Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9355534
Finns ju flera att välja mellan men ja, bär ni fortfarande så är det bra med en toddlersele. Bredare sittyta och högre rygg gör det bekvämare att bära tycker jag. Vi har en tula och gillar den. Säg till om du vill prova. ( Hade kunnat bli en wompat istället men tulan var billigare och snabbare att få hem. )
Av Isadora
#9355589
Ja man ska absolut ha en toddlersele. Förstår inte hur vi som burit barn i flera år klarade oss med de vanliga selarna förr. Har barnet bra stöd, får bäraren bättre avlastning.

Men jag tycker inte om Tula! Den är skön att bära i, men spännet sitter på höften, och det gillar inte jag alls. Och värre är att man inte når banden på huvudstödet, så att man kan få upp det på egen hand. Och med en 16månaders behöver du kunna det. Så små sover ju en del fortfarande. Så ta dig en titt på de andra Toddlerselarna istället. Men det ska vara en med bred sittyta tycker jag, ingen Patapum eller Boba tex.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9355625
Fridute skrev:Var sitter tulans spänne?
På midjebältets vänstra sida. Så det går inte att flytta såsom på vissa selar.

Håller med Isadora om att huvudstödet är dåligt eftersom det är svårt att nå. Jag kan sätta på det själv men det är klurigt. Funderar på att sy en egen variant eller att sätta snören på det som är för att det ska vara lättare att nå.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9355645
Fridute skrev:Så den skaver på höften också?
Den sitter till största delen med midjebältet och dess tjocka vaddering bakom så jag har aldrig upplevt att det skaver. ( Ergo har också spännet på sidan och först tyckte jag att det var bakvänt men skav har ingen sele gett mig, men vet att vissa föredrar ett spänne som är flyttbart.)
Användarens profilbild
Av isbl
#9355648
kronärtskocka skrev:
Fridute skrev:Så den skaver på höften också?
Den sitter till största delen med midjebältet och dess tjocka vaddering bakom så jag har aldrig upplevt att det skaver. ( Ergo har också spännet på sidan och först tyckte jag att det var bakvänt men skav har ingen sele gett mig, men vet att vissa föredrar ett spänne som är flyttbart.)
Jag har heller aldrig känt skav av det. Men det känns lite bakvänt att ha det på sidan på ett sätt, tror mest det är en vanesak för min del. + ganska skönt att slippa hårt spänne mitt på mjuka magen 8)
Jag har burit min nu 4-åring på rygg i Manduca så sent som förra sommaren och tycker det är stooor skillnad att bära större barn i toddlersele (nu har vi alltså Tula). Vi köpte den främst till lillebror (1,5), men jag har med lätthet burit stora på ryggen i den, jättebekvämt. Märks att hon tycker det är skönare att sitta så också, för hon vill självmant åka längre sträckor på rygg, det var verkligen bara nödlösning förut, där hon oftast ville ner en kort stund efter att hon kommit upp.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?