Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9421036
Jag har en kompis som fick barn i början på månaden och barnet vill just såklart helst vara i famnen. Igår sa hon att hon går och väntar på bebisen ska komma upp i 3,5 kg för att kunna använda deras BB One som de köpte (för dyra pengar). Jag har pratat mig varm om sjal, men hon och ffa hennes partner vågar inte och tror så gott om BB. Men det känns dumt att hon ska gå och vänta på att bebisen kommer upp i någon himla minimivikt när jag vet att det säkert skulle fungera bra med en sjal. Hur för jag det snällt på tal igen?
#9421037
Har du lämplig sjal hemma kan du ju visa? Jag tänker att insteget kanske är högre till sjal, dels för att det är mer okänt och det är svårare att veta hur man gör liksom.
Behöver ju inte såga BB, bara visa att det finns ett alternativ de kan använda nu på studs.
#9421054
Vi bor inte så nära och jag ska själv ha bebis i nästa vecka så det är lite tajt om tid, men det är klart att jag kan erbjuda och låna ut en sjal och så får hon bestämma själv. Det bästa vore förstås om jag kunde visa, för om jag bara skickar kommer hon bara se ett långt, långt tygstycke och bli avskräckt... Jag ska fråga om hon vill ha alternativ så hon kan börja redan nu. Tack för input. :)
#9427281
Jag "ärvde" en trikåsjal när jag var gravid och tillhör kategorin av folk som har jättesvårt för att prova något nytt själv utan att någon annan visat först. Därför läste jag alla instruktioner som tillverkaren hade tillgängliga och däribland var kravet att man inte skulle använda sjalen förrän barnet vägde minst 4 kg. Jag väntade otåligt den månaden det tog för lillan att bli tyngre och tyckte ändå att det var väldigt läskigt att faktiskt använda sjalen när hon väl var tillräckligt stor.

Så personligen hade jag egentligen helst använt sjalen direkt vid födseln (nåja, kanske efter några dagar i alla fall) om det bara hade funnits någon där som kunde hjälpa mig se till att allting blev helt rätt. Att bara ha sjalen tillgänglig hjälpte ju inte mig, jag väntade ändå. Kanske kan du hjälpa kompisen hitta någon närmare henne som har tid och möjlighet att visa?
#9428181
Jag vill slå ett slag för att utnyttja den moderna tekniken! :tumup:

Jag har faktiskt kört sjal-visning via skype för en kompis som var lite tveksam men ändå intresserad - vi "torrknöt" utan barn med var sin sjal framför var sin webkamera (bäbisen var fortfarande i magen). Lite knasigt, men det funkade funkade faktiskt helt ok - och sen fick jag se jättefina bilder på toppenknytningar när bäbisen var ute! :loving:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?