Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9442715
Jag funderar för första gången på att köpa en kortsjal, men hur lång ska den vara? Jag var inne på en ringsjal först men nu lutar det åt en kortsjal istället. Jag vill kunna använd den som ringsjal men även till knytningar som inte kräver en fullång sjal. Jag är 1.73 lång och har stl 42 på kroppen.
Användarens profilbild
Av Sara+
#9442738
Bäst är kanske att fundera vilka knyt du vill göra och utgå från det? Min kortaste är en 3a men som ringsjal skulle det nog räcka med en 2a, tror jag
Av Altariel
#9442754
Vill du bara ha den som "ringsjal" med slip knot räcker det med en tvåa. Vill du kunna knyta lite fler knyt skulle jag rekommendera en trea. Du kan ju knyta allt som du kan knyta med en tvåa men med typ 25 cm längre svansar. Fast jag har inget emot långa svansar heller ;) Wrap you in love har videos med "allt" du kan göra med tvåor och treor, kolla där och se om det skulle räcka med en tvåa för dig kanske?
Av Altariel
#9442822
Nej du kan använda en trea som ringsjal också :) Testa de knyt du vill göra med en långsjal du har och se vad som blir över? (Läste ett tips om att sätta typ hårsnoddar efter avslutet för att veta vad som går åt.) En trea är väl ca. 3,2 meter och en tvåa 2,7 meter.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9442827
Bra tips men jag har bara en trikåsjal här och rabatten på Little Frog gäller bara tom idag. Jag åker hem imorgon.
Av Altariel
#9442841
Aha, då blir det svårare! Jag skulle satsa på en trea, går ju alltid att klippa om du känner att den är för lång! Svårare åt andra hållet ;)
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9442858
När jag frågade i bärsjalsgruppen på fb föreslog de flesta stl 4, så 3 kanske är en bra kompromiss. :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?