Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av PetraO
#9396341
Hej!
Efter att letat i forumet i flera timmar orkar jag inte mer. Känner mig som en total idiot och kanske inte får vara med om jag inte hittat detta? Men vad betyder nu plastpåsad? Och skriv inte nåt med länk och TS för det fattar jag inte. :cry:
Av Sofie
#9396342
Det var något som uppkom i en tråd en gång för flera år sedan här på forumet.

Ska se om jag minns rätt: nån hade sagt "hej sjalbarn" till en med barn i sjal på stan typ och dens sambo/partner hade kommenterat det med att då kunde han säga "hej plastpåse" till nästa han mötte med en icakasse. Eller nåt sånt. Sen blev det ett begrepp här på forumet. Så man kan (om man vill och vågar) säga "hej plastpåse" till nån med bärsjal som man ser ute på stan om man tror de hänger här på forumet. Och den som då är mottagaren av "hej plastpåse" har då blivit plastpåsad :D
Av Sofie
#9396344
TS betyder trådstartare (eller ibland trådstart om man syftar på det första inlägget i en tråd).
Användarens profilbild
Av Amiechan
#9396346
Sofie skrev:Det var något som uppkom i en tråd en gång för flera år sedan här på forumet.

Ska se om jag minns rätt: nån hade sagt "hej sjalbarn" till en med barn i sjal på stan typ och dens sambo/partner hade kommenterat det med att då kunde han säga "hej plastpåse" till nästa han mötte med en icakasse. Eller nåt sånt. Sen blev det ett begrepp här på forumet. Så man kan (om man vill och vågar) säga "hej plastpåse" till nån med bärsjal som man ser ute på stan om man tror de hänger här på forumet. Och den som då är mottagaren av "hej plastpåse" har då blivit plastpåsad :D
:iagree:

Den tråden var nog innan Det Stora Haveriet också, så jag vet inte om tråden överlevde ens. Det var länge sedan hur som helst. :D
Användarens profilbild
Av camsch
#9396350
Jag hittade texten genom att söka på klassiska trådar...
Så här var texten:
Jag vet vem jag såg! ;)
av sagogrynet » mån apr 30, 2007 22:08
Idag var vi på stan och där såg jag schmut med sin fina familj och en vacker solgul rebozo (?) och jag var ju såklart tvungen att stanna och lite taffligt utropa "Hej sjalbarn"    ...
(Hoppas jag inte verkade allt för förvirrad, jag kan bara inte tygla mig när jag ser en sjal på stan!   )

... när vi hastade vidare så frågar min man lite roat om det verkligen var okej att jag använder "den hemliga koden" så där mitt på stan när jag inte bär i sjal själv just då?
"Ja visst, jag har ju både ergo och sjal i hammockbagen som hänger på sulkyn" svarar jag.
"Aha, då så!" *flinar*
Saken är utredd.

En stund senare utropar han " Hallå plastpåse!" till en man som går förbi med en likadan plastpåse i handen som min man har...
Mannen: Öhhh? 
Min man: " Ja, hänger du inte på plastpåse.se? Där måste du registrera dig!" *flinar*


Hur mycket ska man tåla från sin man? 
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9396361
Bra att du fått svar :vågen: Jag tyckte så synd om dig när jag läste din TS ( :wink: ) och insåg att du börjat din sjalbarnskarriär med letade efter en tråd som var flera år gammal, men just då hade jag inte tid att svara ordentligt. Men imponerande att orka leta i flera timmar, om det fanns någon slags inträdesprov hit hade du klarat det med glans!

Välkommen :D
Av PetraO
#9396405
Hej alla plastpåsar :-)

Nu kan jag visst torka mina tårar. Vill ju tacka var och en av er :heart:

Tack så himla mycket för att du tog dig tid att förklara, Sofie.

Och tack för trådlänkar och utdrag från tråd. Himla kul grej det där med plastpåsen.

Och tack för sympatin. Jag kände mig så himla hjälplös och ville så gärna veta.
Ska testa "hej plastpåse" nästa gång jag dyker på någon glad sjalare även om det händer grymt sällan. Är med min sambo en raris här på byn.

Ska försöka ge mig på det här med citeringar vad det lider så det blir reda i tackandet.
Av Sofie
#9396406
Välkommen hit :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?