer att starta försäljning. De har tagit fram en ulltrikåsjal som verkar hur mysig som helst. De har en hemsida också, sjala.nu, men där står inte så mycket information än utan den hittar man företrädesvis på FB. Om det blir något mer barn i den här familjen är jag jättesugen på en sån ulltrikåsjal.
Ja det har jag :)
Tack för tipset - en ulltrikåsjal låter ju hur trevligt som helst!
Åhh vad fina de var!!
Tyvärr tror jag inte att jag kommer att lägga de pengarna på en trikå :|
Mm, det är inte direkt billigt, men jag tippar på att det kommer att gå att sälja vidare för en rätt bra peng också.
Användarens profilbild
Av rithelo
#9451872
keah skrev:
rithelo skrev:
rithelo skrev:
keah skrev:Har du Facebook? I så fall vill jag tipsa om Sjala, ett nytt svenskt märkt som snart kommer att starta försäljning. De har tagit fram en ulltrikåsjal som verkar hur mysig som helst. De har en hemsida också, sjala.nu, men där står inte så mycket information än utan den hittar man företrädesvis på FB. Om det blir något mer barn i den här familjen är jag jättesugen på en sån ulltrikåsjal.
Ja det har jag :)
Tack för tipset - en ulltrikåsjal låter ju hur trevligt som helst!
Åhh vad fina de var!!
Tyvärr tror jag inte att jag kommer att lägga de pengarna på en trikå :|
Mm, det är inte direkt billigt, men jag tippar på att det kommer att gå att sälja vidare för en rätt bra peng också.
Absolut, säkert! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9451880
rithelo skrev:
Fryle skrev:Nu är det ju länge sedan jag hade en liten, men jag älskade min Sino. Mobyn tyckte jag var lite för tjock.
Hur länge anvvände du sinon då (om du kommer ihåg)?
Nu är det som sagt länge sedan, men ett halvår eller så. Och redan från två månader använde jag Ergon parallellt.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?