Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9380878
Jag läste just en post från en engelsk babywearing grupp jag är med i om eventuella legala problem kring sjalar i USA. Från vad jag kunde snabbt läsa mig till handlar det om att man ska testa alla babyrpodukter så att de är säkra och att det nu blivit frågetecken kring testproceduren av sjalar, ringsjalar och pouches. Man var oroliga över att resultatet skulle bli att sjalarna helt förbjuds och vad konsekvenserna skulle bli för den europeiska marknaden. Någon som hört något om detta och vet mer? Jag ska googla lite mer under dagen men hinner inte just nu så jag tänkte jag slänger ut frågan här.
#9381021
Vet inte hur långt man kommit men vad som gäller i USA är att alla barnprodukter ska testas så att de är säkra. För tre år sen sades det att testen skulle utföras på så sätt att man släppte ner en "baby" (docka) i selen och om babyn ramlade ur så skulle inte selen godkännas. Att släppa ner ett barn i en sele/sjal är ju inget en normal person gör, utan mas sätter ju ner barnet och håller i barnet hela tiden, men så skulle alltså inte testet genomföras. Allt enligt Catbird (som gör Pikkoloselen) för ca tre år sen.

Jag har inte uppdaterat mig sen dess, så jag vet inte om testmetoderna blivit bättre sett ur ett sjalperspektiv. Ett är säkert, med denna testmetod så klarar sig babybjörn ganska bra...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?