Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9435249
Ett tips för att vänja både dig och barnet vid ryggen är att få barnet dit i några minuter åt gången bara, utan sjal. Man kan t.ex. hålla med båda armarna bakom ryggen och gå snabbt i några steg så att barnet har roligt, eller skumpa runt lite om man vågar. Leka tittut med en annan vuxen eller en spegel. Då kanske barnet lär sig tycka om ryggen som plats och kämpar inte emot så mycket när man provar med sjalen.
#9435250
Jag tycker det är enklare att kasta det.. nä svinga är nog ett bättre ord :lol: än att skumpa runt det på höften. Såhär http://www.sjalbarn.se/?page_id=484 lägger sjalen om ryggen när hon står på golvet, tar tag i armarna o sjalen o schwiiiing så sitter hon på ryggen =) Fast när jag började knyta på ryggen höll jag till över sängen med en spegel bredvid. Och från början på stan tog jag hjälp av bilfönstret eller ett skyltfönster att spegla mig i för att få sjalen rätt. Men rätt fort så gick det bra att knyta iaf =)
Men försök få till en träff, behöver ju inte ha en hel sjalträff utan nån i närheten bara.
#9435274
Den knytning jag lärde mig först och också gillade bäst var Secure High Back Carry (SHBC). Den här videon tycker jag är bra och sätter även barnet på ryggen så som jag gör. I och med att man direkt knyter en knut så är det inte lika läskigt att hålla på med resten sen. Efterhand så körde jag oftare med en twist i stället för knut, men det har jag ingen video på tyvärr. Man kan även sprida ut tyget på fortsättningen av första axelbandet, då är det inte lika lätt att det stasar benet på barnet.
http://youtu.be/ZDvxaGYiofc
#9435409
Åh, tack för alla bra svar :shock: :heart:

Jag ska ta tag i att öva imorgon när det finns tid. Ska prova samtliga råd tills det funkar. För nu ska det ta mig tusan funka!

Återkommer med rapport om hur det går för oss.
#9435419
Junijuli skrev:
Jos skrev:Öva över en säng och/eller ha en medhjälpare som passar, är mina tips. Helst en medhjälpare som kan ge råd också, annars en som "bara" passar så att barnet inte ramlar ner.

Bär du bara i sjal? För min del bar jag mest i sele på ryggen. Mei tai tyckte jag också var lättare att få till på ryggen än långsjal.
Ska prova med att be min äkta hälft att hålla en hand bakom ryggen medans jag står vid sängen och övningsknyter :tumup:

Jag bär bara i sjal (en 5,2 gauze) när jag bär.
Jag tänker på det där med gauze - jag tyckte det var lite sladdrigt med gauze i början och att en lite tjockare sjal var lättare att knyta på ryggen. (men gauze funkade bäst för mig för en ryggsäck, double hammock har jag fortfarande svårt med om jag använder gauze)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?